طراحی کیت تشخیص سرطان با دقت ۸۰ درصد توسط جوان اصفهانی

مخترع برتر اصفهانی در حوزه دانش‌بنیان گفت: کیتی طراحی کردیم که با تست خون و استفاده از هوش مصنوعی، در زمینه پیشگیری و تشخیص سرطان گوارش کاربرد دارد، تمایز ساخته ما این است که کیت ما بر اساس ژنتیک ایرانی‌ها ساخته شده است.

طراحی کیت تشخیص سرطان با دقت 80 درصد توسط جوان اصفهانی

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان؛ نوید عابدپور جوان برتر اصفهانی در حوزه دانش‌بنیان اظهار کرد: آغاز کار این انتخاب از فراخوانی بود که در سال 1402 به موسسات، مراکز علمی و آموزشی و ارگان‌ها داده شد و نزدیک سه هزار نفر در این فراخوان شرکت کردند که در نهایت در هر استان 10 نفر انتخاب شدند و من نیز رتبه نخست استان اصفهان را کسب کردم.

وی با اشاره به اینکه در رشته فیزیولوژی ورزشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان تحصیل می‌کند، بیان کرد: بر اساس رشته تحصیلی‌ام کیتی طراحی کردیم که با تست خون و استفاده از هوش مصنوعی، در زمینه پیشگیری و تشخیص سرطان گوارش کاربرد دارد و در نوع خود کم‌نظیر است.

جوان برتر اصفهانی در حوزه دانش‌بنیان تصریح کرد: این کیت با دقت 80 درصد ساخته شده و در کل کشور، تنها یک پژوهشکده مشابه این کیت را ساخته است البته تمایز ساخته ما این است که کیت ما بر اساس ژنتیک ایرانی‌ها ساخته شده و بر همین اساس منحصر به فرد است و اکنون درگیر فرآیند تجاری‌سازی آن هستیم.

ثبت اختراع در زمینه دیابت

وی ادامه داد: در زمینه گیاهان دارویی هم فعالیت می‌کنیم و در حال حاضر، تمرکز و فعالیت خود را بر روی مسئله دیابت و آلزایمر گذاشته ام و  در زمینه دیابت نیز ثبت اختراع داریم.

عابدپور ابراز کرد: به دنبال توسعه و پایداری شرکتمان هستم؛ در کشور ما نیز متاسفانه برای ثبت شرکت یا اختراع یا فعالیت دانش‌بنیان، باید چکمه آهنین پوشید و این طبیعی است که در کارآفرینی بارها با کارشکنی مواجه شده و جواب منفی می‌شنوید؛ امروز دوره اینکه کسی برای کار به دنبال شما بیاید و شما را دعوت به کار کند تمام شده و افراد باید روی توانمندی‌ها و استعدادهای بالفعل و بالقوه خود تکیه کنند.

وی با اشاره به اینکه 12 سال در موسسه تحقیقاتی رویان بدون دریافت حقوق و تنها با نیت کسب تجربه همکاری کرده است، خاطرنشان کرد: معتقدم برای پیشرفت و آینده‌ای روشن، نباید در سن جوانی و پس از فارغ‌التحصیلی مبحث مالی و دریافت حقوق، مساله اول و تنها دغدغه شخص باشد بلکه لازم است کسب تجربه و آشنایی با محیط کار و تولید و همچنین ارتباط رو در رو و نزدیک با محققان و پژوهشگران و مجربان حوزه نوآوری و فناوری و تحقیق و پژوهش ملاک و معیار قرار گیرد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان