رشد ۸ درصدی اهدای خون در تاسوعا و عاشورای ۱۴۰۳ در اصفهان

مدیرکل انتقال خون اصفهان گفت: اهدای خون در تاسوعا و عاشورای امسال در استان اصفهان در مقایسه با سال گذشته هشت درصد رشد داشته است.

رشد 8 درصدی اهدای خون در تاسوعا و عاشورای 1403 در اصفهان

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، کیان دهراب‌پور اظهار کرد: هفت مرکز ثابت انتقال خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در استان اصفهان فعال بود.

وی با بیان اینکه بیشترین اهدای خون در این 2 روز پس از خمینی‌شهر و اصفهان به ترتیب در شهرستان‌های کاشان، خوانسار و گلپایگان ثبت شده است، افزود: میزان اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورای امسال در خمینی شهر 460 نفر و در مرکز خواجوی شهر اصفهان 456 نفر بوده است.

مدیرکل انتقال خون اصفهان با اشاره به مراجعه دو هزار و 542 نفر به مراکز اهدای خون اصفهان در روزهای تاسوعا و عاشورا، خاطرنشان کرد: یک هزار و 176 نفر روز تاسوعا به هفت مرکز خونگیری در استان مراجعه کردند و 972 نفر از بین آنها موفق به اهدای خون شدند.

وی تصریح کرد: یک هزار و 368 نفر نیز روز عاشورا به این مراکز مراجعه کردند که یکهزار و 158 نفر آنها اهدای خون داشتند.

دهراب‌پور با اشاره به اینکه 57.59 درصد از اهداکنندگان خون در اصفهان مستمر هستند و حداقل 2 بار در سال خون اهدا می‌کنند، ادامه داد: اهدای خون در تاسوعا و عاشورای امسال در استان اصفهان در مقایسه با سال گذشته هشت درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به پویش سراسری «اهدای خون، فرهنگ حسینی» گفت: میزان ذخیره خون استان اصفهان در زمان حاضر 2 هزار و 518 واحد معادل 6.2 روز است.

گفتنی است در استان اصفهان بیش از یک هزار ‌و 500 بیمار تالاسمی، بالغ بر یک هزار بیمار هموفیلی و حدود 2 هزار و 500 بیمار دیالیزی به صورت ماهانه و هفتگی نیازمند دریافت خون هستند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر