عوارض بستن رگ اشتها و مشکلات این روش لاغری

آشنایی با عوارض بستن رگ اشتها دانش کافی را در اختیار شما قرار می دهد، تا دید بهتری نسبت به این عمل داشته باشید و با نتایج آن به خوبی آشنا باشید. این عمل می تواند، نتایج منفی برای سلامتی به دنبال داشته باشد، هرچند هنوز تحقیقات پیرامون نتایج این عمل ادامه دارد، اما می توان اظهار داشت، کاهش وزن یکی از عوارض سوزاندن رگ اشتها معده می باشد.

عوارض بستن رگ اشتها و مشکلات این روش لاغری

یکی از روش های لاغری موجود که معمولا آخرین گزینه برای کاهش وزن به ویژه در شرایط ضروری در نظر گرفته می شود، بستن رگ اشتها می باشد، استفاده از این روش دارای نتایج و مضراتی است، که باید پیش از اقدام به آن آشنایی کافی با این عوارض داشته باشید و اطلاعات جامعی در این خصوص فراهم کرده باشید، بررسی دقیق عوارض بستن رگ اشتها کمک می کند، تا در حفظ سلامت خود گام موثری بردارید و با دانش کامل در این مسیر قدم بگذارید.

در برخی مواقع ممکن است، شرایط ایجاد کند و پزشک از بیمار بخواهد در کوتاه ترین زمان لاغر کند و تنها راه برای رسیدن به این هدف بستن رگ اشتها باشد، بنابراین لازم است، با مضرات این روش و نکات مهم در این زمینه آشنایی داشته باشید. البته به یاد داشته باشید که تعادل وزن بسیار ببسیار مهم می باشد و برای رسیدن به ان باید از روش های درست اقدام کرد، آشنایی با مضرات اضافه وزن در نوجوانی و عوارض ناشی از آن شما را با خطرات اضافه وزن برای نوجوانان بیشتر آشنا خواهد کرد.

آشنایی با حقیقت رگ اشتها و نحوه بستن آن

عوارض بستن رگ اشتها

امروزه با درنظر گرفتن اینکه هر روزه به تعداد افرادی که دارای اضافه وزن و چاقی هستند، اضافه می شود و به دنبال راه های درمان برای این مشکل می باشند، راه حل های زیاد و گوناگونی ارائه می شود، در این بین هوشیاری و دانش انتخاب راه درست و بی خطر بسیار پیچیده و دشوار است، که یک مشاور و راهنما هوشیار و آگاه را طلب می کند.

در عصر نو روش های بستن رگ اشتها و بوتاکس معده دو نمونه از موارد بسیاری است، که انجام می گیرد، که ما در این مقاله به شرح این موضوع خواهیم پرداخت، که چیزی به اسم رگ اشتها وجود ندارد و رگ اشتها همان رگ اصلی خون رسان به معده می باشد و نقش آن در تغذیه ی بافت معده بررسی می کنیم. بسته شدن رگ اشتها یا همان شریان اصلی معده خطرات و مضراتی را به دنبال دارد، که این موارد را در ادامه ذکر خواهیم کرد.

تعریف رگ اشتها

بهتر است، قبل از اینکه به دنبال عمل بستن رگ اشتها و واقعی بودن آن باشیم، کمی بیشتر با خود این رگ آشنا شویم، سپس به بررسی عوارض بستن رگ اشتها بپردازیم.

معده ما یکی از پرخون ترین اعضای بدن است، که چهار شریان بزرگ و تعدادی شریان کوچک به آن وارد می شود، بزرگ ترین شریانی که وارد معده ما می شود، شریان left gastric می باشد، که امروزه آن را رگ اشتها می نامند. قابل توجه است، که بدانید بخش زیادی از خون رسانی  قسمت فوقانی معده به وسیله همین سرخرگ صورت می گیرد.

بخش فوقانی معده را «فوندوس» می نامند، این بخش قسمت اعظمی از هورمون اشتهای معده که همان «گرلین» است، را ترشح می کند، در جراحی بستن رگ اشتها، فوندوس را حذف کرده و اینگونه ترشح گرلین پایان می یابد.

به دلیل عملکرد خون رسانی بالایی که به معده صورت می گیرد، برداشتن یک شریان خونی به ویژه سرخرگ left gastric، هچگونه تغییر زیادی در روند کارکرد معده ایجاد نمی کند، زیرا عملکرد خون رسانی از بسیاری شریان های دیگر متصل به معده صورت می گیرد.

عوارض کلی

یکی از عوارض بستن رگ اشتها یا رگ اصلی معده، ایجاد اختلال در عملکرد خون رسانی به معده است. این عارضه باعث کاهش مواد مغذی مورد نیار بافت معده می شود و مشکلات جبران ناپذیری برای سلامتی معده و بدن در پی خواهد داشت.

تاثیرات مخرب بستن رگ اشتها

از قبیل عوارض و نتایج بستن رگ اشتها می توان به این چند مورد اشاره کرد:

  1. آمبولی
  2. رخم معده
  3. عفونت معده
  4. التهاب پانکراس
  5. خونریزی داخلی
  6. التهاب لوزالمعده
  7. نکروز معده (بتفت مردگی)
  8. نکروز طحال (بافت مرده)
  9. تخریب عروق اصلی بدن
  10. کاهش جذب مواد مغذی در معده
  11. خطرات سیاه شدن و پاره شدن معده
  12. سیاه شدن و از بین رفتن طحال
  13. پاره شدن عروق اصلی حین این اقدام

نکته قابل توجه ای که باید به آن دقت داشته باشید، این است، که این جراحی در سایر کشور ها به صورت آزمایشی و بسیار محدود روی برخی بیماران صورت می پذیرد، اما افرادی که برای این جراحی داوطلب می شوند و خود را مورد آزمایش قرار می دهند، برای انجام این آزمایشات و بستن رگ اصلی معده خود مبلغی از جراحان دریافت می نمایند.

مورد دیگری که پس از انجام این جراحی پیش می آید این است، که شما دیگر نمی توانید، به سوی انجام مواردی مانند اسیلو معده و بای پس معده بروید، چون معده شما در آسیب پذیر ترین وضع موجود خود قرار گرفته است و نکته حائز اهیمت دیگری که وجود دارد، این است که بستن رگ اشتها یا همان رگ اصلی معده یک جراحی بی بازگشت است و این رگ به طور دائم بسته خواد شد، و حداکثر کاهش وزن بعد از انجام این عمل ده کیلو گرم به طور وقت خواهد بود.

سیری زودرس

یک روش سرپایی از این عمل بستن رگ اشتها یا آمبولیزسیون شریان چپ معده می باشد. این عمل معمولا با استفاده از بی حسی موضعی یا بی حسی نخاعی صورت می گیرد. با انجام این عمل خون رسانی به قسمتی از معده که مسئول ترشح هورمون گرلین یا همان هورمون اشتها می باشد، رو به کاهش می رود و در نتیجه اشتها و ولع به شکل قابل توجهی رو به کاهش می رود. به همین جهت شخص متوجه احساس سیری در خود خواهد شد و به شکل خودکار مصرف کالری فرد کاهش پیدا می کند.

مشکلات تغذیه ای

برنامه غذایی افراد باید متشکل از میزان مناسبی مواد مغذی کافی و کالری باشد، مصرف بیش از اندازه برخی از غذا ها یا کاهش شدید کالری و حذف بیشتر گروه های غذایی مشکلات تغذیه ای بسیاری با خود به همراه خواهد داشت. یک رژیم غذایی ایمن و سالم همواره با مقادیر زیادی ویتامنی و مکمل همراه خواهد بود.

عوارض بستن رگ اشتها برای انسان

کاهش ترشح غده های معده: یکی از عوارض بستن رگ اشتها معده را باید کاهش جریان خون معده و به دنبال آن کاهش ترشح غده های معده دانست.

کاهش جذب مواد مغذی: با کاهش یافتن جریان خون در معده این احتمال وجود دارد که جذب مواد مغذی در معده رو به کاهش رود و این امر می تواند برای سلامتی بسیار مضر باشد.

تحریک سیستم عصبی مرکزی: آمبولیزاسیون شریان اصلی معده سیگنال هایی را به سیستم عصبی مرکزی ارسال می کند که تاثیرات مستقیمی ر روی سیستم اشتها و متابولیسم خواهد داشت. چنین پروسه ای ممکن است، در نهایت به تنظیم متابولیسم بدن و کاهش وزن فرد بیانجامد.

در یک بیان کلی باید اظهار داشت که با بستن و سوزاندن شریان اصلی معده بدن متحمل عوارض چبران ناپذیری می گردد، که کاهش وزن یکی از این عوارض جبران ناپذیر می باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر