واکنش رسمی الجزایر به رفتارهای توهین آمیز علیه ایمان خلیف

کمیته المپیک الجزایر در دفاع از بوکسور خود در بازی‌های پاریس به کمیته بین‌المللی المپیک شکایت کرد.

واکنش رسمی الجزایر به رفتارهای توهین آمیز علیه ایمان خلیف

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کمیته المپیک الجزایر شکایتی رسمی به کمیته بین المللی المپیک (IOC) در خصوص رفتارهای صورت گرفته با ایمان خلیف بوکسور زن خود ارائه کرده است.

به نقل از فارس براساس گزارش دیلی میل، فدراسیون بوکس مجارستان و کمیته المپیک بلغارستان نیز با کمیته بین المللی المپیک (IOC) تماس گرفته و نسبت به حضور او در بازی‌های 2024 اعتراض کردند.  

خلیف پس از پیروزی بر آنجلا کارینی در دور یک هشتم نهایی زنان در المپیک پاریس با انتقاد شدیدی روبرو شد و بوکسور ایتالیایی تنها 46 ثانیه بعد از مسابقه کنار رفت.

وقتی که مشخص شد خلیف آزمون‌های واجد شرایط بودن اتحادیه جهانی بوکس (IBA) پیش از مسابقات قهرمانی زنان جهان را گذرانده است، اختلاف نظراتی به وجود آمد. با این حال، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) که بر بوکس در بازی‌های 2024 نظارت می‌کند اعلام کرد که رقابت خلیف در پاریس مجاز است.

این مناقشات حول محور هویت جنسیتی، عدالت در رقابت و یکپارچگی ورزش‌های المپیک بود که پس از مبارزه خلیف با بوکسور ایتالیایی آشکار شد.

حریف آینده خلیف یعنی آنا لوکا هاموری یک سری نظرات تحقیرآمیز در مورد او در فضای مجازی منتشر کرد که این امر باعث شد تا کمیته ورزش و المپیک الجزایر شکایتی رسمی به IOC ارائه کند.

در بیانیه کمیته المپیک الجزایر آمده است: کمیته بین المللی المپیک آخرین عذرخواهی را از متخلفان صادر کرده و دستور حذف هر پستی را که مربوط به قهرمان ما بوده، صادر کرده است. ما این حق را برای خود محفوظ می داریم که همه کسانی را که در کمپین شنیع علیه ایمان خلیف شرکت کرده‌اند، محاکمه کنیم.

257 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان