رقابت برای فیلمنامه‌نویسی حرفه‌ای

روز دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ دومین روز از این رویداد با برگزاری کارگاه‌های فیلمنامه‌نویسی همراه بود. در این روز ۹۸ نفر از راه یافتگان به رویداد فیلمنامه نویسی که ۱۰ نفر از آنان حائز ایدۀ برتر شدند در قالب گروه‌هایی با هدایت اساتید راهنما به کار بر روی تولید طرح نهایی پرداختند.

رقابت برای فیلمنامه‌نویسی حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از ستاد خبری اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه‌نویسی،این کارگاه‌ها پس از افتتاحیه و انتخاب 10 ایدۀ برتر از میان 98 برگزیده و راه یافته به این رویداد شکل گرفتند و اساتید راهنمای این گروه‌ها شامل دکتر محمود اربابی، استاد مهدی احمدی، استاد هومان فاضل، استاد فریدون فرهودی و استاد رضا حیدرنژاد تشکیل می‌دهند. 
فریدون فرهودی از جمله اساتید راهنمای حاضر در این رویداد با بیان اینکه تقریباً نوعی تضارب آرا و طوفان فکری در ابتدای شکل‌گیری کارگاه‌ها وجود داشته، به ستاد خبری اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه‌نویسی می‌گوید: بچه‌ها هرکدام از مکان‌های متفاوت و با ذهنیت‌های مختلفی آمده‌اند که این ذهنیت‌ها با یکدیگر دارای تلاقی‌های مثبت و منفی است. ما به سرعت از این مرحله عبور کرده‌ایم.
استاد راهنمای اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه‌نویسی در توضیح علت سرعت گرفتن کار می‌گوید: نمی‌توان کارگاه‌ها را برگزار کرده و سپس گفت که هر کس سوی کار خودش برود. در این رویداد طرحی از کارگاه‌ها در می‌آید و باید تحویل هیأت داوران شود. این روند به کار، سازمان و سرعت می‌دهد. به نظرم سرعت کار خوب است و از آن راضی هستم. اکنون من بچه‌ها را به سمت ارائه خلاصۀ داستان می‌برم و از آیتم‌ها و بحث‌های فرعی به سرعت گذشته‌ایم تا به سمت نوشتن خلاصۀ یک صفحه‌ای برویم و ایرادات کارمان مشخص شود. 
 

رقابت برای فیلمنامه‌نویسی حرفه‌ای


 


فرهودی گروهی کار کردن در این رویداد را یک امتیاز دانسته و ادامه می‌دهد: امتیاز رویداد استارتاپی فیلمنامه‌نویسی در آن است که بچه‌ها دارند به صورت گروهی کار می‌کنند و نوشتن را تجربه می‌کنند. دیگر اینکه یک ساختار حرفه‌ای در اینجا وجود دارد و باید کارها را تحویل دهند و در نتیجه کار بایگانی نمی‌شود. 
یکی دیگر از مشخصه‌هایی که در میان حاضرین و گروه‌های این رویداد به چشم می‌خورد، جوان بودن اکثر آنان است به نحوی که فضای این رویداد شبیه به نوعی فضای آموزشی است. فریدون فرهودی با بیان اینکه مشخص نیست چه درصد از شرکت کنندگان این رویداد دانشجو هستند، این موضوع را تأیید می‌کند که بیشتر شرکت کنندگان در این رویداد را علاقه‌مندان به فیلمنامه‌نویسی تشکیل می‌دهند. 
این استاد فیلمنامه‌نویسی در ادامه به ستاد خبری اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه‌نویسی می‌گوید: دانشجو شدن این امتیاز را دارد که دنیای فرد را بزرگتر می‌کند حتی اگر فرد پس از فارغ التحصیلی رشته خود را ادامه ندهد. علاوه بر دانشجوها باید افراد علاقه‌مند به فیلمنامه‌نویسی را نیز در نظر گرفت. در اینجا نیز بین افراد شرکت کننده در رویداد نه تنها علاقه به فراگیری فیلمنامه‌نویسی دیده می‌شود، بلکه نوعی مسابقه و رقابت نیز بین گروه‌های آنان در جریان است. 
اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه‌نویسی روز 9 مرداد و پس از داوری طرح‌های ارائه شده از سوی گروه‌ها، پایان می‌پذیرد اما به گفته برگزار کنندگان این پایان کار نیست و چنین رویدادی ادامه خواهد یافت تا ضمن شناسایی استعدادها، بتواند شرایط فعالیت حرفه‌ای را نیز برای آنان فراهم کند. فریدون فرهودی نیز با مثبت ارزیابی کردن روند این رویداد و اظهار امیدواری از ادامه آن می‌گوید: در این رویداد خیلی ها امید پیدا کرده‌اند که به صورت حرفه‌ای کار کنند و البته راه برای حرفه‌ای شدن بسیار دراز است به خصوص در سینمای ما که عوامل غیر حرفه ای نیز بر آن دخیل است. 

22057

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر