بیش از ۲۵۱ هکتار از اراضی کشاورزی طعمه حریق شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۱.۵ هکتار از مزارع کشاورزی دیم و آبی استان طعمه حریق شده است.

بیش از 251 هکتار از اراضی کشاورزی طعمه حریق شد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سید عماد شاهرخی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای امسال تاکنون 251.5 هکتار از مزارع کشاورزی دیم و آبی استان طعمه حریق شده که 82 میلیارد و 110 میلیون ریال به کشاورزان خسارت وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت بیمه این اراضی هم اکنون در دست بررسی است، افزود: بیشترین آتش سوزی‌ها در شهرستان‌های کوهدشت، خرم آباد و چگنی بوده است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بهار و تابستان امسال 177 هکتار گندم دیم با برآورد خسارت 61 میلیارد و 950 میلیون ریالی، 11 هکتار مزارع گندم آبی با مبلغ هفت میلیارد و 700 میلیون ریال، دو هکتار مزارع دیم عدس با خسارت 960 میلیون ریال و 61.5 هکتار اراضی دیم زیر کشت جو با خسارت 11 میلیارد و 500 میلیون ریال طعمه حریق شد.

شاهرخی در ادامه گفت: با توجه به اینکه جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی پس از برداشت محصول تأثیر بسزایی در مقابله با آتش سوزی مزارع دارد، شبکه پیش آگاهی و پیشگیری از آتش سوزی تشکیل، کلاس‌های آموزش برای کشاورزان و روستائیان برگزار و اطلاع رسانی از طریق پیامک و بستر فضای مجازی انجام شده است.

شاهرخی با اشاره به شناسایی مناطق پرخطر و برنامه ریزی لازم برای برداشت زودتر محصول در این مناطق اظهارداشت: همچنین تمامی کمباین داران ملزم به تجهیز ماشین آلات برداشت به کپسول‌های آتش نشانی شدند.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان روز گذشته نیز آتش سوزی در چند هکتار از مزارع شهرستان ازنا گزارش شد که سطح و برآورد میزان خسارات پس از بررسی و جمع بندی نهایی اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است استان لرستان 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان