اجرایی‌سازی طرح قاضی در مدرسه در استان سمنان

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان در دیدار با رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بر اجرایی‌سازی طرح «قاضی در مدرسه» به‌منظور آشنایی دانش‌آموزان با ضوابط قضایی تأکید کرد.

اجرایی‌سازی طرح قاضی در مدرسه در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سیدجمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش سمنان، صبح پنج‌شنبه 7 تیر 1403 به‌مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضاییه با حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری و محمدتقی گلی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیری در ابتدای سخنانش ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره آیت‌الله بهشتی و 72 شهید واقعه هفتم تیرماه سال 1360 و تبریک فرارسیدن هفته قوه قضاییه به رشد چشمگیر دستگاه قضا به‌ویژه در بخش توسعه عدالت، توسعه خدمات و کرامت‌بخشی به مردم، تأکید و از تلاش مجموعه دستگاه قضا و نگاه رأفت‌آمیز و حفظ حرمت مراکز آموزشی و فعالان آن اعم از دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان، قدردانی کرد.

وی در ادامه با اشاره به نقش برجسته و مهم دستگاه قضایی در جامعه برای ایجاد امنیت و برقراری عدالت افزود: امنیت و عدالت دو مقوله‌ای است که اولیای دین از آن‌ها به‌عنوان بزرگ‌ترین نعمت‌ها یاد کرده‌اند و در جامعه اسلامی، دستگاه قضا وظیفه‌ای بزرگ برای برقراری این دو مقوله مهم برعهده دارد که لازم است سایر دستگاه‌ها به کمک این دستگاه شتافته و آن‌ها را در این راه تنها نگذارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در بخش پایانی سخنانش در زمینه ارتقا سواد حقوقی فرهنگیان، اجرای طرح «قاضی در مدرسه» با هدف آشنایی دانش‌آموزان با ضوابط قضایی و انتقال فرهنگ به‌منظور پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی و...، آمادگی خود را اعلام کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ابتدای این دیدار ضمن قدردانی از حمایت همه‌جانبه و همراهی‌های صادقانه مجموعه آموزش و پرورش استان با دستگاه قضا اظهار داشت: قوه قضاییه رسالت بزرگی دارد و هدف غایی آن اجرای عدالت اعم از عدالت آموزشی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... است.

وی با بیان این‌که قضاوت به حق بسیار مهم است، گفت: مجموعه کسانی که قانون را اجرا می‌کنند دانش‌آموخته محفل معلمان هستند و آموزش و پرورش نقشی بسیار مهم در تربیت قضات و کارمندان و هم‌چنین دانشگاهیان دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری اظهار داشت: هرچه سطح تحصیلات کارمندان بالاتر باشد بالطبع آن‌ها مؤفق‌تر خواهند عمل کرد و بخش عمده‌ای از مؤفقیت خود را مدیون آموزش و پرورش می‌دانند که امر تعلیم و تربیت را برعهده دارد و در بحث پیشگیری هم نقش آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ابتدای سخنانش ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای واقعه هفتم تیر و عروج شهادت‌گونه‌ی جمهورِ شهید و شهدای خدمت به بیان ویژگی‌های اخلاقی، رفتاری و عملکردی شهید بهشتی، اشاره و اظهار کرد: تبیین و گزارش‌دهی از اقدامات پرشماری که در حوزه قضایی استان در راستای گره‌گشایی از امور بر زمین مانده مردم انجام‌شده، ضرورت دارد.

گلی در ادامه با توجه به هم‌کاری متقابل دادگستری با آموزش و پرورش استان در زمینه راه‌های مقابله با جرم، کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان از مدیرکل آموزش و پرورش و فرهنگیان استان به‌عنوان متولیان فرهنگ جامعه، قدردانی کرد و خواستار تعامل بیش از پیش شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان