هشدارها و توصیه های ائمه جمعه به کاندیداها /نباید به تنهایی به فرد کاندیدا نگاه کنیم، به جریان‌های حامی او نیز نگاه کرد /اقتدار ملی را تضعیف نکنید

امام جمعه اهواز با تاکید بر اینکه مسئله انتخابات و مشارکت حداکثری مطالبه رهبری است گفت: ملت ایران هفته آینده به دنیا نشان خواهند داد که سرنوشت کشور برای آنها با اهمیت است.

هشدارها و توصیه های ائمه جمعه به کاندیداها /نباید به تنهایی به فرد کاندیدا نگاه کنیم، به جریان‌های حامی او نیز نگاه کرد /اقتدار ملی را تضعیف نکنید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، « انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ، لزوم مشارکت در انتخابات و توصیه ها به کاندیداهای انتخاباتی»، مهمترین موضوعاتی بود که ائمه جمعه از تریبون نماز جمعه امروز 1 تیرماه درباره آن سخن گفتند.

امام جمعه اهواز: مردم در انتخابات حضور پرشور خواهند داشت

آنگونه که، بنابر روایت ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر با اشاره مطالبات مردم استان خوزستان و ضرورت رسیدگی مسئولان به وضعیت شهر اظهار کرد: برخی از مناطق ما با مشکل فاضلاب و آسفالت و... روبرو هستند؛ بنابراین رسیدگی و رفع این مشکلات از سوی مسئولان ضروری است.

وی در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه به منظور مدیریت مصرف برق باید در ساعات تعطیلی ادارات، دستگاه های سرمایشی خاموش باشند گفت: همه شهروندان به سهم خود کولرهای اضافی را خاموش کنند تا کمبود برق نداشته باشیم.

موسوی فرد با بیان اینکه به واسطه رای مردم دولت می تواند مسیر توسعه را به درستی ریل گذاری کند افزود: سه سال به صورت شبانه روز در دولت سیزدهم کارشده و باید مدیریت به دست کسانی بیفتد تا بتوانند کشور را به بهترین نحو هدایت کنند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه نباید به تنهایی به فرد کاندید نگاه کنیم بلکه باید به جریان‌های حامی او نیز نگاه کرد و با فکر رای داد.

وی بابیان اینکه رییس جمهور آینده باید نشاط سیاسی را مدیریت کند تا ارزشهای انقلاب درجامعه عمیق شود ادامه داد: دولت آینده باید به گونه ای حرکت اجتماعی ایجاد کند که در جامعه ارزش‌ها مورد توجه قرار گیرد.

موسوی فرد اظهار کرد: رئیس جمهور آینده باید مسئله نظام دیوان سالاری و آسیب‌های جدی آن را حل کند.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: باید به دنبال این باشیم تا مدیران جوانان انقلابی در کشور فعالیت کنند.

امام جمعه قم: آینده کشور در گرو حضور گسترده مردم در انتخابات است

از سوی دیگر، امام جمعه قم حضور قوی و گسترده مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را از انتظارهای شهیدان دانست و گفت: آینده کشور به این حضور مردم گِره خورده و رسانه‌های بیگانه روی این انتخابات سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند.

آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نمازجمعه قم، انتخابات هشتمین تیرماه را یک رخداد بزرگ توصیف کرد و افزود: این یک صحنه عادی نیست، مشارکت باشکوه نیاز امروز کشور و مایه اقتدار ملی و انقلابی ما در دنیاست.

وی در ادامه افزود: چشمان دشمنان و دوستان به انتخاب ملت ایران دوخته شده، جوانان و قشرهای گوناگون مردم باید بدانند که این انتخابات اقتدار شما را کم یا اضافه می‌کند.

اعرافی خاطرنشان کرد: آینده کشور به این حضور گره خورده، رسانه‌های خارجی و بیگانه را می‌بینیم که چه مقدار در مورد این انتخابات سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

عضو فقیهان شورای نگهبان توجه به معیارها و انتخاب اصلح را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: انتخابی که انجام می‌دهیم باید در پیشگاه خدا یک حجت باشد، ملاک ما ارزش‌های الهی و دستاورد انقلاب‌اسلامی و خون‌های پاک شهیدان است.

اعرافی ادامه داد: باید با چشم‌های گشوده و با حواس‌های جمع و با توجه به معیارهای الهی و اسلامی و انقلابی و آینده کشور انتخاب کرد.

امام جمعه قم همچنین تصریح کرد: همه گروه‌ها باید در انتخابات به قانون پایبند باشند.

وی گفت:: پس از برگزاری انتخابات باید وقت تلاش و کار و همبستگی ملی و اسلامی در کشور باشد.

وی با بیان این مطلب که رعایت اخلاق انتخاباتی تا حدی انجام شده بیان کرد: اگر هم در مواردی خطا وجود دارد، از نامزدها، ستادها، مردم و طرف‌داران و از همه ما انتظار می‌رود، که پایبند اخلاق اسلامی در انتخابات باشند.

خطیب جمعه قم ابراز امیدواری کرد که ملت ایران در انتخابات پیش‌رو در پیشگاه خدا رو سفید شود و با حضور گسترده و انتخاب درست و اصلح شاهد فصل جدیدی در تعالی کشور باشیم، راه شهیدان خدمت استمرار یافته و طمع دشمن‌ها نیز قطع گردد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در بخش دیگری سخنان با یادآوری مساله فلسطین و غزه و لبنان و محور مقاومت افزود: مبادا حوادث گوناگون در جهان اسلام، اُمت اسلام و جهان را از جنایت اسرائیل غاصب در غزه غافل کند.

اعرافی اظهار کرد: نسل‌کشی بی‌نظیر و جنایت‌های بی‌مانند از سوی رژیم صهیونیستی و با پشتیبانی آمریکا و با سکوت بسیاری از دولت‌ها، نازیسم‌ها و سفاکان جهان را روسفید کرده‌است.

امام جمعه قم با انتقاد از دولت‌ها و مردمانی که در برابر این جنایت‌های وحشیانه سکوت کرده‌اند گفت: در کنار این ظلم‌ها و ستم‌ها، حتی در غرب و میان جوانان غربی شاهد یک بیداری جهانی هستیم، امواج بیداری در امت اسلامی نیز طنین‌افکن شده، ولی سازمان‌های بین‌المللی کُند و ساکتند.

وی افزود: متاسفانه دولت‌های اسلامی در برخی موارد در پشت صحنه با دشمنان اسلام تعامل دارند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی زمانی در یک هفته به چهار کشور اسلامی حمله و زمین‌ها را تصرف می‌کرد یادآور شد: انقلاب‌اسلامی و گفتمان ملت ایران و عظمت محور مقاومت، اکنون اسرائیل مسلط را به یک اسرائیل عاجز و منفعل تبدیل نموده‌است.

وی اضافه کرد: این ظلم به خاطر عجز و انفعال اسرائیل و ناتوانی آمریکاست، هفت ماه با یک گروه مقاومت در درون سرزمین‌های اِشغالی به بدترین شیوه‌ها جنگیدند، جز قتل عام هیچ دستاوردی نداشتند.

اعرافی گفت: حماس، حزب‌الله و محور مقاومت سر جایشان هستند، بدانید این انفعال و عجز شما ادامه پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: محور مقاومت می‌ماند و به یاری خداوند روزی شما از صحنه روزگار محو خواهید شد.

امام جمعه اصفهان: مشارکت حداکثری در انتخابات پشتوانه نظام است

بنابر روایت مهر، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان نیز با اشاره به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مشارکت بالا در انتخابات پیش رو منجر به قوی‌تر شدن ایران در عرصه‌های داخلی و خارجی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم ایران باید با حضور حداکثری خود دشمن را مأیوس کنند، ادامه داد: مشارکت بالا و در ادامه انتخاب اصلح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، همه باید توجه داشته باشند که انتخابات باید رقابتی رفاقت‌گونه باشد، اما برخی مواقع شاهد تخریب‌هایی هستیم که موجب دوقطبی شدن یک جامعه خواهد شد، انتخاب اصلح نباید موجب دلخوری شود.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات فرمودند که ما امین مردم هستیم و اجازه نمی‌دهیم خلاف رأی مردم از صندوق‌ها خارج شود، گفت: باید دقت شود وحدت و انسجام ملی را با حضور در پای صندوق‌های رأی نشان دهیم چرا که دشمن در این صورت مأیوس خواهد شد.

وی تاکید کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات پشتوانه نظام است و امیدواریم در این دوره انتخابات ریاست جمهوری حماسه تشییع شهدای خدمت با حماسه مشارکت در انتخابات تکمیل می‌شود.

مهدوی در ادامه با اشاره به بزرگداشت هفته قوه قضائیه ابراز کرد: عملکرد دستگاه قضائی در استان اصفهان بسیار ارزشمند و موجب امیدافزایی است، بسیاری از پروندهای قدیمی قضائی استان بررسی و مرتفع شده است.

وی در ادامه با اشاره به تقویت تقوا در بین شهروندان گفت: ترک نزاع و حضور در نماز جمعه از راهکارهای تحقق این امر است که باید از سوی همه مسلمانان رعایت شود.

امام جمعه ارومیه: کاندیداها اقتدار ملی را تضعیف نکنند

همچنین، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه اظهار کرد: مشارکت در انتخابات بر همه واجب است، چون حضور حداکثری در انتخابات در واقع تقویت هویت، قدرت، اسلامیت، انسانیت کشور و وظیفه شرعی و ملی است.

وی با اشاره به اینکه دشمن با تمام توان در مقابل ایران ایستاده و با تبلیغات در تلاش برای مشارکت حداقلی مردم در انتخابات است، بیان کرد: اگر به وظیفه خود عمل نکنیم به کشور صدمه زده‌ایم و راه نفوذ دشمن را به کشور باز کرده‌ایم.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه مهمترین وسیله دفاع از کیان مملکت اسلامی حضور حداکثری در پای صندوق رأی و انتخاب فرد اصلح است، اظهار کرد: کاندیداها دقت کنند که اقتدار ملی را تضعیف نکنند و اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند.

قریشی با اشاره به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: این روز به‌عنوان روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی نامگذاری شده، چون مسئله تبلیغ دین و معارف به‌قدری مهم است که پیامبر اسلام (ص) در این راه تا پای جان پیش رفت.

27218

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان