خواص روغن کرچک برای پوست و زیبایی

روغن کرچک یکی از قدیمی‌ترین مواد مورد استفاده بشر در زمینه‌های خوارکی و درمانی است که امروز با توجه به توسعه و پیشرفت علم خواص بیش‌تری در زمینه زیبایی، سلامت پوست و مو و حتی درمان برای آن شناسایی شده است.

خواص روغن کرچک برای پوست و زیبایی

دانه‌های روغنی گیاه کرچک از گذشته‌های بسیار دور مورد توجه انسان قرار گرفته و بشر قرن‌ها پیش توانسته است علاوه‌بر مصارف خوراکی کاربرد‌های درمانی نیز برای آن بیابد. این آشنایی طولانی مدت انسان با خواص روغن کرچک سبب شده است که به مرور خواص دیگری در زمینه زیبایی، پوست، مو و حتی درمان‌های متفاوت برای آن کشف شود.

1. درمان آکنه و جوش صورت: ریسینولیک اسید موجود در روغن کرچک دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی است و با کاهش باکتری‌های پوست به درمان آکنه و جوش صورت و همچنین جای جوش کمک می‌کند. قبل از خواب صورت خود را با آب گرم خوب بشویید تا تمیز شود و مقداری روغن کرچک را به مدت 10 دقیقه به صورت دایره‌ای روی پوست صورت ماساژ بدهید و بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب گرم خوب بشویید.

2. جوان سازی پوست صورت: یکی از مزایای روغن کرچک این است که وقتی به صورت موضعی روی پوست صورت و دور چشم مالیده شود، به افزایش تولید کلاژن و الاستین کمک می‌کند و با رفع چین و چروک باعث جوان سازی پوست صورت می‌شود.

3. مرطوب کننده طبیعی پوست: اگر شما به دنبال یک مرطوب کننده ارزان و طبیعی برای پوست هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از روغن کرچک استفاده کنید. اسید‌های چرب موجود در روغن کرچک به‌راحتی به پوست نفوذ می‌کند و باعث آبرسانی پوست صورت و بدن می‌شود.

4. درمان زخم‌های پوستی: روغن کرچک برای درمان زخم‌ها مفید است. اسید‌های چرب موجود در روغن کرچک به داخل بافت زخم نفوذ می‌کند و باعث رشد بافت‌های سالم اطراف آن می‌شود.

بیشتربخوانید:

فواید روغن کرچک برای پوست صورت

 

 



5. درمان لکه‌های پوستی: روغن کرچک برای درمان لکه‌های تیره پوست صورت مفید است. اسید‌های چرب به‌ویژه اسید‌های چرب امگا 3 موجود در روغن کرچک به پوست نفوذ و لک‌های پوستی را درمان می‌کنند.

6. درمان ترک‌های پوستی دوران بارداری: اسید‌های چرب موجود در روغن کرچک می‌توانند به درمان ترک‌های پوستی که در دوران بارداری ایجاد شده‌اند، کمک کنند. توصیه می‌شوند که زنان باردار در ماه‌های آخر دوران بارداری روغن کرچک را به صورت موضعی روی شکم و سینه‌ها بمالنند.

7. رفع سیاهی و پف دور چشم: روغن کرچک با افزایش گردش خون در پوست دور چشم به درمان سیاهی و پف دور چشم کمک می‌کند. توصیه می‌شود که چند قطره روغن کرچک را به‌آرامی روی پوست دور چشم خود ماساژ بدهید تا سیاهی دور چشم را درمان کند.

8. درمان آفتاب سوختگی: روغن کرچک دارای خواص ضد التهابی قوی است و می‌تواند به درمان سریع‌تر آفتاب سوختگی کمک کند. مقدار‌ مساوی روغن نارگیل و روغن کرچک را با هم ترکیب کنید و روی نواحی آسیب دیده پوست بمالید تا آفتاب سوختگی درمان شود.

9. درمان ترک پاشنه پا: روغن کرچک یکی از بهترین درمان‌های طبیعی و خانگی برای ترک پاشنه پا محسوب می‌شود. مقادر بالای رطوبت موجود در روغن کرچک باعث می‌شود که به پوست پاشنه پا نفوذ کند و با آبرسانی ترک آن را درمان کند. هر شب قبل از خوابیدن مقداری روغن کرچک را روی پاشنه پا بمالید، جواراب بپوشید و بگذارید یک شب بماند.

10. تقویت و رشد ناخن: روغن کرچک دارای خواص ضد عفونی کننده قوی است که به درمان قارچ ناخن کمک می‌کند و باعث تقویت و بهبود رشد ناخن‌ها به صورت طبیعی می‌شود.

11. ترمیم لب‌های ترک خورده: روغن کرچک نه‌تنها پوست خشک را بهبود می‌بخشد، یک نرم کننده طبیعی برای لب‌های خشک و ترک خورده نیز به حساب می‌آید. خیلی از رژ لب‌ها و چرب لب‌هایی که از مغازه‌ها خریداری می‌کنید، در لیست مواد اولیه خود نام روغن کرچک را ذکر کرده‌اند. همچنین شما می‌توانید رژ لب مناسب خود را بدون استفاده از هرگونه مواد شیمیایی با استفاده از روغن کرچک و یا ترکیب آن با روغن‌های ضروری و مناسب و موم عسل درست کنید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان