بیشتر شبکه آب ارومیه به نیم قرن پیش باز میگردد / خیرین به کمک شرکت آبفا آمده‌اند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی یکی از مشکلات شبکه آب مرکز استان را قدیمی بودن آن عنوان کرد و اظهار کرد: به عنوان مثال شبکه آب عبوری از خیابان امام قدیمی و آزبستی است و بدلیل پرتردد بودن این مسیر امکان اصلاح و تغییر آن وجود ندارد.

بیشتر شبکه آب ارومیه به نیم قرن پیش باز میگردد / خیرین به کمک شرکت آبفا آمده‌اند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، محمد اشرفی در نشست رسانه‌ای گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، 99.5 درصد جمعیت شهری و 87 درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستند و امروز از 2800 روستای استان، 2010 روستا تحت پوشش شرکت آبفا قراردارند.

وی بهره‌مندی از شبکه فاضلاب در استان را 68 درصد در شهرها اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی ادامه داد: با کمک خیّرین شاهد توسعه و بهسازی شبکه آب و فاضلاب در شهرها و روستاهای استان هستیم بطوریکه، 23 خیّر در هشت شهرستان با 110 میلیارد ریال هزینه کرد این شرکت را همراهی و در 8 شهرستان، آبرسانی به 166 روستا انجام گرفته است.

اشرفی گفت: طول خط انتقال آب در استان نیز با 315 کیلومتر افزایش از 5964 کیلومتر به 6217 کیلومتر رسیده ضمن اینکه در دولت سیزدهم، 46 حلقه چاه در استان حفر شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش حجم تولید آب استان به میزان 56 میلیون مترمکعب نیز گفت: آبرسانی به 142 روستا با جمعیتی بالغ بر 56 هزار و 523 نفر با اعتبار 1929 میلیارد ریال طی 3 سال اخیر انجام شده است.

وی از افزایش 366 درصدی اعتبارات مصوب سال گذشته نسبت به ابتدای دولت خبرداد و گفت: مبلغ 1630 میلیارد ریال از محل تنش آبی اختصاص یافته است.

اشرفی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرآنلاین درخصوص تاثیر مصرف بالای آب کولرهای آبی علی‌رغم بحران آبی اظهار کرد: استفاده از سایبان و برخی تکنیک‌ها می‌تواند برای کاهش مصرف و افزایش راندمان کولرها کمک کند با این حال طرحی در وزارت نیرو درخصوص کولرها و بهسازی و کاهش مصرف سیستم های سرمایش در حال برنامه ریزی است.

وی همچنان تاکید کرد: یکی از مشکلات شبکه آبرسانی، قدیمی بودن آن و استفاده از جنس آزبست است که نیازمند اعتبار برای تغییر و اصلاح آن هستیم هرچند قرارگرفتن بخشی از شبکه در مسیرهای پرتردد و مهم از جمله خیابان امام ارومیه مشکلات زیادی را در پی داشته است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان