راه های مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ چیست؟

زمانی که نام مهاجرت به میان می‌آید، همیشه مهاجرت به کانادا جزو اولین نام‌هایی است که در گوش ایرانیان زنگ می‌زند

راه های مهاجرت به کانادا در سال 2024 چیست؟

زمانی که نام مهاجرت به میان می‌آید، همیشه مهاجرت به کانادا جزو اولین نام‌هایی است که در گوش ایرانیان زنگ می‌زند. اقتصاد قدرتمند، آموزش باکیفیت و محیط و فرهنگ مهاجرپذیر، موقعیت‌های شغلی گسترده و کیفیت زندگی بالا از جمله مواردی است که کانادا را به یکی از بهترین کشورها برای زندگی تبدیل می‌کند. 

با این حال چگونه می‌توان به  کانادا مهاجرت کرد؟ یا به عبارتی بهترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟

  1. ویزای استارتاپ کانادا

ویزای استارتاپ کانادا یکی از بهترین برنامه‌های مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود. ویزای استارتاپ کانادا یک طرح مهاجرتی نوآورانه است که برای جذب استعدادهای کارآفرینی از سراسر جهان طراحی شده است. در واقع این نوع از ویزا در جهت رشد اقتصادی کشور کانادا توسعه پیدا کرد. به همین دلیل هم در صورتی که کارآفرینان بتوانند بیزینسی راه بیاندازند که برای اقتصاد این کشور سودآوری داشته باشد و برای ساکنین این کشور شغل ایجاد کند در نهایت می‌توانند اقامت این کشور را برای خود و اعضای خانواده‌شان به دست آورند.

این نکته باعث می‌شود کشور کانادا به یکی از مراکز کارآفرینی و نوآوری جهانی تبدیل شود. 

  1. ویزای تحصیلی کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا یکی از بهترین روش های مهاجرت به کاناداست. کیفیت آموزش در این کشور بسیار بالاست. فرقی نمی‌کند در چه مقطعی در این کشور تحصیل می‌کنید، در نهایت می‌توانید مطمئن باشید علاوه بر آموزش با کیفیت می‌توانید موقعیت‌های شغلی بسیار خوبی داشته باشید که در نهایت مسیر شغلی شما را ارتقاء خواهد داد. 

در نهایت هم با گذراندن تحصیلات در  این کشور، به دست آوردن شغل و زندگی در آن‌جا، می‌توانید اقامت دائم کانادا را به دست آورید. 

شرایط ویزای تحصیلی کانادا

  • از یک موسسه آموزش معتبر کانادایی پذیرش بگیرید
  • تمکن مالی داشته باشید؛ یعنی بتوانید اثبات کنید که از پس هزینه‌های تحصیلی و زندگی در کشور کانادا، به مدت یک سال، برمی‌آیید
  • آفیسر مهاجرتی را قانع کنید که به کشور مبدا برمی‌گردید (تای ارائه کنید)
  • سوء پیشینه نداشته باشید.

راه های مهاجرت به کانادا در سال 2024 چیست؟

  1. اکسپرس اینتری کانادا

از دیگر بهترین راه های مهاجرت به کانادا، برنامه اکسپرس انتری است که اساساً بلیط طلایی کانادا برای کارگران ماهر است. هدف از این برنامه مهاجرت، پذیرش افرادی است که مهارت‌های خاص مورد نیاز برای بازار کار کانادا را داشته باشند. علت استقبال زیاد افراد از این برنامه، زمان پردازش سریعتر آن است. معمولا پردازش این درخواست‌ها شش ماه طول می‌کشد.

از جمله مواردی که تاثیر چشمگیری در این انتخاب خواهند داشت، تجربه کاری، مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی و سطح تحصیلات کافی هستند.

شرایط اکسپرس اینتری کانادا

  • حداقل نمره آیلتس 6 کسب کنید
  • حداقل مدرک تحصیلی دیپلم داشته باشید
  • حداقل یک سال سابقه کار داشته باشید
  • بتوانید تمکن مالی برای یک سال کار و زندگی در کانادا ارائه کنید
  • بتوانید امتیاز لازم را در برنامه اسکیل ورکر کانادا به دست آورید.
  1. اسپانسرشیپ خانواده

اهمیت خانواده بر هیچکس پوشیده نیست؛ دولت کانادا هم به خوبی نسبت به این ماجرا آگاه است. در برنامه اسپانسرشیپ کانادا ساکنان دائمی یا شهروندان کانادایی می‌توانند از والدین، پدربزرگ و مادربزرگ، همسر، فرزندان تحت تکفل و حتی شرکای زناشویی خود حمایت مالی کنند. به این صورت افرادی که تحت حمایت آن‌ها قرار می‌گیرند می‌توانند ویزای کانادا و در نهایت اقامت کانادا را به دست آورند. 

بنابراین، اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که خانواده‌ای در کانادا دارید که مایل به حمایت مالی از شما هستند، این مسیر برای شما بهترین است.شرط این پروگرم این است که اسپانسر باید توانایی مالی برای حمایت از اعضای خانواده (های) ورودی را نشان دهد. 

اگر همسر، شریک زندگی مشترک، فرزند، والدین یا پدربزرگ و مادربزرگی دارید که شهروند یا مقیم دائم کانادا هستند، ممکن است بتوانند از شما حمایت مالی کنند تا به کانادا بیایید. اسپانسر باید بتواند نشان دهد که توانایی مالی برای حمایت از شما را دارد و اطمینان حاصل کند که نیازی به اتکا به کمک‌های دولتی ندارید.

شرایط اسپانسرشیپ کانادا

برای اینکه یک فرد بتواند اسپانسرشیپ فرد دیگری را به عهده داشته باشد، باید:

  • بالای 18 سال باشد
  • توانایی مالی برای حمایت از فرد اسپانسرشونده، به مدت سه سال را داشته باشد. 

*این تعهد بی‌قید و شرط است.

  • در سه سال گذشته اسپانسر فرد دیگری نبوده باشد.
  • مقیم یا شهروند کشور کانادا باشد.
  1. سرمایه‌گذاری در کانادا

سرمایه‌گذاری در کانادا از جمله مواردی است که به راحتی می‌تواند منجر به دریافت اقامت دائم کانادا می‌شود. با این حال، میزان سرمایه گذاری بر اساس برنامه‌های مختلف کارآفرینی یا سرمایه‌گذار متفاوت است. به یاد داشته باشید که تصمیم برای سرمایه‌گذاری باید همیشه آگاهانه باشد و تفاوت‌های ظریف برنامه خاصی را که انتخاب می‌کنید، کاملاً درک کنید.

به عنوان مثال، برنامه ویزای استارت آپ برای کارآفرینانی طراحی شده است که می‌خواهند کسب و کاری را در کانادا راه‌اندازی کنند. برای واجد شرایط بودن در این برنامه، باید یک ایده تجاری داشته باشید که توسط یک سازمان تعیین‌شده پذیرفته شده باشد و یک نامه پشتیبانی از آن سازمان داشته باشید. شما همچنین باید الزامات برنامه را برآورده کنید. یکی از اصلی‌ترین این الزامات توانایی اثبات تمکن مالی برای حمایت از خود و کسب و کارتان است. 

شرایط سرمایه‌گذاری در کانادا

  • داشتن سرمایه کافی 
  • داشتن سابقه مدیریتی 
  • داشتن مهارت‌های لازم مدیریتی
  • داشتن نمره آیلتس حداقل 5 یا نمره زبان فرانسه معادل
  • ارائه یک طرح تجاری قدرتمند

مزایای سرمایه‌گذاری در کانادا

با سرمایه‌گذاری در کانادا می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید:

سرمایه گذاری در کانادا دارای مزایای متعددی است:

اقتصاد پایدار

کانادا دارای اقتصاد قوی و انعطاف‌پذیر است و همواره در میان باثبات‌ترین و مرفه‌ترین اقتصادهای جهان قرار دارد. 

ثبات سیاسی

این کشور دارای یک سیستم سیاسی دموکراتیک تثبیت شده با سطوح پایین فساد است. این ثبات سیاسی یک فضای سرمایه گذاری قابل پیش بینی و مطمئن را تضمین می‌کند.

راه های مهاجرت به کانادا در سال 2024 چیست؟

نیروی کار با مهارت بالا

این کشور دارای نیروی کار با تحصیلات عالی و ماهر است که توسط مؤسسات آموزشی در سطح جهانی پشتیبانی می شود. 

روابط تجاری قوی

کانادا قراردادهای تجاری قوی دارد، به ویژه USMCA با ایالات متحده و مکزیک و CETA با اتحادیه اروپا. این قراردادها دسترسی ترجیحی به بازارهای اصلی را فراهم می کند و فرصت های تجاری را افزایش می دهد.

سیستم مالی قوی

سیستم بانکی کشور یکی از سالم‌ترین سیستم‌های جهانی است که خدمات مالی قابل اعتماد و ثبات را ارائه می‌دهد.

کیفیت زندگی

استانداردهای بالای زندگی، مراقبت‌های بهداشتی عالی و محیطی پاک، کانادا را به مقصدی جذاب برای متخصصان ماهر تبدیل کرده است که برای کسب و کارها از نظر رضایت و حفظ کارکنان سودمند است.

موقعیت استراتژیک

موقعیت جغرافیایی آن دسترسی آسان به بازارهای آمریکای شمالی و جهانی را فراهم می کند و آن را به یک مرکز استراتژیک برای تجارت و سرمایه گذاری بین المللی تبدیل می کند.

این عوامل مجموعاً کانادا را به مقصدی جذاب برای سرمایه گذارانی تبدیل می کند که به دنبال فرصت های پایدار، نوآورانه و رشد محور هستند.

نتیجه‌گیری

با توجه به بودجه مالی و اولویت‌‎های فردی، بهترین راه مهاجرت به کانادا در هر فرد با فرد دیگری متفاوت است. در صورتی که تمایل به راه‌اندازی کسب و کار در کانادا را دارید و می‌خواهید با اعضای خانواده‌تان مهاجرت کنید، استارتاپ کانادا یکی از بهترین روش‌هاست. 

اما در صورتی که تمایل دارید در مدت زمان کوتاهی به کانادا مهاجرت کنید، روش اکسپرس اینتری یکی از بهترین روش‌هاست. 

در نهایت مهاجرت به کانادا برای همه افراد مزایای بسیاری خواهد داشت که ارزش این مسیر چالش‌برانگیز را دارد. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان