قرار بود یک هفته در فضا باشند، تا سال ۲۰۲۵ در فضا ماندگار شدند!

به گفته مقامات ناسا ۲فضانوردی که همراه کپسول استارلاینر بویینگ درماه ژوئن به ایستگاه فضایی بین المللی سفر کردند، احتمالا تا ۲۰۲۵ میلادی به زمین باز نمی گردند.

قرار بود یک هفته در فضا باشند، تا سال 2025 در فضا ماندگار شدند!

به گزارش خبرآنلاین، سازمان فضایی آمریکا مشغول بررسی است که آیا می تواند دو فضانورد سرگردان را به جای کپسول بویینگ که از زمان پرتاب تاکنون با انبوهی از چالش ها روبرو شده، با فضاپیمای اسپیس ایکس به زمین برگرداند یا خیر.

به نقل از مهر،‌ به گفته مقامات ناسا هنوز نگرانی هایی درباره ایمنی کپسول بویینگ وجود دارد. در نتیجه احتمال آنکه بوچ ویلمور سونی ویلیامز( 2 فضانوردی که استارلاینر به فضا سفر کردند) مجبور شوند شاهد آن باشند که کپسول بویینگ از ایستگاه فضایی بین المللی جدا و خالی به زمین بازمی گردد، افزایش می یابد.

اگر این اتفاق بیفتد، ناسا دو تن از 4 فضانوردی که سپتامبر امسال با کپسول آتی اسپیس ایکس سفر می کنند را همراه خود به فضا نمی برد و صندلی های خالی را به ویلمور و ویلیامز اختصاص می دهد تا بتوانند با همین کپسول در فوریه سال آینده میلادی (2025) به زمین برگردند.

این درحالی است که نخست قرار بود دو فضانورد مذکور یک یا 2 هفته در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت کنند.

در این میان ناسا با کمک کارشناسان بیشتر سعی دارد اختلال پیشرانه های استارلاینرهنگام اتصال به ایستگاه فضایی بین المللی را تحلیل کند.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر