جریمه جدید برای تخلف حرکت مارپیچ چقدر است؟

جریمه انجام تخلف «حرکت به طور مارپیچ» برای وسایل نقلیه، بر اساس ابلاغ جدید دولت افزایش یافته و به نیم میلیون تومان رسیده است.

جریمه جدید برای تخلف حرکت مارپیچ چقدر است؟

به گزارش خبرآنلاین، مبالغ جرائم راهنمایی و رانندگی به پیشهاد پلیس و بر اساس ابلاغ انجام شده از سوی محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری در سال جدید افزایش یافت و از 23 تیرماه 1403، رانندگان متخلف با مبالغ جدید جریمه می‌شوند.

ایسنا نوشت: از آنجایی که به گفته کارشناسان ترافیکی، مبالغ قبلی جریمه، هیچ بازدارندگی نداشت و سال ها بود که بر اساس تورم این مبالغ افزایش نیافته بود؛ مبالغ جدید برخی از کدهای جریمه، افزایش چشم‌گیری داشته است تا شاهد بازدارندگی این جرائم و کاهش قربانیان تصادفات باشیم.

بر اساس جدول جدید نرخ جریمه‌های رانندگی، برای تخلف «حرکت به طور مارپیچ»، با توجه به محل ارتکاب تخلف، سه مبلغ جریمه پیش بینی شده است. انجام این تخلف در کلان‌شهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی نیم میلیون تومان یعنی 500 هزار تومان جریمه در پی خواهد داشت.

این تخلف در سایر شهرها 400 هزار تومان در در روستاها و راه های روستایی، 250 هزار تومان خواهد بود.

پیش از این، مبلغ جریمه برای این تخلف، در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی 150 هزار تومان، در سایر شهرها 135 هزار تومان و در روستاها و راه های روستایی، 75 هزار تومان بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر