سفر تابستانی داستان همشهری به آفریقا

ویژه‌نامه تابستانی ماهنامه‌ داستان همشهری با موضوع آفریقا منتشر شد.

سفر تابستانی داستان همشهری به آفریقا

به گزارش خبرنگار مهر، شماره‌ تیرماه ماهنامه داستان همشهری، ویژه قاره آفریقا منتشر شد. این ویژه‌نامه در ادامه‌ روندی است که مجله‌ داستان از چند سال پیش، برای معرفی ادبیات سرزمین‌های مختلف اختصاص داده،است و در سال گذشته نیز با همین رویکرد و با موضوع ژاپن منتشر شد.

در بخش درباره‌ زندگی سیف‌الله صمدیان از عباس کیارستمی و خاطرات فیلم ABC آفریقا در اوگاندا میگوید.

«راه دشوار خداحافظی» هم روایتی است از مراسم خاکسپاری نلسون ماندلا در آفریقای جنوبی.

داستان‌های این شماره هم از کشورهای نیجریه، نامیبیا و مصر انتخاب شده که تصویری دور از کلیشه از ادبیات معاصر آفریقا ارائه میدهد.

در بخش روایت‌های داستانی، بخش‌هایی از سفرنامه‌ پیرلوتی به مراکش در قرن نوزدهم چاپ شده و همچنین مطلب «دده مربیها» که عکس‌هایی است از مربیان آفریقایی در دوره قاجار نیز در این بخش آمده است.

در بخش مستند، «آدم‌های دور، آدم‌های نزدیک» روایت جهانگردی است که از کنیا تا اوگاندا را رکاب زده و یادداشت «جنگ و صلح»  نیز به خاطرات شغلی یک مهندس عمران در کامرون میپردازد.

مطالبی در ارتباط با کشورهای زامبیا، لیبی، ساحل‌عاج، رواندا و... از دیگر روایت‌ها و داستان‌های این شماره است که به زبان و فرهنگ مختلف مردمانی با ادبیات منحصربه‌فرد پرداخته است.

کامبیز درم‌بخش، محسن پاک‌آیین، جواد علیزاده، اصغر عبداللهی، نفیسه مرشدزاده، محمد طلوعی، مریم منوچهری، میثم ‌شاه‌بابایی، علی‌رضا لبش، امین حسینیون، محمدرضا زمانی، آیین نوروزی، هشام مطر، دیدیه دروگبا، جی.ام کوتسی و... از دیگر نویسندگان و هنرمندان این شماره هستند.

هفتادهشتمین شماره‌ ماهنامه داستان همشهری در 292 صفحه با قیمت 7000 تومان منتشر شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر