راهنمای خرید و تعمیرات داکت اسپلیت و معرفی برندهای مطرح

اگر برای تعمیر داکت اسپلیت خود به‌دنبال یک مجموعه امن و معتبر هستید که دیگر نیازی نباشد خودتان به‌فکر تامین قطعات اصلش باشید، در این مقاله همراه ما بمانید چون قصد داریم چنین مجموعه‌ای را به شما معرفی کنیم.

راهنمای خرید و تعمیرات داکت اسپلیت و معرفی برندهای مطرح

اگر به‌دنبال پیداکردن بهترین مسیر برای تعمیر داکت اسپلیت خود هستید و می‌خواهید با برندهای مطرح آن در ایران آشنا شوید، در جای درستی قرار دارید. ما قصد داریم امروز در این متن چنین مواردی را بررسی کنیم. البته پیش‌از همه این‌ها به‌سراغ چیستی این سیستم‌های تهویه خواهیم رفت تا درباره‌شان بیشتر بدانید.

داکت اسپیلت چیست؟

داکت اسپلیت سیستمی برای تهویه مطبوع محسوب می‌شود که می‌تواند باد خنک یا گرم را به‌وسیله کویل آبگرم یا هیت پمپ تولید کند. این داکت به اسپیلت کانالی نیز شهرت دارد. کانال‌هایی از جنس‌های گالوانیزه، پلی‌اورتان و فلکسی‌بل باعث شده‌اند تا داکلت اسپیلت به اسپیلت کانالی نیز معروف شود. این داکت‌ها تا حدی شبیه به کولرهای گازی هستند. البته یک تفاوت مهم میان این 2 وجود دارد.

داکت اسپیلت برای تهویه هوا از یک یونیت داخلی توکار استفاده می‌کند اما کولرهای گازی دارای پنلی هستند که روی دیوار نصب می‌شود و روکار است. در سیستم داکت، به‌کمک دریچه ریزش هوا بادی که توسط سیستم تهویه تولید شده به محیط خواهد رسید.

چگونه می‌توان داکت اسپیلت را نصب و اجرا کرد؟

در راه اندازی داکت اسپلیت باید حتما به سراغ متخصصین رفت چون افرادی که از این موضوع سررشته ندارند نمی‌توانند کاری از پیش ببرند. برای نصب این سیستم ابتدا باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کرد. از مهم‌ترین نکات برای نصب و اجرای این سیستم باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • اجرای کانال تهویه عایق‌دار
  • نصب شاسی روی سقف جهت آویزان‌کردن دستگاه
  • اجرای لوله‌های درین برای فرستادن آب چگالیده‌شده به بیرون از محیط تهویه‌شونده
  • انجام کابل‌کشی‌های ضروری میان واحدهای داخلی و خارجی و همچنین اجرای کابل قدرت دستگاه
  • اجرای لوله‌های مسی همراه با عایق با قطر و ضخامت مناسب برای رفت و برگشت گاز مبرد

نسبت به چیلرها، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مرکزی و موارد دیگری ازاین‌دست، داکت‌های اسپیلت تعمیر و نگهداری کمتری را می‌طلبند. البته که در بخش تعمیر داکت اسپلیت مفصل به این موضوع اشاره خواهیم کرد.

با بهترین برندهای داکت اسپیلت در ایران آشنا شوید

قیمت داکت اسپلیت بسته به برندی که آن را تولید کرده می‌تواند متفاوت باشد. برندهای داخلی و خارجی زیادی مشغول به فعالیت هستند که هرکدام از آن‌ها می‌توانند بسته به شرایط شما به کار بیایند. موارد زیادی هستند که می‌توانند معرفی شوند اما در شرایط محدود یک متن ما در ادامه این برندهای مشهور بازار ایران را بررسی خواهیم کرد.

راهنمای خرید و تعمیرات داکت اسپلیت و معرفی بهترین برندها

داکت اسپلیت دانا تهویه

اگر می‌خواهید با خرید داکت اسپلیت ایرانی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید اما بهترین را داشته باشید، دانا تهویه بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این برند از برندهای پیشگام تولید انواع سیستم‌های تهویه است و علاوه‌بر سابقه درخشان خود قیمت بسیار مناسب و رقابتی نیز ارائه می‌دهد. کیفیت بالای محصولات ساخت دانا تهویه زبان‌زد مصرف‌کنندگان این حوزه است.

داکت اسپلیت ایران رادیاتور

ایران رادیاتور را کمتر کسی نمی‌شناسد. این کمپانی نه‌تنها در فروش داخل کشور بلکه در فروش به خارج از کشور نیز موفق عمل کرده و از صادرکننده‌های نمونه ایرانی محسوب می‌شود. در سال‌های اخیر این شرکت پرآوازه تولید داکت اسپیلت را هم به مجموعه محصولات تولیدی‌اش اضافه کرد که کیفیت ساخت بسیار بالایی هم دارد.

داکت اسپلیت ال جی

به گزینه‌های خارجی می‌رسیم. ال جی یکی از برندهای معروف شرقی در دنیا و ایران است که محصولات زیادی هم دارد. از خوبی‌های محبوبیت این برند این است که شما برای تعمیر داکت اسپلیت ال جی به مشکل برنخواهید خورد چون متخصصان زیادی هستند که می‌توانند این مشکل را به‌سادگی برای شما برطرف کنند.

داکت اسپلیت سامسونگ

شاید بهترین محصولی که بتوانید در این زمینه در ایران تهیه کنید از همین برند باشد. به‌ندرت ممکن است که شما به تعمیر داکت اسپلیت سامسونگ نیاز داشته باشید چون این شرکت در حوزه تهویه، محصولات به‌شدت باکیفیتی را تولید می‌کند و همین هم سبب شده تا بسیاری از افراد بخواهند از محصولات آن استفاده کنند.

چگونه داکت اسپیلت را سرویس کنیم؟

داکلت اسپیلت نیز همانند بسیاری از دستگاه‌های تهویه هر چند کم اما به‌صورت دوره‌ای به سرویس احتیاج دارد. سرویس داکت اسپلیت اگر توسط یک سرویس‌کار حرفه‌ای انجام شود، مسلما می‌تواند طول عمر این دستگاه‌ها را تا حد زیادی افزایش دهد.

برای نمونه در بسیاری از مواقع داکت دیگر آن باد سردی که در ابتدا داشت را تولید نمی‌کند و شما می‌توانید با شارژ گاز داکت اسپلیت به‌راحتی این مشکل را حل کنید که یکی از بخش‌های سرویس آن محسوب می‌شود.

چرا باید تعمیر داکلت اسپیلت جدی بگیریم؟

تعمیرکار داکت اسپلیت نیز زمانی نیاز شما خواهد بود که سیستم تهویه دچار مشکل جدی شده باشد و شما بخواهید آن را برطرف کنید. عیب یابی داکت اسپلیت کار ساده‌ای نیست و حتما باید به‌دست متخصص این حوزه انجام شود.

این سیستم تهویه شامل بخش‌های مختلفی ازجمله یونیت خارجی و یونیت داخلی‌است که خود این قسمت‌ها چندین زیر شاخه دارند و کار را برای عیب‌یابی پیچیده می‌کنند. نگه‌داری درست از این سیستم‌های تهویه سرویس به‌موقع آن‌ها، باعث می‌شود که نیاز شما به تعمیر داکت اسپلیت کمتر و کمتر شود.

راهنمای خرید و تعمیرات داکت اسپلیت و معرفی بهترین برندها

بهترین گزینه برای تعمیر داکت اسپلیت چیست؟

برای تعمیر داکت اسپلیت در تهران گزینه‌های مختلفی پیش روی شما خواهد بود اما قطعا یکی از بهترین گزینه‌ها آسان تهویه است. مرکزی تخصصی آسان تهویه به‌کمک تیم نصاب داکت اسپلیت حرفه‌ای و همچنین تعمیرکاران خبره خود می‌تواند هر خدمتی که نیاز دارید را در این زمینه به شما ارائه دهد.

با اینکه در ایران برای بسیاری از برندها نمایندگی داکت اسپلیت رسمی وجود ندارد اما آسان تهویه در تعمیرات خود از قطعات اصل و تضمین‌شده استفاده می‌کند تا نیاز سیستم تهویه شما را به تعمیر به حداقل میزان خود برساند. آسان تهویه مجموعه‌ای است که برای سیستم تهویه خود نیاز دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر از این مجموعه تنها کاری که لازم است انجام دهید، مراجعه به وب‌سایت رسمی است.

جمع‌بندی

تعمیر داکت اسپلیت اگر به‌دست افرادی انجام شود که در این حوزه تخصصی ندارند قطعا می‌تواند برای شما هزینه‌های بیشتری در پی داشته باشد. سرویس به‌موقع این سیستم‌های تهویه به شما کمک می‌کند تا از دستگاه خود بهترین نتیجه را بگیرید و طول عمر آن را افزایش دهید. از شما ممنونیم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. امیدواریم که از این اطلاعات بیشترین استفاده را کرده باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر