با ۵ انیمیشن پرفروش تاریخ سینمای جهان آشنا شوید

«درون و بیرون ۲» با فروش بالایی که در گیشه داشته توانست از انیمیشن «مینیون‌ها» که در سال ۲۰۱۵ یک میلیارد و ۱۵۷ میلیون دلار فروش کرده بود، سبقت بگیرد و رده پنجم پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ را به خود اختصاص دهد.

با 5 انیمیشن پرفروش تاریخ سینمای جهان آشنا شوید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امسال تنها فیلمی که در سینمای جهان فروشی بیش از یک میلیارد دلار داشته، قسمت دوم انیمیشن پرطرفدار «درون و بیرون» است که یک میلیارد و 234 میلیون دلار فروخته. بعد از این انیمیشن، قسمت دوم لایو اکشن «تلماسه» قرار دارد که 711 میلیون دلار فروخت.

همشهری نوشت: «درون و بیرون 2» با این فروش بالا توانست از انیمیشن «مینیون‌ها» که در سال 2015 یک میلیارد و 157 میلیون دلار فروش کرده بود، سبقت بگیرد و رده پنجم پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ را به خود اختصاص دهد. در اینفوگرافی زیر 5 انیمیشن پرفروش تاریخ را مشاهده می کنید.

منجمد 2 (2019) Frozen II
فروش: یک میلیارد و 451 میلیون دلار

وقایع «منجمد 2» که سه سال پس از فیلم نخست اتفاق می‌افتد، داستان خواهران آنا و السا در کنار یخ‌فروش، گوزن شمالی و یک آدم‌برفی را روایت می‌کند که به جنگل جادویی افسون‌شده می‌روند تا منشأ قدرت جادویی السا را کشف کنند.

فیلم برادران سوپر ماریو (2023) The Super Mario Bros. Movie
فروش: یک میلیارد و 361 میلیون دلار

ماریو و لوئیجی که دو برادر لوله‌کش ایتالیایی ـ آمریکایی هستند، به دنیای دیگری منتقل میشوند و درگیر نبردی بین «سرزمین قارچ ها» به رهبری پرنسس پیچ و «کوپا تروپا» به رهبری باوزر میشوند. ماریو و لوئیجی با کمک به پرنسس پیچ می‌توانند به دنیای خودشان بازگردند.

با 5 انیمیشن پرفروش تاریخ سینمای جهان آشنا شوید

منجمد (2013) Frozen
فروش: یک میلیارد و 274 میلیون دلار

السا و آنا دو خواهر پرنسس هستند و السا دارای قدرتی جادوییِ تولیدِ برف و یخ است. یک شب السا و آنا در حال بازی هستند که السا به‌طور اتفاقی با یکی از پرتوهای یخی خود به سر آنا ضربه می‌زند و باعث می‌شود که او بی‌هوش شود.

با 5 انیمیشن پرفروش تاریخ سینمای جهان آشنا شوید

شگفت‌انگیزان 2 (2018) Incredibles 2
فروش: یک میلیارد و 242 میلیون دلار

داستان این قسمت دقیقاً بعد از قسمت اول آغاز می‌شود. فعالیت ابرقهرمانان به خاطر خسارت‌هایی که آنها به شهر وارد کرده‌اند، به حالت تعلیق درآمده و این باعث می‌شود تا خانواده پار با چالش‌هایی مواجه شوند. اما آقای شگفت‌انگیز دست روی دست نمی‌گذارد و به سراغ فعالیت‌های قدیمی‌اش می‌رود.

با 5 انیمیشن پرفروش تاریخ سینمای جهان آشنا شوید

درون و بیرون 2 (2024) Inside Out 2
فروش: یک میلیارد و 234 میلیون دلار

داستان انیمیشن یک سال پس از وقایع قسمت قبل اتفاق می‌افتاد و ماجراهای رایلی را دنبال می‌کند که هم‌زمان با ورود به 13 سالگی و دوران بلوغ دچار تغییرات روحی و عاطفی می‌شود و این موضوع احساسات درون او را دچار چالش‌های عجیب می‌کند.

22057

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر