توسعه گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در یک راستا

رئیس حوزه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: صنایع دستی از مهم ترین مواردی است که رونق آن توسعه گردشگری استان سمنان را نیز در پی دارد.

توسعه گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در یک راستا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان،حمیدرضا حسنی در دومین جلسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: تولید و تنوع صنایع دستی استان سمنان به‌یقین از عواملی است که به‌یقین توسعه گردشگری را رقم خواهد زد.

رئیس حوزه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با بیان اینکه  جلسات کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان مکان مناسبی برای تبادل‌نظر فعالان گردشگری و هنرمندان صنایع دستی استان سمنان است، افزود:  ازجمله نتایج برگزاری این کمیسیون توسعه سطح گردشگری استان سمنان با رفع چالش‌های موجود در حوزه‌های مختلف ازجمله صنایع دستی است.

حمیدرضا حسنی گفت: توازن و هم سویی رشد و توسعه گردشگری و صنایع دستی موجب معرفی و برند سازی این استان می‌شود، که این امر قطعاً افزایش حضور گردشگران داخلی و خارجی را در استان سمنان به همراه دارد.

او افزود: آموزش فعالان حوزه گردشگری و توانمندسازی ایشان در زمینه بازاریابی و... ازجمله اقدامات مؤثر در که جذب گردشگران است.

رئیس حوزه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: همچنین لازم است که مدیران تأسیسات گردشگری ابتدا به برند سازی و معرفی بپردازند و سپس با شناخت ذائقه و سلیقه گردشگران، به توسعه حرفه خود بپردازند تا گردشگران نیز این استان را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.

در ادامه معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت:برنامه‌ریزی برای حضور گردشگران در کارگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی می‌تواند ضمن برند سازی گردشگری استان سمنان، افزایش فروش صنایع دستی را هم به همراه داشته باشد.

سمانه سلطانی پور افزود: ایجاد زنجیره ارزش و فراهم نمودن زمینه برگزاری نمایشگاه‌های موقت صنایع دستی در هتل‌ها و تأسیسات گردشگری ازجمله اقداماتی است که تقویت آن می‌تواند توسعه و رشد گردشگری و صنایع دستی را رقم زند.

او افزود: فعالیت 20 فروشگاه صنایع دستی در استان سمنان،مستند نگاری صنایع دستی استان سمنان،راه‌اندازی فروشگاه مجازی صنایع دستی دست آفرین،ایجاد البوم آثار صنایع دستی،دریافت 33 مهر اصالت ملی صنایع دستی در طی یک دوره توسط هنرمندان استان سمنان در سال گذشته،ورود صنایع دستی استان سمنان به شبکه فروش آستان قدس رضوی، رفع مشکل سهم بیمه کارفرما در کارگاه‌های صنایع دستی، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و عمومی در تمامی شهرستان‌های استان سمنان و ... ازجمله اقداماتی بوده است که برای رشد صنایع دستی در استان سمنان در طی یک سال گذشته انجام‌شده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: اقدامات صورت گرفته شده جهت توانمند سازی هنرمندان صنایع دستی در استان سمنان موجب برند سازی این استان در سطح کشور،افزایش کیفیت و تنوع صنایع دستی و در نتیجه ایجاد انگیزه  برای حضورگردشگران در این استان و خرید از صنایع دستی می شود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر