قیمت جدید سیمان اعلام شد/ واقعا سیمان ۹۰ درصد گران شد؟

در چند روز اخیر، اخباری درباره افزایش ۹۰ درصدی قیمت سیمان، توسط برخی رسانه‌ها منتشر شد. اما آیا چنین ادعایی واقعیت دارد؟

قیمت جدید سیمان اعلام شد/ واقعا سیمان 90 درصد گران شد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صنعت سیمان به‌عنوان یکی از ارکان اساسی سازندگی و توسعه زیرساخت‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اما طی چند روز گذشته، گمانه‌زنی‌هایی در رابطه با افزایش 90 درصدی قیمت سیمان توسط برخی رسانه‌ها منتشر شده است. اما بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که قیمت سیمان افزایش چندانی نداشته است.

خبرگزاری تسنیم به نقل از فرشید پورحاجت، دبیر کانون انبوه‌سازان مسکن، گزارش داد که قیمت سیمان به دلیل مشکل قطعی برق، 90 درصد افزایش داشته است. این درحالی است که پورحاجت در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز اظهار کرد که قیمت سیمان نسبت به یک هفته گذشته و حتی یک ماه گذشته تغییری نداشته و تنها مشکلی که وجود دارد؛ مشکل تأمین سیمان است. چراکه به دلیل قطعی برق بسیاری از بنگاه‌های تولیدی با مشکل مواجه هستند و این مشکلات منجر به تعطیلی برخی از این بنگاه‌ها شده است و در بازار سیمان، عرضه کاهش یافته است.

بررسی بازار سیمان طی یک ماه گذشته

بررسی بازار سیمان  حاکی از آن است که قیمت انواع سیمان نسبت به ماه گذشته تغییر چندانی نداشته و قیمت‌ها تقریبا ثابت باقی‌مانده‌اند.

به طور مثال سیمان پاکتی تهران «تیپ 2» عمده به قیمت 94 هزار تومان در نهم تیرماه 1403، به فروش می‌رسید اما همین نوع سیمان امروز با قیمت 100 هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین قیمت سیمان خاکستری 50 کیلویی نی‌ریز، ماه گذشته با قیمت 48 هزار و 500 تومان به فروش می‌رسید و امروز نیز همچنان این قیمت‌ها ثابت مانده و تغییری نداشته است.

در این میان فقط سیمان پاکتی آبیک «تیپ 2» عمده، 11 هزار تومان افزایش قیمت داشته است. بنابراین، هیچ یک از اقلام سیمان افزایش قیمت بیش از 15 درصد نداشته‌اند.

براساس این گزارش، افزایش 90 درصدی قیمت سیمان واقعیت ندارد. قیمت برخی اقلام سیمان افزایش داشته اما این افزایش، 90 درصد نبوده است. البته مشکل توزیع سیمان در بازار و تعطیلی بنگاه‌های تولیدی به دلیل قطعی برق وجود دارد که دولت باید با مدیریت درست این مشکلات را برای آینده رفع کند.

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر