پژمان جمشیدی با مواد مخدر، احمد مهران‌فر و شبنم مقدمی با طلاقشان پر طرفدارترین موضوعات سینما در خرداد

سینمای ایران از ابتدای امسال تا کنون با اکران ۱۸ فیلم سینمایی فروش ۴۹۷ میلیارد تومانی را با همراهی ۸ میلیون و ۶۶۸ هزار مخاطب تجربه کرده است.

پژمان جمشیدی با مواد مخدر، احمد مهران‌فر و شبنم مقدمی با طلاقشان پر طرفدارترین موضوعات سینما در خرداد

ماهرخ عباسپور: گیشه سینما از ابتدای خرداد تا امروز در هر هفته به طور متوسط دو روز تعطیلی را پشت سر گذاشت و به همین دلیل هم در هفته‌های گذشته، فروش به نسبت کمی را تجربه کرد. در ماه خرداد سینمای ایران با اکران 18 فیلم در مجموع 2 میلیون و 839 هزار مخاطب داشت که این میزان از مخاطب تجربه فروش 162 میلیارد تومانی را برای گیشه سینما رقم زدند.

در عین حال سینما در اردیبهشت ماه فروش بهتری را تجربه کرد.مجموع 12 فیلمی که در اردیبهش ماه اکران شد، حدود 3 میلیون و 380 هزار مخاطب را به سینما آورد و آورده مالی 181 میلیارد تومانی را برای سینما رقم زد.

دو هفته‌ پیش یعنی از 19 تا 25 خرداد نیز یک روز تعطیلی در سینماها اعمال شد، با این حال مجموع فروش 17 فیلم سینمایی 37 میلیارد تومان با حضور 740 هزار مخاطب بود و در هفته گذشته یعنی 26 خرداد تا یکم تیر با 751 هزار مخاطب حدود 41 میلیارد تومان پول وارد گیشه سینما شده است.

در حال حاضر سه فیلم «تگزاس 3»، «خجالت نکش 2» و «مست عشق» در صدر جدول فروش سینماها در ماه خرداد قرار دارند. با کند شدن روند فروش، فیلم‌های «تمساح خونی» و «سال گربه» به جایگااه چهارم و پنجم جدول فروش رسیدند.

پنچ فیلم صدر نشین در ماه خرداد عبارتند از

«تگزاس 3» به کارگردانی مسعود اطیابی در ماه خرداد یک میلیون و 605 هزار نفر تماشاگر و 92 میلیارد تومان فروش، همچنین در هفته گذشته با 394 هزار مخاطب و فروش 21 میلیارد تومانی صدر نشین جدول هفتگی فروش سینما شد.

خجالت نکش» به کارگردانی رضا مقصودی در هفته گذشته 180 هزار مخاطب داشت که فروش 9 میلیارد تومانی را برای گیشه این فیلم رقم زدند، همچنین در ماهی که گذشت این فیلم با 387 هزار مخاطب 22 میلیارد تومان پیشه برای سینما رقم زد.

«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی در ماه گذشته 284 هزار مخاطب با فروش 16 میلیارد تومانی به تماشای این فیلم نشستند همچنین ساخته فتحی در هفته گذشت 2 میلیارد و 700 میلیون تومان را برای گیشه خود ثبت کرد.

«تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی در مجموع یک ماه گذشته  184 هزار نفر تماشاگر و 11 میلیارد تومان و در هفته گذشته دو میلیارد و 500 میلیون تومان فروش را تجربه کرد و جایگاه چهارم گیشه در هفته گذشته را به خود اختصاص داد.

«سال گربه» به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده نیز در یک هفته گذشته 31 هزار نفر تماشاگر و یک میلیارد و 700 هزار تومان فروش و در یک ماه گذشته 154هزار مخاطب به همراه 8 میلیارد و 400 میلیون فروش داشت.

نگاهی به داستان سه صدر نشین گیشه

«تگزاس 3» از هشتم خرداد روی پرده سینماها رفت این فیلم به کارگردانی سید مسعود اطیابی درباره یک رابطه خانوادگی با بازی پژمان جمشیدی، سام درخشانی، مهدی هاشمی و ژاله صامتی است که اتفاق ها و رویدادهای زندگیشان با سرنوشت قاچاقچیان مواد مخدر گره خورده است.

«خجالت نکش2» کار زوج اصلی فیلم به جدایی و طلاق می‌کشد. آنچه از تیزر فیلم مشخص است حضور این زوج روستانشین در شهر برای طلاق و جدایی است. خط داستانی که به نظر می‌رسد قنبر و صنم را از شیرینی و ساده بودن قسمت ابتدایی جدا می‌کند و به حاشیه هایی می‌کشاند. «خجالت‌ نکش 1» در پس‌زمینه موافق فرزندآوری بود و حالا با جدایی قنبر و صنم باید دید که این تمرکز از فیلم برداشته می‌شود یا به شکل دیگری ادامه پیدا می‌کند.

«مست عشق» ساخته حسن فتحی با بازی هانده اورچل، پارسا پیروزفر و شهاب حسینی که اقتباسی آزاد از داستان شمس و مولانا است.

245245

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان