بازسازی بافت قلب با سشوار فضایی!

محققان در تحقیق جدیدی نشان داده‌اند که استفاده از امواج ضربه‌ای ملایم با کمک دستگاهی که از آن به‌عنوان «سشوار فضایی» یاد شده است، بعد از جراحی بای‌پس می‌تواند بافت قلب بیماران را بازسازی کند.

بازسازی بافت قلب با سشوار فضایی!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش دیجیاتو، طبق گزارش بی‌بی‌سی، دانشمندان در مطالعه خود که روی 63 اتریشی انجام شده است، ادعا کرده‌اند که این روش درمان جدید باعث‌شده تا افراد بیشتر بتوانند راه بروند و قلب آن‌ها خون بیشتری را پمپاژ می‌کند. پروفسور «یوهانس هولفلد» از دانشگاه پزشکی اینسبروک می‌گوید:«برای اولین بار ما شاهد بازسازی ماهیچه قلب در یک محیط بالینی هستیم که می‌تواند به میلیون‌ها نفر کمک کند.»

بازسازی بافت قلب با سشوار فضایی!

بازسازی بافت قلب با «سشوار فضایی»

این رویکرد که طی آن بافت قلب بازسازی می‌شود، حدود 10 دقیقه طول می‌کشد و به‌طورکلی برای رشد عروق جدید در اطراف ناحیه آسیب‌دیده یا زخمی پس از حمله قلبی طراحی شده است.

در آزمایش محققان، نیمی از بیماران پس از جراحی بای‌پس با امواج ضربه‌ای درمان شدند و برای سایر افراد از یک روش ساختگی استفاده شده است. پس از گذشت یک سال، مقدار خون پمپاژشده توسط قلب افرادی که از طریق امواج درمان شده بودند به‌اندازه 11.3 درصد افزایش یافته است. در حالی که این میزان برای گروه دیگر 6.3 درصد بوده است.

همچنین این بیماران می‌توانستند بدون نیاز به استراحت، بیشتر راه بروند و کیفیت زندگی بالاتری را گزارش کردند.

براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، سالانه 18 میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر بیماری قلبی یا سایر عوارض قلبی عروقی جان خود را از دست می‌دهند. عوامل خطرآفرین در این زمینه شامل فشار خون بالا، رژیم غذایی ناسالم و مصرف دخانیات و الکل می‌شود.

حالا قرار است آزمایش‌های بیشتری از طریق این رویکرد با گروه بزرگ‌تری از بیماران انجام شود. یک روش مشابه استفاده از شوک نیز در حال حاضر برای درمان بیماری‌هایی مانند تاندون و رباط‌های آسیب‌دیده استفاده می‌شود.

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان