صادرات ۲۶ میلیون دلاری تعاونی‌های گلستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در سال گذشته صادرات تعاونی‌های استان حدود ۲۲.۵ میلیون دلار بوده که امسال پیش بینی می‌کنیم این حجم به حدود ۲۶ میلیون دلار افزایش پیدا کند.

صادرات 26 میلیون دلاری تعاونی‌های گلستان

به گزارش خبرآنلاین به نقل از تسنیم مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان درباره نقش و سهم تعاونی‌ها در اقتصاد اظهارداشت: هرچند در اصول 43 و 44 قانون اساسی به موضوع تعاونی‌ها، اقتصاد تعاونی، بخش خصوصی و دولتی تصریح شده و طبق برنامه باید به سهم 25 درصدی تعاونی‌ها در اقتصاد برسیم، باید اذعان کنم که در این زمینه موفق نبودیم.

وی با بیان اینکه بخش تعاونی مانند سایر بخش‌ها، متأثر از نگاه دولت‌هاست، گفت: نگاه دولت سیزدهم تقویت تعاونی‌ها بود اما برخی دولت‌ها اعتقادی به کار تعاونی نداشتند. البته اعتقادی که دولت سیزدهم به بخش شرکت‌های تعاونی داشت به معنای این نیست که موفقیت زیادی در این عرصه داشتیم اما در سال 1403 با اعتباراتی که برای تعاونی‌ها پیش بینی کرده‌اند، امیدواریم شاهد رونق فعالیت این شرکت‌ها باشیم.

خواجه مظفری ادامه داد: در کل کشور شاید سهم تعاونی‌ها در اقتصاد به 8.5 تا 9 درصد هم نرسد اما در استان گلستان با توجه به وجود شرکت‌های تعاونی باسابقه و دانش‌بنیان شرایط متفاوت است. از 140 شرکت تعاونی دانش بنیان در کشور 11  تعاونی در استان گلستان فعال است که برخی از آنها نشان خلاقیت دریافت کرده‌اند.

وی توضیح داد که فعالیت تعاونی‌ها از شیوه‌های سنتی فاصله گرفته و به سمتی رفته‌ایم که تولیدات این شرکت‌ها صادرات‌محور است. در حال حاضر سه هزار و 150 شرکت تعاونی در استان فعال است که با سرمایه‌های اندک کارهای بزرگی را انجام می‌دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اظهارداشت: در سال گذشته صادرات تعاونی‌های استان حدود 22.5 میلیون دلار بوده که امسال پیش بینی می‌کنیم این حجم به حدود 26 میلیون دلار افزایش پیدا کند. صادرات تعاونی‌های استان غالباً از گمرکات سایر استان‌ها و به 12 کشور از جمله عراق، پاکستان و برخی کشورهای اروپایی انجام می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر