۴۴۸ واحد مسکونی در کردستان برای افراد تحت پوشش بهزیستی در حال احداث است/تمام ادارات موظف به مناسب سازی معلولان هستند

مدیر کل بهزیستی استان کردستان به ارائه‌ی مسکن به افراد تحت پوشش بهزیستی پرداخت و گفت: ۴۴۸ واحد در دست احداث است که ۹۵ واحد آن در مرحله تخصیص زمین و واگذاری به متقاضیان، ۶۲ واحد در مرحله صدور پروانه، ۳۹ واحد در مرحله فنداسیون، ۹۶ واحد در مرحله سفت کاری، ۵۶ واحد در مرحله نازک‌کاری است.

448 واحد مسکونی در کردستان برای افراد تحت پوشش بهزیستی در حال احداث است/تمام ادارات موظف به مناسب سازی معلولان هستند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، حسین رسولی مدیر کل بهزیستی استان کردستان در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: سازمان بهزیستی با رویکرد مردمی در جهت خدمات رسانی به مددجویان بهزیستی فعالیت دارد.

وی به افزایش افراد و خانوارهای تحت پوشش از 34 هزار نفر به 36 هزار خبر داد و افزود: خانواده های در معرض آسیب، بی سرپرست، بدسرپرست و معلولین هم از خدمات مستمرسازمان بهزیستی و کمک های غیر مستمری بهره مند هستند.

مدیر کل بهزیستی استان کردستان بیان کرد: خدمات غیر مستمر به افراد تحت پوششی که شرایط بهتری دارد و معاملاتی که به لحاظ مالی مشکل ندارد اما خدمات کمک هزینه درمان، ایاب و ذهاب و تسهیلات اشتغال به آنها ارائه‌ی می‌شود.

رسولی عنوان کرد: در قریب به سه سال گذشته تاکنون سازمان بهزیستی به افراد واجد شرایط دریافت مستمر را بدون پشت نوبت پرداخت کرده است.

وی افزود: سازمان بهزیستی بعد از ارزیابی های اولیه فرد را تحت پوشش قرار می دهد و از خدمات بهزیستی بهره مند خواهند کرد.

مدیر کل بهزیستی استان کردستان، به وجود 32 هزار و 560 خانوار مستمر بگیر در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: امسال تعداد 34 هزار و 730 خانوار مستمری بگیر،742 نفر معلول ضایعه نخاعی حق پرستاری و مستمری بگیر دریافت می کنند. همچنین پنج هزار و 700 خانوار بد سرپرست تحت پوشش خدمات مستمر سازمان بهزیستی هستند.

رسولی گفت: 240 کودک بد سرپرست در نزد بستگان درجه اول (پدر بزرگ و مادر بزرگ) از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از خدمات بهزیستی خدمت به 1207 خانواده‌های دو قلو، 72 خانواده سه قلو از خدمات مستمری سازمان بهزیستی بهره‌مند هستند.

مدیر کل بهزیستی استان کردستان، افزود: در حال حاضر در حوزه معلولین 32 هزار و 514 فرد معلول در استان شناسایی شده که خدمات مستمر و غیر مستمر دریافت می کنند که از این تعداد 13هزار و 820 نفر معلولین شدید و یک هزار و 260 نفر معلولین خیلی شدید هستند.

رسولی ذکر کرد: در استان کردستان یک هزار و 460خانوار دو معلولی، 92 خانوار سه معلولی، 12 خانوار چهار معلولی و یک خانوار پنج معلولی وجود دارد.

وی گفت: 31 مرکز شبانه روزی در استان فعال است که به یک هزار و 230 نفر (افراد دارای معلول و بیماران روانی) خدمات ارائه می شود.

مدیر کل بهزیستی استان کردستان، بیان کرد: در حوزه یارانه مراکز سازمان بهزیستی(شبانه و روزانه) از دو میلیون 560 هزار تومان شروع تا 6 میلیون 500 هزار تومان ماهیانه به افراد تعلق می گیرد.

رسولی به مناسب‌سازی جامعه معلولان پرداخت و گفت: تمام ادارات موظف به مناسب‌سازی معلولان هستند اما نسبت به استانداردسازی واقعی فاصله داریم و باید همه دستگاه‌های دولتی و معابر عمومی ارائه شد.

وی به ارائه‌ی مسکن به افراد تحت پوشش بهزیستی پرداخت و گفت: 448 واحد در دست احداث است که 95 واحد آن در مرحله تخصیص زمین و واگذاری به متقاضیان، 62 واحد در مرحله صدور پروانه، 39 واحد در مرحله فنداسیون، 96 واحد در مرحله سفت کاری، 56 واحد در مرحله نازک‌کاری است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر