بازگشت قطعی ال ۹۰ با چهره‌ای جدید / عکس

اخیراً مدیرعامل پارس‌خودرو زمان عرضه آل ۹۰ ایرانی با نام کادیلا را به‌طور رسمی اعلام کرده است.

بازگشت قطعی ال 90 با چهره‌ای جدید / عکس

امیرمسعود عابدین_ بر اساس اعلام مدیرعامل پارس‌خودرو، خودروی کادیلا (P90) یا همان آل 90 ایرانی تا پایان امسال روانه بازار می‌شود. عبداله سلطانی ثانی با اعلام این مطلب، از برنامه این شرکت برای تولید نسخه برقی خودرو P90 نیز خبر داد و افزود: تولید نسخه برقی خودرو کادیلا (P90) از برنامه‌های شرکت پارس‌خودرو در راستای توسعه سبد محصولات برقی است.

بازگشت قطعی ال 90 با چهره‌ای جدید / عکس

کادیلا در 28 فروردین 1402 برای نخستین بار معرفی شد. کادیلا در اصل همان خودروی محبوب تندر 90 است که سایپا تصمیم گرفت آن را ایرانیزه کرده و با نام کادیلا وارد بازار کند. این خودرو ابتدا P90 نام داشت اما سرانجام نام نهایی کادیلا برای آن انتخاب شد.

طراحی نمای جلویی کادیلا یا همان P90 محافظه‌کارانه و مدرن به نظر می‌رسد و از آن طراحی کسل‌کننده و حوصله سر بر آل 90 خارج شده است. قسمت پایینی سپر، اسپرت طراحی شده که به‌صورت کلی با فرم ساده بدنه هماهنگی ندارد.

بازگشت قطعی ال 90 با چهره‌ای جدید / عکس

طراحی نمای کناری به‌جز اضافه شدن ادوات کوچک روی گلگیر، تغییری نداشته است. نمای پشتی خودرو هم مدرن طراحی شده و شکل و فرم آن ما را به یاد محصولات فعلی رنو می‌اندازد. در مجموع طراحی بیرونی کادیلا، مدرن و محافظه‌کارانه و در عین حال متناقض با بدنه ساده آن است.

بازگشت قطعی ال 90 با چهره‌ای جدید / عکس

طراحی داخلی خودرو شبیه به همان آل 90 و ساندرو بوده و به‌جز اضافه شدن برخی امکانات مانند نمایشگر اطلاعات-سرگرمی و کیلومتر شمار جدید، تغییر دیگری نداشته است.

پیشرانه ME16 که در اصل همان پیشرانه تیوفایو پلاس است در این خودرو حضور دارد. این یعنی قلب تپنده پژو در سینهٔ یک رنو! نام اصلی این پیشرانه EC5 بوده که در محصولات گروه پژو سیتروئن (پژو 2008 و سیتروئن C3)، تارا، رانا پلاس و 207 به کار گرفته شده است.

بازگشت قطعی ال 90 با چهره‌ای جدید / عکس

به این ترتیب یک پیشرانه 3 اسم پیدا می‌کند: EC5 (پژو سیتروئن)، TU5+ (ایران‌خودرو) و ME16 (سایپا). خروجی این پیشرانه 1٫6 لیتری 4 سیلندر، 110 اسب‌بخار قدرت و 150 نیوتون‌متر گشتاور است. از قرار معلوم گیربکس 5 سرعته دستی با نام 5F18PE در شاهین هم به کار رفته، وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را بر عهده دارد. نسخه اتوماتیک کادیلا با گیربکس DAE معرفی خواهد شد.

بازگشت قطعی ال 90 با چهره‌ای جدید / عکس

58322

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر