برگزاری اولین دوره آموزشی سواد رسانه ای ویژه دانشجویان دانشگاه پیام نور استان کرمان و استانهای هم جوار

دوره آموزشی سواد رسانه ای ویژه دانشجویان دانشگاه پیام نور استان کرمان و استانهای هم جوار در کرمان برگزار شد.

برگزاری اولین دوره آموزشی سواد رسانه ای ویژه دانشجویان دانشگاه پیام نور استان کرمان و استانهای هم جوار

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛  اولین دوره آموزشی سواد رسانه ای ویژه دانشجویان مراکز و واحدهای پیام نور استان کرمان و استانهای هم جوار برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این مراسم، معاون اجرایی دانشگاه پیام نور استان کرمان، ابراز امیدواری کرد، تا دانشجویان بتوانید رسالت خود را در عرصه جهاد تبیین در محیط دانشگاه انجام دهند. 

روح الله خلیلی نژاد گفت: ضرورت فضای مجازی و اهمیت سواد رسانه بر کسی پوشیده نیست و امیدواریم دانشجویانی که در این عرصه آموزش می بینند، بتوانند اثرگذاری مطلوب در دانشگاه داشته باشند.

وی اعلام‌کرد : سواد رسانه درک مبتنی بر مهارت است تا شخص بتواند بین جریان صحیح یا غلط،  تمیز قائل شود و باید توجه داشت که سواد رسانه فقط آموزش تنها هم نیست بلکه باید شخص بتواند آگاهانه در ابعاد وسیع در حوزه مجازی فعالیت نماید. 

او شاخص بصیرت را تکمیل کننده آموزش های رسانه ای ذکر کرد و تاکید کرد: وقتی این دو عامل یعنی آموزش رسانه ای و بصیرت با هم در فرد ایجاد شد،  آن وقت انگیزه لازم برای تلاش مضاعف در عرصه تولید محتوا و اطلاع رسانی در  فضای مجازی ایجاد می شود. 

*لزوم جریان سازی برای تبیین مواضع صحیح

همچنین سپس مسؤل فضای مجازی سپاه ثارالله کرمان در سخنانی بر لزوم آموزش سواد رسانه و لزوم جریان سازی برای تبیین مواضع صحیح و انقلابی در دانشگاه تاکید کرد.

حسین باقری بر شناخت مبناهای صحیح تاکید کرد و افزود: سواد رسانه، عاملی برای افزایش قدرت تجزیه و تحلیل است و فرد می تواند با ارزیابی حوادث و اتفاقات جامعه، سره را از ناسره تشخیص دهد.

وی به نقش جریان سازی در فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: وقتی یک روایت می توان روایت غالب باشد که پیرامون آن جریان سازی و اتحاد شکل گرفته باشد.

باقری به تکنیک های رسانه ای دشمن اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین شگردهای دشمن استفاده از چهره ها برای غالب کردن یک روایت است که اگر شناخت لازم وجود نداشته باشد،  فرد و جامعه دچار اشتباه می شود.

وی همچنین بر کنشگری و فعال بودن در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: لازمه این کنشگری نیز آموزش سواد رسانه است که امیدواریم  این دوره آموزشی بتواند مقدمه لازم برای کسب این مهارت را فراهم نماید.

گفتنی است، در این دوره آموزشی علاوه بر دانشجویان مراکز و واحدهای استان کرمان، دانشجویانی از استانهای فارس، یزد، خراسان شمالی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیز حضور دارندو به  مدت 3 روز سرفصل های : ارتباط موثر، عملیات روانی، جنگ روایت ها، سواد خبر، سواد رسانه ای، تولید محتوای موبایلی تدریس می شود و دانشجویان ضمن حضور در گلزار شهدای کرمان با آرمانهای بلند شهیدان به خصوص سیدالشهدای مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی تجدید بیعت می نمایند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان