اظهارات پزشکیان درباره تقویت ارتباط ایران و آذربایجان/ غربی‌ها با ارسال سلاح اسرائیل را در ادامه کشتار تشویق می‌کنند

رئیس جمهور روابط ایران و آذربایجان را برادرانه و مبتنی بر پیوندهای عمیق دینی، فرهنگی و خویشاوندی دو ملت دانست و تصریح کرد: وجود مرزهای جغرافیایی هرگز موجب جدایی مردم ایران و آذربایجان از یکدیگر نشده و ما در دوره جدید برای تحکیم و تقویت هر چه بیشتر روابط مصمم هستیم.

اظهارات پزشکیان درباره تقویت ارتباط ایران و آذربایجان/ غربی‌ها با ارسال سلاح اسرائیل را در ادامه کشتار تشویق می‌کنند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان صبح امروز چهارشنبه در دیدار علی اسدوف، نخست وزیر جمهوری آذربایجان که به منظور شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران به تهران سفر کرده است،‌ روابط دو کشور را برادرانه و مبتنی بر پیوندهای عمیق دینی، فرهنگی و خویشاوندی دو ملت دانست و گفت‌: وجود مرزهای جغرافیایی هرگز موجب جدایی مردم ایران و آذربایجان از یکدیگر نشده و ما در دوره جدید برای تحکیم و تقویت هر چه بیشتر روابط مصمم هستیم. 

رئیس جمهور در ادامه توجه ویژه به توسعه تعاملات با همسایگان را از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و بر تلاش برای اجرای توافقات صورت گرفته میان دو کشور در دولت شهید رئیسی تاکید کرد.

پزشکیان همچنین تعاملات خوب دو کشور به ویژه ارتقای همکاری‌ها در بخش حمل و نقل و ترانزیت، تقویت راه‌های مواصلاتی و تکمیل کریدور شمال–جنوب را در گسترش مناسبات و تبادلات موجود میان ایران و جمهوری آذربایجان موثر و از اولویت‌های کاری دولت خود عنوان کرد.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از فعالیت مجدد سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر پارلمان‌های دو کشور در ریل‌گذاری و رفع موانع توسعه تعاملات و روابط را مورد تاکید قرار داد. 

علی اسدوف، نخست وزیر جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ضمن تبریک مجدد انتخاب پزشکیان به عنوان رئیس جمهور ملت ایران، به پیشینه تاریخی و فرهنگی روابط دو ملت اشاره کرد و گفت: جمهوری آذربایجان برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی قائل و آماده است در دوره جدید روابط میان دو کشور را به عالی‌ترین سطح ارتقا دهد. 

نخست وزیر جمهوری آذربایجان در ادامه اجرای طرح‌های مشترک زیرساختی و عمرانی ایران و آذربایجان، افزایش 15 درصدی حجم تجارت خارجی و همچنین رشد 40 درصدی ترانزیت کالا از مسیرهای مواصلاتی دو کشور در طی شش ماه گذشته را ناشی از هدفگذاری‌های دقیق و روشن و همچنین اهتمام مسئولان عالی ایران و آذربایجان نسبت به اجرای توافقات صورت گرفته در دولت شهید رئیسی عنوان و ابراز امیدواری کرد این همکاری‌ها در دوره جدید بیش از گذشته ارتقا یابد.

اظهارات پزشکیان درباره تقویت ارتباط ایران و آذربایجان/ غربی‌ها با ارسال سلاح اسرائیل را در ادامه کشتار تشویق می‌کنند

غربی‌ها نه تنها جنایات صهیونیست‌ها را توجیه، بلکه با ارسال سلاح عملا آنها را در ادامه کشتار تشویق می‌کنند

مسعود پزشکیان صبح امروز چهارشنبه در دیدار ابراهیم بوغالی، رئیس مجلس الجزایر که به منظور حضور در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده بود، در پاسخ به تسلیت رئیس مجلس الجزایر که ترور اسماعیل هنیه را حادثه دردناک و جانسوز دانسته بود، تداوم اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در توسل به ترور در سراسر جهان و همچنین کشتار زنان و کودکان فلسطینی و حمله وحشیانه به بیمارستان‌ها و منازل مردم را ناشی از حمایت‌هایی دانست که آمریکا و برخی کشورهای غربی از این رژیم تروریستی به عمل آورده‌اند.

رئیس جمهور در همین زمینه افزود: امروز آمریکا و کشورهای غربی مدعی حقوق بشر، نه تنها با اعمال استانداردهای دوگانه جنایات صهیونیست‌ها را در تضییع حقوق فلسطینیان توجیه می‌کنند، بلکه با ارسال سلاح و تجهیزات نظامی عملا این رژیم را به تداوم جنایت و کشتار تشویق می‌کنند، بنابر این بر همه کشورهای اسلامی واجب است، با اتحاد و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، خود را در مقابل زورگویی و زیاده‌خواهی نظام سلطه توانمند کرده و مانعی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی علیه پاره تن جهان اسلام در فلسطین باشند.

پزشکیان در ادامه با تشکر از پیام تبریک محبت‌آمیز رئیس جمهور الجزایر با تاکید بر راهبرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی مبنی بر تقویت روابط با کشورهای همسایه و مسلمان و دوست، از جمله الجزایر افزود: ارتقای روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی معادله‌ای برد-برد است که پیشرفت توامان و تامین متقابل منافع دو کشور را به دنبال دارد.

«ابراهیم بوغالی» رئیس مجلس الجزایر نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه الجزایر هیچگاه از پیگیری حقوق حقه مردم مظلوم فلسطین برای آزادی این سرزمین کوتاه نخواهد آمد، گفت: لازم می‌دانم مراتب تسلیت خود را به مناسبت ترور جانسوز آقای هنیه به شما و دیگر مسئولان جمهوری اسلامی ایران اعلام کنم. رژیم صهیونیستی گمان می کند با این اقدامات می‌تواند مقاومت را شکست دهد، اما از این نکته غافل است که چنین جنایاتی روحیه و عزم مقاومت را بیش از پیش تقویت می‌کند.

رئیس مجلس الجزایر همچنین با تبریک برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری ایران در مدتی کوتاه و ابلاغ آرزوی موفقیت رئیس جمهور کشورش، پزشکیان را فردی شایسته برای این مسئولیت بزرگ دانست و اظهار داشت: تلاش برای گسترش روابط بر اساس احترام و منافع متقابل اصول بنیادین سیاست خارجی الجزایر است و امیدوارم بر همین مبنا بتوانیم مسیر گسترش روابط فیمابین را دنبال کنیم.

ابراهیم بوغالی با یادآوری سفر شهید رئیسی به کشورش، تشکیل کمیته پیگیری اسناد و توافقات مشترک میان دو کشور را از اصلی‌ترین دستاوردهای این سفر دانست و بر اهمیت تسریع در اجرای توافقات دو طرف تاکید کرد.

27215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر