چه وقایعی در روز اول ماه صفر اتفاق افتاده است؟

حجت الاسلام رفیعی کارشناس مذهبی در ویدیویی در خصوص وقایع روز نخست ماه صفر بیاناتی را درباره سخت گذشتن این ماه بر آل الله بیان کرد.

چه وقایعی در روز اول ماه صفر اتفاق افتاده است؟

به گزارش پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ، حجت الاسلام رفیعی کارشناس مذهبی در بخشی از ویدئویی در خصوص وقایع روز نخست ماه صفر بیاناتی را درباره سخت گذشتن این ماه بر آل الله بیان کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام رفیعی گفت: روز اول صفر سالروز ورود اهل بیت به شهر شام است. این روز تجدید عزا و حزن است. روزی که خاندان عصمت و طهارت وارد شهر شام شدند و یزید دستور داد شهر شکل خاص به خودش بگیرد هم تزئین شود و هم افراد خاصی در مسجد و در محل حضور این خاندان دعوت کرد تا شاهد به ظاهر پیروزی اش باشند.

این کارشناس مذهبی افزود: اول صفر به اهل بیت سخت گذشت. ابتدای راه در دروازه ساعات تا محل حضور یزید ملعون زیاد نبود اما زمان فراوانی طول کشید تا به محل برسند دلیلش هم اجتماع مردم بود و چهل سال در شهر شام معاویه علیه امیرالمومنین تبلیغ کرده بود و موجب شد مردم به اهل بیت جسارت کنند. در تمام وقایع کربلا شهر شام بر امام سجاد (ع) و زینب کبری (س) سخت گذشت.

مناسبت دیگر این شروع جنگ صفین است و امام امیرالمومنین (ع) با نامه نگاری‌هایی که با شام کرد و معاویه کنار نرفت حضرت وارد جنگ شد و که آغازش در اول ماه صفر بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان