ساخت سایبان کولر آبی با هزینه کم

کولر یکی از وسایل کاربردی و ضروری برای رفع نیاز خنک کردن هوا درفصول گرم سال به شمار می رود که انواع مختلفی از نظر اندازه، جنس، متریال و نوع گازی یا آبی دارد

ساخت سایبان کولر آبی با هزینه کم

درست کردن سایبان با فلزهمانطور که در فصول سرد بخصوص زمستان میزان مصرف گاز افزایش می یابد و روش های مختلفی برای استفاده بهینه از گاز و مانع شدن از هدر رفتن گاز پیشنهاد می گردد،همچنین در فصل تابستان به منظور صرفه جویی در آب و کم کردن میزان مصرف آب می توانید از یکسری ترفندها و تکنیک ها بهره ببرید که خرید و یا ساخت سایبان کولر آبی یکی از این تکنیک ها محسوب می شود. لازم به گفتن است که با درست کردن سایبان برای کولر آبی غیر از اینکه به کم شدن میزان مصرف انرژی می انجامد، باعث بالا رفتن راندمان و عملکرد کولر آبی می گردد. اگر می خواهید یک سایبان کولر آبی بسازید، اما روش آن را یاد ندارید و مهارتی در این زمینه ندارید؛ دعوت می کنیم برای آموزش ساخت سایبان کولر آبی ما را همراهی نمایید.

ساخت سایبان کولر آبی به دو روش ساده و کاربردی

سایبان کولر آبی با استفاده از متریال های گوناگون تولید می گردد که می توانید خریداری نمایید، اما قطعا قیمت این سایبان ها شاید یک سد در مقابل این به دست آوردن باشد، پس پیشنهاد می کنیم تا ساخت سایبان کولر آبی با کمترین هزینه را امتحان کنید. نقش سایبان کولر آبی محافظت از کولر در برابر نور خورشید و حرارت زیاد و در نتیجه مانع از خراب شدن کولر می باشد.البته این سایبان و انجام وظیفه آن صرفا تنها در مورد کولر آبی صدق نمی کند و برای کولرهای گازی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.از متریال ها و ایده های متفاوت همچون بنرهای استوک، فلز، حصیر و … می توانید برای این منظور بهره ببرید تنها خلاقیت نیاز است.

آموزش ساخت سایبان کولر آبی

ساخت سایبان کولر آبی با فلز و بنر

درست کردن سایبان کولر با فلز

سایبان فلزی که توسط خود شما ساخته می شود، البته که نسبت به سایبانی که با بنر استوک و حصیر ساخته می شود؛ کمی هزینه بر تر و گران تر است؛ اما یکسری برتری و مزایا از جمله دوام زیادتر، بیشتر مقاوم بودن دارد که از آن انتخاب مناسبی تحویل می دهد.برای ساختن این سایبان چند مرحله ؛طراحی سایبان، مواد اولیه، جوش دادن، نصب ورقه فلزی و سپس شیشه را باید به ترتیب و به دقت انجام بدهید.

ابتدا در اولین مرحله کولر را اندازه بگیرید و با در نظر گرفتن ابعاد آن شروع به طراحی سایبان نمایید. در صورت تمایل به نتیجه گیری بهتر و داشتن یک سایبان دقیق می توانید از نرم افزار «CAD، Aided Desig» در کامپیوتر بهره ببرید. سپس مواد مورد نیاز ورق فلزی، تیر آهن، شیشه، دستگاه جوش را آماده نماییدو تیر آهن را متناسب با ابعاد کولر برش داده و شیب بدهید. بعد از برش دادن و و نیز شیب دادن تیر آهن ها، آنها را با دستگاه جوش به هم جوش بدهید تا تکه های سایبان ساخته شوند.

پس از درست شدن بدنه و چارچوب سایبان، حالا نوبت به درست کردن پوشش سایبان می رسد. ورق فلزی را متناسب با ابعاد کولر ببرید و به کمک جوش پرقدرت به بدنه متصل نمایید.در آخرین مرحله هم شیشه را برابر با ابعاد کولر برش داده و بر روی سایبان بگذارید. می توانید شیشه را به سایبان با دستگاه جوش، جوش بدهید و یا اینکه از پیچ و مهره برای این منظور بهره ببرید. با قرار دادن شیشه بر روی ورق فلزی سایبان در واقع از زنگ زدن ورق فلزی سایبان در بارندگی ها جلوگیری می کنید. شیشه نور خورشید را بازتاب می دهد که در نتیجه مانع جذب حرارت و نور می شود و دمای زیر سایبان کاهش می یابد.

ساخت سایبان کولر آبی به دو روش آسان

درست کردن سایبان کولر با بنر

متریال و وسیله دیگری که از آن می توان برای ساخت سایبان کولر آبی و یا گازی استفاده نمود، همین بنرهای تبلیغاتی استوک (منظور کارکرده در حد نو)، پارچه های کارکرده شبیه همین هستند که بسیار مقرون به صرفه و ارزان قیمت است.برای درست کردن این سایبان نیاز است مراحل انتخاب بنر، برش دادن، وصل کردن بنر،تثبیت بنر و در نهایت تنظیم و تنظیمات را با دقت انجام دهید.

برای این منظور در اولین مرحله بنری استوک که از نظر ضخامت و اندازه متناسب با سلیقه و دلخواه شما باشد را برگزینید. منظور از بنر استوک در واقع یک بنر کارکرده در حد نو و سالم است. سپس بنر را با استفاده از چاقو و یا قیچی در ابعاد و اندازه های کولر ببرید، نکته ای که در اینجا باید به آن اشاره کرد، این است که توجه داشته باشید تا چاقو و یا همان قیچی تیز باشد تا بنر پاره نشده و تکه تکه نشود.

حالا نوبت به وصل کردن بنر به سایه بان می رسد، این کار را در واقع می توانید با شیوه های گوناگون همچون نخ و سوزن، پیچ و مهره، چسب صنعتی، پرچ و غیره با در نظر گرفتن خصوصیت های سایبان و بنر انجام دهید. بعد از متصل کردن بنر به سایبان اطمینان پیدا نمایید که بنر خوب تثبیت شده و شیب نداشته باشد. همچنین اگر نیاز دانستید برای مستحکم تر کردن اتصال می توانید از سایر وسایل مانند فیشر و کلج، چسب بهره ببرید.در آخر هم اطمینان حاصل نمایید که سایبان به شکلی صحیح تنظیم گردیده باشد و ارتفاع سایبان را هم تنظیم کنید تا به خوبی کولر را پوشش بدهد.

طریقه و چگونگی درست کردن سایبان کولر آبی

روش ساخت سایبان کولر با متریال و مواد متفاوت  ساختن سایبان برای کولر آبی

طریقه و چگونگی درست کردن سایبان کولر آبی   ساختن سایبان برای کولر آبی

روش درست کردن سایبان کولر آبی

آموزش ساخت سایبان کولر آبی

در این مطلب شما همراهان عزیز آرگایی را با دو روش ساخت سایبان کولر آبی آشنا کردیم، امیدواریم مورد توجه تان واقع شده باشد. در صورت تمایل برای آشنایی با ساخت دمبل در خانه، ساخت شلف در خانه و نیز ساخت استند لوازم آرایشی می توانید کلیک کردن بر روی هر کدام از لینک ها انتخاب نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر