زنگ خطر ورزش ایران، تیم پناهندگان المپیک روز به روز ایرانی‌تر!

بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در جریان است.

زنگ خطر ورزش ایران، تیم پناهندگان المپیک روز به روز ایرانی‌تر!

ایمان گودرزی؛ در ماه مارس سال 2016، توماس باخ مدیر کمیته بین المللی المپیک خبر از تشکیل تیمی به عنوان پناهندگان! بله برای اولین بار در تاریخ المپیک تیمی از ورزشکارانی بدون سرزمین تشکیل شد، در آن دوره از المپیک 43 نفر به عنوان کاندیدا شناسایی شدند و از میان آن‌ها 10 نفر به عنوان اعضای تیم پناهندگان انتخاب شدند. این ورزشکاران از کشورهای سودان جنوبی، اتیوپی، جمهوری دموکراتیک کنگو و سوریه بودند که در سه رشته‌ی دوومیدانی، شنا و جودو پا به میدان رقابت با سایر ورزشکاران حاضر درالمپیک 2016 گذاشتند. 

در تیم 2016 هیچ ورزشکار ایرانی حضور نداشت اما در المپیک 2020چهره پناهندگان ایرانی کم کم نمایان شد، در توکیو از بین 29 ورزشکار تیم پناهندگان، کیمیا علیزاده و دینا پوریونس در تکواندو، جواد محجوب در جودو، سعید فضل اولی در کانو و کایاک و هامون درفشی در کاراته 5 ایرانی حاضر در این تیم بودند و سعید ملایی، جودوکار ایرانی هم که به آلمان پناهنده شده بود زیر پرچم مغولستان راهی المپیک شد. 

داستان ورزشکاران پناهنده المپیکی ایران زمانی نگران کننده شد که در این دوره از رقابت ها ایرانی ها بیشتر تیم پناهندگان را تشکیل می‌دهند، در پاریس 32 ورزشکار تیم پناهندگان را تشکیل می‌دهند که 14 نفر از آنها ایرانی هستند. 

در این دوره 4 ورزشکار زن و 10 ورزشکار مرد در رشته‌های بوکس، جودو، کانو سرعت و اسلالوم، کشتی آزاد و فرنگی، تکواندو و بدمینتون پا به میدان گذاشتند.

امید احمدی‌ صفا (بوکس)، امیر رضانژاد (کانو اسلالوم)، ایمان مهدوی (کشتی آزاد)، تیران‌ولی‌پور (تکواندو)، درسا یاوری‌وفا (بدمینتون) دینا پوریونس (تکواندو)، سعید فضل‌الله (کانو سرعت)، سمن سلطانی (کانو سرعت)، متین بالسینی (شنا)، محبوبه ژرفی (جودو)، کسرا مهدی‌پورنژاد (تکواندو)، محمد رشنونژاد (جودو)، هادی جمال ولی‌زاده (کشتی فرنگی) و یکتا جمالی (وزنه‌برداری) در این دوره از بازی‌ها رقابت می‌کنند.

257 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان