فعال اصلاح طلب: مجاهدان شنبه وسط باز و عوام فریب هستند/ پاکدستی و صداقت پزشکیان توجه مردم را جلب کرد

اسماعیل گرامی مقدم گفت: بدون تردید باید به پزشکیان برای تفویض اختیارات خود تبریک گفت. در بسیاری از دولت‌ها روسای جمهور نه تنها حاضر به تفویض حیطه اختیارات خود نیستند، بلکه دایره تسلط خود را مدام گسترش می‌دهند.

فعال اصلاح طلب: مجاهدان شنبه وسط باز و عوام فریب هستند/ پاکدستی و صداقت پزشکیان توجه مردم را جلب کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسماعیل گرامی‌مقدم قائم مقام حزب اعتماد ملی در گفتگویی با روزنامه اعتماد ضمن نقد مکانیسم انتخاب‌ها ویژگی‌های مورد نیاز کابینه چهاردهم را تحلیل کرد.

اهم سخنان وی را در ادامه می خوانید؛

*ایران در دولت سیدمحمد خاتمی شاهد یک گفتمان بود، اما در دوره زمامداری احمدی‌نژاد و حتی حسن روحانی به جای ارائه گفتمان‌ها، مردم به وعده‌ها رای دادند. احمدی‌نژاد وعده یارانه نقدی و مسکن مهر و... را داد و حسن روحانی وعده پایان دادن به تحریم‌ها، رفع حصر و... را مطرح کرد. اما مسعود پزشکیان بدون ارائه وعده‌های عوامانه، توجه مردم را جلب کرد.

*اول پاکدستی و صداقت پزشکیان بود که توجه مردم را جلب کرد. در واقع محور گفتمان مسعود پزشکیان در راستای این ایده کلی بود که کشور با پاکدستی و صداقت مدیران است که امکان حرکت رو به جلو پیدا می‌کند. این ویژگی درست در نقطه مقابل برخی افراد و جریاناتی است که با دروغ و تهمت‌زنی و پرونده‌سازی تلاش می‌کنند رقیب را از میدان به در کنند. پزشکیان تا آخر حاضر نشد از اصول اخلاقی خود عدول کند.

* برخی از افرادی که ذیل عنوان «مجاهدان شنبه» از آنها نام برده می‌شود، کسانی هستند که حاضر به پذیرش مسوولیت خود نیستند. افرادی که فرصت‌طلب، وسط‌باز و عوام‌فریب هستند و برایشان فرقی ندارد در کدام دولت حضور داشته باشند شایسته حضور در کابینه پزشکیان نیستند.

*قبل از هر چیز همه افراد حاضر در شوراها، کارگروه‌ها و کمیته‌های انتخاب کابینه باید بدانند که در حال دادن مشاوره هستند و نه چیز دیگر. مساله بعدی عدم تحمیل دیدگاه‌ها و خواسته‌ها به رییس‌جمهور و یاران نزدیک اوست.

*بدون تردید باید به پزشکیان برای تفویض اختیارات خود تبریک گفت. در بسیاری از دولت‌ها روسای جمهور نه تنها حاضر به تفویض حیطه اختیارات خود نیستند، بلکه دایره تسلط خود را مدام گسترش می‌دهند.

*سیدمحمدخاتمی یکی از روسای جمهوری بود که اختیارات خود را به نفع مردم و تشکل‌های مدنی به شوراهای اسلامی شهرها تفویض کرد. امروز هم پزشکیان به دنبال مشارکت احزاب، گروه‌ها، تشکل‌های مدنی و اصناف در روند انتخاب کابینه است.

27218

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر