اسرار بازار خرید و فروش طلای آب شده را بدانید

طلای آب شده باید از یک مکان مطمئن و دارای مشخصات فاکتور و کد انگ خریداری شود. این توصیه محمد کشتی‌آرای، رئیس پیشین اتحادیه طلا و جواهر تهران به مردم موقع خرید طلای آب شده است

اسرار بازار خرید و فروش طلای آب شده را بدانید

به گزارش خبرآنلاین ،بهای طلای آب شده متاثر از نوسانات قیمت ارز و بهای انس جهانی است و این عوامل تعیین‌کننده مسیر آن هستند. از آنجایی‌که نه قیمت ارز قابل پیش‌بینی است نه قیمت جهانی طلا، پیش‌بینی روند قیمتی طلای آب شده چندان امکانپذیر نیست.

فرارو در خبری نوشت:طلای آب شده چند وقتی است که مورد استقبال مردم قرار است، یک کارشناس صنف طلا و جواهر به فرارو درباره دلایل این امر می‌گوید که طلای آب شده اجرت ساخت ندارد، خالص و معاف از مالیات بر ارزش افزوده است.

توصیه یک کارشناس درباره خرید طلای آب شده

طلای آب شده مبنای معاملات طلا در کل کشور است، یعنی قیمت آن به صورت سنتی و به شکل مثقال اعلام می‌شود، محمد کشتی‌آرای، رئیس پیشین اتحادیه طلا و جواهر تهران در این باره به فرارو توضیح داد: بعد از محاسباتی که روی قیمت جهانی طلا و قیمت ارز انجام می‌دهند، یک مثقال طلای آب شده به دست می‌آید که در اصل 17 عیار است؛ این مبنای معاملات بازار می‌شود. وقتی این محاسبات اعلام می‌شود، تبدیل به 18 عیار می‌شود که همان قیمتی است که مردم با آن دادوستد می‌کنند.

طلای آب شده یک وزن سنتی است که به صورت مثقال توسط افراد حرفه‌ای صنف طلا و جواهر مورد استفاده قرار می‌گیرد. محمد کشتی‌آرای در ادامه در پاسخ به این پرسش که مظنه یا قیمت طلای آب شده چقدر است؟ گفت: برای محاسبه قیمت آن را تبدیل به 18 عیار می‌کنند و یک گرم آن را محاسبه می‌کنند.

نرخ طلای آب شده بر اساس تغییرات انس جهانی و قیمت ارز متغیر است. رئیس پیشین اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: جهت و سمت و سوی این قیمت‌ها با سکه فرق می‌کند، یعنی ممکن است سکه حباب داشته باشد، اما معمولا قیمتی که برای طلای آب شده اعلام می‌شود، قیمت خالص یک گرم یا یک مثقال طلاست و مبنای دادوستد قرار می‌گیرد.

طلای آب شده بیشتر در دسترس افراد حرفه‌ای است، کشتی‌آرای در این باره به فرارو توضیح داد: آن‌ها طلاهایی که کار شده یا استفاده شده‌اند، ذوب می‌کنند و وقتی به صورت یک سکه طلای آب شده درآمد، در واحدهای تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طلای آب شده باید از یک مکان مطمئن و دارای مشخصات فاکتور و کد انگ خریداری شود. این توصیه رئیس پیشین اتحادیه طلا و جواهر تهران به مردم موقع خرید طلای آب شده است. او در ادامه تاکید کرد که واحدی که طلای آب شده به مردم می‌فروشد باید دارای فاکتور رسمی باشد.

رئیس پیشین اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا الان فرصت خوبی برای مبادله طلای آب شده است یا نه، اعلام کرد که مردم باید خودشان تشخیص بدهند که الان وقت مبادله است یا نه.

قیمت طلای آب شده چه روندی را در کوتاه‌مدت و بلندمدت طی خواهد کرد؟ محمد کشتی‌آرای در این باره گفت: طلای آب شده متاثر از نوسانات قیمت ارز و بهای انس جهانی است و این عوامل تعیین‌کننده مسیر آن هستند. از آنجایی‌که نه قیمت ارز قابل پیش‌بینی است نه قیمت جهانی طلا، پیش‌بینی مسیر قیمتی طلای آب شده شدنی نیست.

طلای آب شده اجرت ساخت ندارد، این یکی از دلایل استقبال مردم از خرید طلای آب شده است که کشتی‌آرای به آن اشاره کرد. رئیس پیشین اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره دیگر دلایل استقبال مردم از طلای آب شده گفت: طلای آب شده به صورت خالص است و، چون کاری روی آن انجام نمی‌شود، معاف از مالیات بر ارزش افزوده است، بنابراین مردم از خرید آن استقبال می‌کنند.

قیمت طلای آب شده چقدر است؟

قیمت طلای آب شده در روز چهارشنبه (30 خرداد 1403)، 14 میلیون و 515 هزار تومان دادوستد شد. کف قیمت طلای آب شده امروز 14 میلیون و 360 هزار تومان و سقف قیمت 14 میلیون و 570 هزار تومان بود. میزان تغییر قیمت طلای آب شده نسبت به روز گذشته 65 هزار تومان یعنی به میزان 0.45 درصد گزارش شده است.

طلای آب شده در روزهای مشابه هفته گذشته یعنی در تاریخ پنج‌شنبه 24 خردادماه با رقم 14 میلیون و 345 هزار تومان دادوستد شد که اگر با قیمت روز جاری مقایشه کنیم، بیانگیر افزایش 170 هزار تومانی یا همان 1.18 درصدی است نسبت به هفته گذشته است.

طلای آب شده بهتر است یا سکه؟

سرمایه‌گذاری در طلای آب شده نسبت به سکه در یک ماه اخیر سودمندتر نبوده است. قیمت‌ها در یک ماه اخیر موید این مطلب است، چرا که قیمت سکه در یک ماهه اخیر کاهش 1.12 درصدی را تجربه کرده، اما قیمت طلای آب شده 0.54 درصد کاهش داشته است.

سود یک ماهه طلای آب شده منفی است. یعنی اگر یک ماه قبل در تاریخ دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 بخشی از سرمایه خود را به طلای آب شده تبدیل کرده بودید این اقدام موجب کاهش سرمایه شما به میزان 0.54 درصد می‌شد. اما سود شش ماهه آن مثبت است؛ یعنی در صورتی که شش ماه پیش یعنی در تاریخ پنج‌شنبه 30 آذر 1402 بخشی از سرمایه خود را به طلای آب شده نقدی تبدیل کرده بودید این اقدام موجب افزایش سرمایه شما به میزان 36.04 درصد می‌شد.

217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان