آمریکا: اوکراین می‌تواند هر نقطه از روسیه را هدف قرار دهد

به گفته مقامات آمریکایی، واشنگتن به اوکراین گفته است که می‌تواند از تسلیحات تهیه شده توسط آمریکا برای ضربه زدن به نیروهای روسی که از آنسوی مرز حمله می‌کنند، استفاده کند و این فقط به نیروهایی که در منطقه نزدیک خارکیف هستند، محدود نمی‌شود.

آمریکا: اوکراین می‌تواند هر نقطه از روسیه را هدف قرار دهد

به گزارش خبرآنلاین این تغییر موضع تنها چند هفته پس از آن اتفاق می‌افتد که ایالات متحده در پاسخ به حمله فرامرزی به شهر خارکیف، بی سر و صدا به کی‌یف برای حمله به داخل روسیه چراغ سبز نشان داد. در آن زمان، مقامات آمریکایی تاکید کردند که این سیاست از جمله محدودیت‌های دیگر، فقط به منطقه خارکیف محدود است.

به نقل از ایسنا از آن زمان نیروهای اوکراینی حداقل یک بار از سلاح‌های آمریکایی برای حمله به روسیه استفاده و اهدافی را در شهر بلگورود منهدم کردند و موفق شدند حمله روسیه را خنثی کنند.

اما مقامات اوکراینی و دیگر کشورهای اروپایی، آمریکا را تحت فشار قرار داده‌اند تا محدودیت‌های خود را حتی بیشتر از این کاهش دهد و به اوکراین اجازه حمله به هر نقطه در داخل روسیه را بدهد.

در این میان، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفته بود که موافقت با اوکراین برای استفاده از تسلیحات آمریکایی علیه خاک روسیه به هر مکانی که نیروهای روسی در سراسر مرز باشند، گسترش یافته است.

روسیه در روزهای اخیر اعلام کرده است که ممکن است به زودی به سمت شهر «سومی» در شمال شرقی این کشور حرکت کند، این شهر نیز نزدیک مرز روسیه است و سالیوان در واکنش گفت، اگر این اتفاق بیفتد، این سیاست در آنجا نیز اعمال خواهد شد.

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد: این در مورد جغرافیا نیست. این در مورد عقل سلیم است. اگر روسیه از خاک خود به اوکراین حمله کند یا در شرف حمله باشد، منطقی است که به اوکراین اجازه دهیم به نیروهایی که از آن سوی مرز به این کشور ضربه می‌زنند، حمله کند.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان