روش های ساخت فوم شیر در خانه

ساخت فوم شیر برای انواع نوشیدنی های کاپوچینو و قهوه را می توانید در این بخش مطالعه کنید. این فوم را با دستگاه فرنچ و اسپرسو می توانید، تهیه کنید.

روش های ساخت فوم شیر در خانه

اگر قصد دارید در خانه برای خود یک کافی بار کوچک داشته باشید، می‌ توانید در آرگاه با نحوه ساخت فوم شیر خانگی آشنا شوید که برای تهیه انواع نوشیدنی کاربردی است.

فوم شیر برای قهوه

روش ساخت فوم شیر:

برای اینکه یک فوم شیر مناسب داشته باشید و در نوشیدنی‌ های نسکافه و قهوه خود از آن استفاده کنید، در این بخش می‌ توانید روش تهیه این فوم را مطالعه کنید. همانطور که می‌ دانید فوم شیر یک پایه مناسب برای نوشیدنی‌ های کاپوچینو است. طرز تهیه قهوه فوم دار نیز با یک دستور ساده را در این بخش مطالعه کنید.

فوم شیر با اسپرسو ساز:

یکی از روش‌ هایی که می‌ توانید برای تهیه این فوم داشته باشید، استفاده از دستگاه اسپرسو ساز می‌ باشد. برای این کار باید ابتدا شیر تازه تهیه کنید. حالا شیر را درون شیر داغ کن ریخته و زیر نازل بخار اسپرسو ساز قرار دهید. کلید خروج بخار را زده و شیر جوش را زیر آن قرار دهید تا به اندازه لازم کف کند.  توجه داشته باشید که از قبل باید دستگاه اسپرسو ساز را داغ کنید. به میزانی باید شیر را زیر نازل قرار دهید تا متوجه فوم شیر بشوید.

ساخت فوم شیر

فوم شیر بدون دستگاه:

در صورتی که دستگاه اسپرسو ساز ندارید، می‌ توانید این کار را بدون دستگاه نیز انجام دهید. در این روش باید از یک فرنچ پرس استفاده کنید. یک پیمانه شیر را روی حرارت قرار داده و بعد از اینکه جوشید درون فرنچ پرس بریزید. به مدت چند دقیقه با فرنچ به خوبی شیر را بزنید تا فوم آن درست شود. این روش ساخت فوم شیر بسیار ساده و کاربردی است.

فوم شیر با همزن:

شما می‌ توانید از همزن برقی یا همزن دستی نیز برای قوام آمدن شیر و تهیه فوم استفاده کنید. در این روش نیز شیر را کمی حرارت دهید و بعد از اینکه مقداری گرم شد، باید با همزن برقی به قدری شیر را هم بزنید تا متوجه کف و فوم شیر بشوید. شما همین کار را می‌ توانید با استفاده از مخلوط کن نیز انجام دهید.

مراحل تهیه فوم

بعد از تهیه فوم شیر می‌ توانید آن را بر پایه نوشیدنی‌ های خود سرو کنید. دستگاه کف ساز شیر نیز برای تهیه این فوم‌ ها بسیار مناسب می‌ باشد. اگر می‌ خواهید یک فوم بسیار غلیظ داشته باشید، مقداری خامه درون مواد خود سرو کنید.

چه نوع شیری برای فوم استفاده کنیم؟

اینکه یک فوم غلیظ مناسب برای نوشیدنی‌ های خود داشته باشیم چه نوع شیری بهتر است؟ شیرهای غلیظ که بافتی چرب دارند برای این نوع فوم دادن بسیار مناسب هستند. زیرا به سرعت غلیظ شده و فوم دهی خوبی دارند. بهتر است در ابتدا نوشیدنی خود را تهیه کرده و بعد فوم آن را تهیه کنید. در این صورت دیرتر فوم شیر از بین می‌ رود.

کفساز شیر نیز گزینه مناسبی برای تهیه این نوشیدنی‌ ها بوده شما می‌ توانید با کف ساز یک فوم بسیار عالی و ساده تهیه کنید. پس در صورتی که یک فوم عالی برای نوشیدنی می‌ خواهید از دستگاه‌ های برقی ساده و کوچک که برای فوم سازی شیر مناسب هستند، استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر