موج جدید گرما در راه اصفهان/ رکورد ۷۰ سال اخیر شکست

دمای هوای بیشتر مناطق استان از فردا (چهارشنبه) به‌تدریج افزایش پیدا خواهد کرد و شدت گرمای هوا از دوشنبه تا پنجشنبه هفته آینده پیش بینی می‌ شود.

موج جدید گرما در راه اصفهان/ رکورد 70 سال اخیر شکست

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان به نقل از اداره کل هواشناسی استان، با توجه به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد، ورود سامانه جدید گرمایشی را در اصفهان شاهد هستیم که زمان شروع آن از  ظهر پنج‌شنبه یازدهم مرداد خواهد بود و تا اواسط هفته آینده ادامه دارد.

بر این اساس شاهد افزایش جزیی دما، تداوم و ماندگاری هوای گرم در ساعات روز و ایام هفته، کاهش دید و کیفیت هوا بواسطه باد و گرد و خاک و اوزن سطح زمین خواهیم بود.

وزش باد نسبتاً شدید همراه با گرد و خاک و کاهش دید در بخشهایی از شمال و شرق استان، کاهش دید و کیفیت هوا در بخشهایی از شمال، شرق و مرکز استان همه مناطق استان به ویژه مناطق شمالی و شرقی و مرکزی اصفهان، آران و بیدگل، انارک، بادرود، خور و بیابانک، چوپانان، دهاقان، برخوار (دولت آباد)، لنجان، زواره، شهرضا، فرودگاه اصفهان، کاشان، کبوتر آباد، کوهپایه، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نایین، نجف آباد، نطنز، ورزنه، اردستان را شاهد خواهیم بود.

خطر گرمازدگی برای گروه های حساس محسوس است

خطرات ورود این سامانه شامل افزایش مصرف حاملهای انرژی، گرمازدگی به ویژه برای گروه های حساس، احتمال آتش سوزی در مراتع و نواحی جنگلی به دلیل گرمای هوا و همراهی با وزش باداحتمال خسارت ناشی از تنش دمایی در بخش کشاورزی و دامداری،افزایش غلظت آلاینده بواسطه افزایش ازن سطح زمین، غبار آلودگی، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم، احتمال اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی در نیمه شرقی و شمالی استان ، احتمال آسیب به سازه های موقتی است.

اجتناب از ترددهای غیر ضروری و کاهش فعالیتهای بدنی

مدیریت مصرف حاملهای انرژی (آب و برق)، اجتناب از ترددهای غیر ضروری و کاهش فعالیتهای بدنی در فضای باز درساعات گرم روز به ویژه برای گروه های حساس، عدم آبیاری مزارع و باغات در ساعات گرم روز، اجتناب از روشن کردن آتش در مراتع و نواحی جنگلی و یا در صورت روشن نمودن، اطمینان از خاموش کردن کامل آن پیش از ترک محل، عدم تردد غیر ضروری در سطح شهرها بویژه افراد آسیب پذیر، احتیاط در تردد در هنگام کاهش دید ، عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان فرسوده توصیه می شود.

گفتنی است روز یک شنبه هفته جاری، شاهد ثبت دمای 44.6 درجه در شهر اصفهان بودیم که بیشترین رکورد گرما در 70 سال اخیر در این شهر بوده است، همچنین گرچه تا هفته آینده افزایش دما جزئی خواهد بود اما بار دیگر شاهد شدت گرمای هوا از دوشنبه تا پنجشنبه هفته آینده خواهیم بود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر