اعلام سطح بی‌سابقه تروریسم در روسیه

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط وزارت کشور روسیه، در نیمه اول سال جاری میلادی، این کشور شاهد افزایش نگران‌کننده جنایات مرتبط با «تروریسم و ​​افراط‌گرایی» بوده است.

اعلام سطح بی‌سابقه تروریسم در روسیه

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا بر اساس سندی که در وب‌سایت رسمی وزارت کشور روسیه منتشر شد، 1651 جرم طبقه‌بندی شده به‌عنوان «تروریسم» در این کشور در ژانویه تا ژوئن 2024 ثبت شد که نسبت به مدت مشابه در سال 2023 نزدیک به 40 درصد افزایش داشته است.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که برای مدت مشابه از سال 2006 تا 2023، این رقم به 1400 مورد نمی‌رسد. بالاترین رکورد قبلی در نیمه اول سال 2022 به ثبت رسیده بود که 1332 جنایت مرتبط با «تروریسم» ثبت شد.

جرایم مرتبط با فعالیت‌های افراطی هم به رکورد بالایی رسیده است. از ژانویه تا ژوئن، 819 جرم از این دست به ثبت رسیده است که افزایشی نزدیک به 12 درصد نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. این رقم از سال 2018 از 800 مورد فراتر نرفته بود.

جنایاتی که در روسیه به‌عنوان «مرتبط با تروریسم» شناخته می‌شوند شامل آماده‌سازی برای انجام یک حمله تروریستی، فراخوان عمومی برای تروریسم و ​​توجیه تروریسم و ​​همچنین گروگان‌گیری است. جنایات افراطی شامل مواردی است که بر اساس نفرت سیاسی، عقیدتی، نژادی، ملی یا مذهبی یا دشمنی با هر گروه اجتماعی انجام می‌شود.

سرویس امنیت فدرال روسیه به طور معمول اطلاعات عمومی را در مورد توطئه‌های تروریستی خنثی‌شده منتشر می‌کند و اغلب مظنونان را افرادی مرتبط با گروه‌های تروریستی تندرو یا ملی‌گرایان و عوامل اوکراینی توصیف می‌کند.

در ماه ژوئن، الکساندر بورتنیکوف، مدیر سرویس امنیت فدرال روسیه موسوم به اف‌اس‌بی فاش کرد که این آژانس از زمان شروع درگیری بین مسکو و کی‌یف در فوریه 2022، از 134 اقدام تروریستی و خرابکاری تنها در مرکز روسیه جلوگیری کرده است. وی تصریح کرد، نهادهای امنیتی این کشور همچنین 32 هسته تروریستی بین‌المللی را که در این مدت در این کشور فعالیت می‌کردند، متلاشی کردند.

روسیه در ماه مارس گذشته شاهد یکی از مرگبارترین حملات تروریستی در تاریخ خود بود، زمانی که چهار مرد مسلح در محل برگزاری کنسرتی در خارج از مسکو تیراندازی کردند. مهاجمان قبل از اینکه ساختمان را به آتش بکشند، به افرادی که در تیررس داشتند، تیراندازی کردند. این تراژدی 145 کشته و بیش از 500 زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش راشا تودی، یک سازمان تروریستی موسوم به داعش خراسان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت، اما اف‌اس‌بی مدعی است که کی‌یف در پشت این قتل‌عام بوده و احتمالا از این گروه تندرو به‌عنوان گروه نیابتی خود استفاده کرده است.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان