پس از ورود شبه نظامیان مورد حمایت ترکیه؛

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه
اخبار داخلی
*********
* کرباسیان: پرداخت های عمرانی امسال 42 درصد افزایش یافت
تهران - ایرنا - وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه بازدید از خزانه داری کل کشور از رشد 42 درصدی پرداخت های عمرانی در سال 1396 خبر داد.
* وزیر ارتباطات: مشکلی در آنتن دهی تلفن همراه درمناطق دفاع مقدس نیست
آبادان - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:با همکاری اپراتورهای تلفن همراه، ظرفیت مناسبی برای برقراری ارتباط تلفنی مشترکان در مناطق یادمانی هشت سال دفاع مقدس فراهم شده است.
* زمین لرزه 4.9 ریشتری کهگیلویه و بویر احمد را لرزاند
بوشهر - ایرنا - زمین لرزه ای به بزرگی 4.9 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 23 و دو دقیقه دوشنبه شب مرز استان های کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان را لرزاند.
* تیم ملی فوتبال ایران وارد تونس شد
تهران - ایرنا - تیم ملی فوتبال ایران برای برگزاری یک دیدار دوستانه مقابل تونس، ساعت 17 روز (دوشنبه) به وقت محلی وارد تونس پایتخت این کشور شد.
* همکاری های علمی و فناوری ایران و بلاروس توسعه می یابد
مسکو - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس و رئیس کمیته دولتی علم و فناوری این کشور، بر ضرورت افزایش همکاری های علمی و فناوری میان تهران و مینسک تاکید کردند.
* 50 کیلو گرم هروئین در مشهد کشف شد
مشهد - ایرنا - جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد گفت: 50 کیلو گرم هروئین عصر دوشنبه طی عملیاتی در بولوار فردوگاه مشهد کشف و ضبط شد.
* تحلیلگر آمریکایی: ترامپ به دنبال مهار توسعه اقتصادی ایران است
نیویورک - ایرنا - سردبیر اجرایی تارنمای نظامی «کهنه سربازان امروز» گفت: بهانه تراشی ترامپ برای خروج از برجام، تلاشی برای مهار توسعه اقتصادی ایران است.‏
* 4 ایرانی هنگام ورود به عراق بازداشت شدند
بغداد - ایرنا - اداره گذرگاه های مرزی عراق امروز اعلام کرد چهار ایرانی هنگام ورود به عراق به اتهام حمل مواد مخدر بازداشت شدند.
* وزیر خارجه عربستان برجام را توافقی معیوب خواند
تهران - ایرنا - در آستانه دیدار ولیعهد عربستان سعودی با رئیس جمهوری آمریکا، وزیر خارجه سعودی در واشنگتن برجام را 'توافقی معیوب' خواند.
* برگزاری نخستین تمرین تیم ملی فوتبال ایران در تونس
تهران - ایرنا - تیم ملی فوتبال ایران ساعتی پس از حضور در تونس، نخستین تمرین آمادگی خود را در این کشور برگزار کرد.
* فرماندار کهگیلویه: زلزله دهدشت خسارت جانی نداشته است
یاسوج - ایرنا - فرماندار کهگیلویه گفت: تاکنون خسارت جانی از زمین لرزه دوشنبه شب در دهدشت مرکز این شهرستان گزارش نشده است.
* زمین لرزه 4.4 ریشتری حوالی شهمیرزاد در استان سمنان را لرزاند
* کرمان - ایرنا - زلزله ای با بزرگی 4.4ریشتر روز سه شنبه حوالی شهمیرزاد در استان سمنان را لرزاند.

اخبار خارجی
**********
* ترامپ به بهانه نوروز به سپاه پاسداران حمله کرد
تهران - ایرنا - رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه ای به بهانه نوروز به سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی و دولت ایران حمله کرده و مدعی حمایت از مردم ایران شد.
* پوتین: روسیه وارد رقابت تسلیحاتی نخواهد شد
مسکو - ایرنا - ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که مسکو وارد رقابت تسلیحاتی جدید نخواهد شد.
*اردوغان و پوتین درباره سوریه تلفنی گفت وگو کردند
آنکارا - ایرنا - رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روس در خصوص تحولات سوریه و روابط دوجانبه گفت وگو کرد.
* سوریه خواستار خروج فوری ارتش ترکیه از عفرین شد
تهران - ایرنا - دمشق با محکوم کردن اشغال عفرین از سوی ترکیه، خروج فوری ارتش این کشور را از این شهر خواستار شد و اعلام کرد که اشغال عفرین عملی غیرقانونی و مغایر با مبانی و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین الملل است.
* بن سلمان عازم واشنگتن شد
تهران - ایرنا - خبرگزاری رویترز اعلام کرد، 'محمد بن سلمان' ولیعهد عربستان روز (دوشنبه) راهی آمریکا شد تا با مقامات این کشور دیدار و گفت و گو کند.
* کرملین: مکرون به پوتین تبریک گفت
مسکو - ایرنا - دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد: امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، پیروزی او در هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روسیه را تبریک گفت.
* مکرون بر درخواست هایش از پوتین تاکید کرد
تهران - ایرنا - یک روز بعد از انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین به عنوان رئیس جمهوری روسیه، همتای فرانسوی اش در تماس با وی، بر مطالبات پاریس از مسکو تاکید کرد.
* کنگره رهایی عفرین' در شهر غازی آنتپ ترکیه برگزار شد
آنکارا - ایرنا - 'کنگره رهایی عفرین' با هدف مداخله در تعیین آینده این منطقه و با حمایت دولت ترکیه در شهر غازی آنتپ این کشور برگزار شد.
* ترامپ مبادله مالی با پول دیجیتال ونزوئلا را ممنوع کرد
تهران - ایرنا - رئیس جمهوری آمریکا در ادامه فشارهای این کشور علیه دولت کاراکاس، فرمان ممنوعیت تراکنش مالی با ارز دیجیتال ونزوئلا در آمریکا را صادر کرد.
* رئیس جمهوری ترکیه تهدید به حمله نظامی علیه سنجار عراق کرد
آنکارا - ایرنا - رجب طیب اردوغان تهدید کرد که ترکیه در صورت همکاری نکردن دولت بغداد در مهار گروه پ.ک.ک، به شهر سنجار در شمال عراق حمله خواهد کرد.
* شرکت آمریکایی خط تولید جنگنده های اف-16 را به هند منتقل می کند
دهلی نو - ایرنا - یک شرکت بزرگ صنایع دفاعی آمریکا اعلام کرد طرح ایجاد یک واحد تولیدی جت اف-16 را به طور اختصاصی به دولت دهلی نو پیشنهاد داده است.
* ترامپ: به اعدام برای فروشندگان مواد مخدر تمرکز می کنیم
نیویورک - ایرنا - رئیس جمهوری آمریکا می گوید که باید عرضه مواد مخدر در این کشور کاهش یابد و می گوید باید به مجازات اعدام یا حبس ابد برای فروشندگان انبوه مواد مخدر تمرکز کنیم.
* تیر غرب درباره سوریه در شورای امنیت به سنگ خورد
نیویورک - ایرنا - نشست شورای امنیت که با دعوت جبهه غربی به سرکردگی آمریکا با هدف کشاندن موضوعات حقوق بشری سوریه به شورای امنیت تشکیل شد، اما دستور جلسه آن با مخالفت جدی روسیه و چین روبرو شد و در کمتر از 20 دقیقه به پایان رسید.
* دی میستورا: سوریه شاهد تجزیه فاجعه بار است
تهران - ایرنا - نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با بیان اینکه سوریه به سمت تجزیه ای فاجعه بار پیش می رود گفت که در صورت عدم دستیابی به یک راه حل سیاسی فراگیر، داعش بار دیگر به سوریه باز خواهد گشت.
* عربستان از میزبانی مغرب برای جام جهانی فوتبال حمایت نمی کند
دوحه – ایرنا – ترکی آل الشیخ وزیر ورزش عربستان گفت : کشورش از درخواست مغرب برای میزبانی جام جهانی فوتبال در سال 2026 حمایت نمی کند.
* هند بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان را می سازد
دهلی نو - ایرنا - دولت هند در راستای کاهش وابستگی این کشور به سوخت های فسیلی مانند ذغال سنگ و نفت در حال ایجاد بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان است.
* کمیساریای عالی حقوق بشر از وتو درباره سوریه انتقاد کرد
نیویورک - ایرنا - کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از استفاده یا تهدید به استفاده از حق وتوی اعضای شورای امنیت درباره مسایل حقوق بشری سوریه انتقاد کرد و مدعی شد در سوریه جنایت جنگی رخ داده است.
* «عباس» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی را «توله سگ» خواند
تهران- ایرنا- رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با انتقاد از سیاست های جانبدارانه آمریکا در قبال رژیم اشغالگر قدس و نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان، سفیر واشنگتن در تل آویو را بخاطر حمایت از شهرک سازی ها در کرانه باختری «توله سگ» خواند .
* سناتور آمریکایی: پمپئو با مسائل سختی روبه رو خواهد بود
تهران - ایرنا - رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که مسئول تائید نامزد وزارت خارجه ترامپ پیش از رای اعتماد در مجلس سنا است، گفت که وزیر خارجه پیشنهادی با مسائل سختی درباره ایران و کره شمالی روبه رو خواهد بود.
* بازخوانی هجوم نظامی ترکیه در عفرین سوریه از نگاه روزنامه اسپانیایی
مادرید - ایرنا - روزنامه اسپانیایی 'ال موندو' روز دوشنبه در گزارشی از «میکل اورتادو» نوشت که حمله ترکیه و تسخیر شهر کرد نشین عفرین، سوریه را به هدف آنکارا برای سرکوب کردها و متشنج کردن این کشور تبدیل می‌ کند .
* مقام ارشد حزب الله لبنان: برخی برای تضعیف مقاومت در انتخابات تلاش می کنند
بیروت - ایرنا - شیخ «علی دعموش» نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: کسانی که نتوانستند مقاومت را از راه جنگ ها یعنی تجاوزات اسرائیل و پس از آن هجوم تروریسم تکفیری نابود کنند، امروز تلاش دارند تا مقاومت را از راه انتخابات تضعیف کنند.
* حماس:اتهام زنی عباس درباره ترور رامی حمدالله غیرمسئولانه است
تهران - ایرنا - جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اظهارات رئیس تشکیلات خودگران فلسطین مبنی بر تلاش این جنبش برای ترور نخست وزیر و رئیس اطلاعات تشکیلات فلسطینی در جریان سفر اخیر وی به نوار غزه را محکوم کرد و آن را مغایر با توافقنامه های آشتی و غیرمسئولانه دانست.
* مردم نجف به ولیعهد سعودی «نه» گفتند
بغداد - ایرنا - همزمان مخالفت گسترده محافل سیاسی، رسانه ای و کاربران فضای مجازی با سفر قریب الوقوع محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به عراق، مردم و عشائر نجف نیز مخالفت خود را با این سفر اعلام کردند.
*رژیم صهیونیستی یک رهبر «جهاد اسلامی» را بازداشت کرد
تهران - ایرنا - رژیم صهیونیستی یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین را در پی محاصره منزلش در اردوگاه جنین واقع در کرانه باختری، بازداشت کرد.
* پیام سرپرست وزارت خارجه آمریکا به مناسبت نوروز
نیویورک - ایرنا - سرپرست وزارت خارجه آمریکا در پیامی به مناسبت نوروز، مدعی حمایت کشورش از آزادی بیان، مذهب و تجمع صلح آمیز برای مردم ایران شد.
* چین: روابط مسکو - پکن راهبردی و عمیق است
پکن - ایرنا - رییس جمهوری چین با اشاره به اینکه روابط پکن و مسکو راهبردی و عمیق است گفت: چین و روسیه در مرحله حساسی برای توسعه قرار دارند.
* سفیرعربستان مدعی تلاش ایران برای ایجاد حزب الله در یمن شد
تهران - ایرنا - سفیر عربستان در آمریکا ادعا کرد که ایران با حمایت از انصارالله یمن در صدد ایجاد «حزب الله» مشابه حزب الله لبنان در یمن است.
شبد**1379*9122
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر