مشاور السودانی: ایران و آمریکا مسئول بحران برق عراق نیستند

مشاور سیاسی نخست وزیر عراق با بی‌نهایت پیچیده خواندن، پروند برق این کشور و وجود فساد در این زمینه، گفت: ایران و آمریکا مسئول این بحران نیستند.

مشاور السودانی: ایران و آمریکا مسئول بحران برق عراق نیستند

به گزارش خبرآنلاین، فادی الشمری روز یکشنبه گفت که عمر سیستم خطوط انتقال برق عراق از سال 2000 میلادی به پایان رسیده است و سالانه 11 میلیارد دلار برای 58 درصد از انرژی برق هدر رفته، هزینه پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول، فساد را عامل اصلی فروپاشی پرونده برق عراق به شمار آورد و گفت ایران و آمریکا مسئول این بحران نیستند.

به گزارش ایرنا به نقل از شفق نیوز، الشمری، افزود تجربه خصوصی‌سازی برق در مناطق کشور، موفقیت‌آمیز بوده و اجرای آن در منطقه زیونه، موجب کاهش مصرف برق از 51 مگاوات در 4 ساعت، به 21 مگاوات در 24 ساعت شده است.

مشاور نخست وزیر عراق در ادامه بر عدم وجود راه حل فوری برای بحران برق تاکید و به وجود بیش از 400 پروژه در راستای رفع ترافیک انتقال و توزیع انرژی الکترونیکی اشاره کرد و گفت تکمیل هر پروژه به 2 سال زمان نیاز دارد.

گفتنی است امروز محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق پروژه خط اتصال برق عراق و ترکیه را افتتاح کرد.

از طرفی دیگر وزیر برق عراق گفت که اتصال شبکه برق عراق و ترکیه، 300 مگاوات برق را در منطقه شمال عراق تامین می‌کند.

به گزارش ایرنا، کمبود انرژی برق این روزها یکی از مشکلات عمده شهرها و روستاهای عراق است به گونه ای که دولت این کشور در هفته گذشته صرفا به دلیل کمبود انرژی مجبور به تعطیلی هشت استان شد.

30 تن از نمایندگان پارلمان عراق نیزز روز گذشته در پی ضعیف بودن برق و برپایی خیمه های تحصن توسط تعدادی از مردم در منطقه الزعفرانیه، طوماری را برای سئوال از وزیر انرژی بدلیل عدم تامین برق امضا کردند.

جمهوری اسلامی ایران در سال های گذشته از مهمترین صادر کننده گان برق و گاز به عراق بوده است.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر