واکنش وزارت علوم به حواشی جذب هیات علمی دانشگاه‌ها در روزهای پایانی دولت سیزدهم

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تأکید بر اینکه حواشی اخیر جذب‌های غیرقانونی در دانشگاه‌ها بی‌تقوایی اخلاقی است، گفت: هیچ پرونده‌ای خارج از روند قانونی جذب نداریم و اگر کسی یک مورد هم سراغ دارد به ما اعلام کند.

واکنش وزارت علوم به حواشی جذب هیات علمی دانشگاه‌ها در روزهای پایانی دولت سیزدهم

به گزارش خبرآنلاین از روابط عمومی وزارت علوم، محمد خلج‌امیرحسینی، ضمن بیان این خبر به برخی حواشی درخصوص جذب خارج از قانون در دانشگاه‌ها در اواخر دولت سیزدهم اشاره و تأکید کرد: در این زمینه هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده است، صرفاً روند جذب‌ها متقاضیان انجام می‌شود یعنی هر پرونده‌ای که کامل هست به این معنی که متقاضی در فراخوان شرکت کرده، معدل‌های قانونی را دارد در نتیجه مصاحبه علمی و عمومی را انجام داده و حدنصاب‌های لازم را کسب کرده و در هیئت اجرایی نیز مورد تأیید قرار گرفته است و استعلامات قانونی مثبت را دارد، می‌تواند جذب دانشگاه‌ها شود.

وی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: جذب هیئت علمی به جز طی مراحل فوق معنایی ندارد و ما در وزارت علوم پرونده‌ای را خارج از طی این روند در دانشگاه‌ها قبول نمی‌کنیم.

خلج یادآور شد: بیان برخی حواشی درخصوص جذب‌های غیرقانونی هیئت علمی در دانشگاه‌ها بی‌تقوایی اخلاقی است و بدون مستند عنوان می‌شود چرا که جذب خارج از طی روند فوق امکان‌پذیر نیست.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم،افزود: ابداً امکان ندارد داوطلب جذب در روند گزینش‌های علمی و عمومی دانشگاه‌ها رد شده باشد اما با سفارش فردی دیگر جذب دانشگاه‌ها شود. پرونده‌ای که تأییدیه هیئت اجرایی دانشگاه را نداشته باشد نمی‌تواند مطرح شود یک مورد اگر کسی سراغ دارند به ما اعلام کنند.

وی درخصوص جابجایی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها نیز گفت: این موضوع همواره وجود داشت؛ در واقع در این زمینه موافقت هیئت اجرایی مبدا و مقصد به رعایت آمایش سرزمینی باید وجود داشته باشد تا جابجایی امکان‌پذیر شود و مرکز جذب صرفاً نتایج تقاضاها را بررسی می‌کند تا خللی در نتایج آمایش سرزمینی و رشته‌هایی که در مبدا و مقصد وجود دارد پیش نیاید با درخواست‌ها موافقت می‌کند.

خلج در پایان تأکید کرد: جابجایی هیئت علمی غیرمتعارفی در دانشگاه‌ها نداشتیم به طور مثال اگر در ماه‌های گذشته تعداد 10 نفر پرونده جابجایی داشتیم در حال حاضر نیز به این تعداد جابجایی صورت می‌گیرد؛ اینگونه نیست رشد غیرمتعارفی آماری در این زمینه داشته باشیم. ضمن اینکه روند تأیید مبدا و مقصد برای جابجایی هیئت علمی حدود 7 ماه طول می‌کشد یعنی پرونده‌هایی که امروزه بررسی می‌شود برای ماه‌ها قبل پیش است.

233233

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر