روایت روزنامه آمریکایی از قمار خطرناک اوکراین در خاک روسیه

در گزارشی با اشاره به روایت نظامیان اوکراینی از کمبود شدید مهمات و نیروی انسانی، عملیات‌های تهاجمی اخیر اوکراین برای پیشروی در خاک روسیه که با منتقل کردن نظامیان از نقاط مختلف خط مقدم انجام گرفته، اقدام پرخطری تلقی شده است که با توجه به برتری ارتش روسیه در شمار جنگ‌افزارها، مهمات و نیروی انسانی، ممکن است نظامیان اوکراینی را در جبهه‌ها در وضعیت بدت ...

روایت روزنامه آمریکایی از قمار خطرناک اوکراین در خاک روسیه

 در گزارش یک رسانه آمریکایی با اشاره به عملیات ارتش اوکراین در کورسک روسیه که نوعی ابتکار عمل تاکتیکی برای کی‌یف طی یک سال گذشته تلقی شده، آمده است که اوکراین نظامیان و تجهیزات خود را از خط مقدم برای اجرای آن منتقل کرد و این قماری است که به دلیل کمبودها در نیروی انسانی، جنگ‌افزارها و مهمات کی‌یف در خط مقدم با خطر بدتر کردن شرایط همراه است.


در این گزارش که در روزنامه وال‌استریت ژورنال منتشر شده، آمده است: با یورش نظامیان اوکراین به منطقه کورسک روسیه در هفته گذشته، پنج نفر از گروهان تهاجمی روسیه با موتورسیکلت‌ها به سمت خط مقدم اوکراین در صد کیلومتری شرق رفتند.

2 موتورسوار خلع سلاح شدند. یکی دیگر هم برگشت و فرار کرد. اما دو نفر دیگر در میان درخت‌ها پناه گرفتن تا منتظر تجدید قوا بمانند.


این یکی از تاکتیک‌هایی است که روسیه برای بهره‌مندی از مزیت تعداد بیشتر نیروهایش در دونتسک در شرق اوکراین به کار می‌گیرد. این منطقه به رغم  حمله اوکراین به روسیه، محل تشدید حملات ارتش روسیه بوده است و نظامیان خسته اوکراینی برای دفع آن‌ها در مضیقه قرار دارند.

فرمانده گردان 21 تیپ مستقل ریاست‌جمهوری اوکراین که هفته گذشته در حاشیه شهر کراسنوهوریفسکا  با حمله روسیه مواجه شد، گفت: ما افراد کافی نداریم کارمان‌ را به درستی انجام بدهیم.
نیروهای روسیه نسبت به هر زمان دیگری در اوایل جنگ، در طی تابستان با سرعت بیشتری تصرفات داشته‌اند و حالا به سمت یکی از مراکز مهم لجستیکی پوکروفسک در حال پیشروی هستند. از دست دادن این منطقه برای اوکراین، به معنای قطع شدن یکی از شاهرگ‌های تامین نیروی انسانی برای جبهه‌های شمال شرق، از جمله شهر چاسیو یار است که یکی از شهرهای مهم برای کنترل این منطقه است. پنج‌شنبه گذشته، مقامات پوکروفسک از غیرنظامیان خواستند این شهر را تخلیه کنند.


در ادامه این مطلب آمده است: مقامات آمریکایی، روز سه‌شنبه، گفتند که روسیه در پی حمله به کورسک، در حال انتقال نظامیان خود به خارج از اوکراین است اما به شمار آن‌ها و این که از چه مناطقی منتقل می‌شوند، اشاره‌ای نکرد.

اوکراین در این میان در حال اعزام دوباره نظامیان از جبهه شرق به سمت کورسک است که یگان‌های مستقر در آن را بیشتر تحت فشار قرار می‌دهد.

فرماندهان اوکراینی در شرق وضعیتی را توصیف می‌کنند که با توجه به عملیات کورسک، در طی تابستان وضعیت سخت‌تر شده و هیچ نشانه‌ای از کاهش شدت حملات روسیه دیده نمی‌شود.
به رغم تایید یک بسته کمک‌های نظامی دیگر از سوی آمریکا به اوکراین در ماه آوریل، ارتش اوکراین با کمبود شدید مهمات توپخانه‌ای مواجه است. روسیه در برخی مناطق از برتری 10 به 1 از نظر مهمات توپخانه‌ای برخوردار است. افزون بر این، نظامیان روس پهپادهای اوکراینی را با دستگاه‌های پارازیت‌انداز الکترونیکی از کار می‌انداختند.


اما به گفته افسران نظامی، بزرگ‌ترین مشکل کمبود نیروی انسانی است.
یک سرگرد 45 ساله ارتش اوکراین که در مدت دو ماه گذشته در چاسیو یار خدمت کرده، می‌گوید، "اگر بنا این باشد که در یک نقطه پنج یا شش نیرو داشته باشیم، ما دو یا سه نفر داریم."


طبق گفته او، کمبود نظامیان به حدی بوده است که کارکنان پشت جبهه، از جمله آشپزها و مکانیک‌ها نیز برای اعزام به سنگرها استفاده می‌شد.


در بخس دیگری از این گزارش با اشاره به روایت فرمانده گردان 21 تیپ حفاظت از سران درباره کمبود نیروی انسانی آمده است که وقتی نیروهای او در بهار گذشته به کراسنوهوریفسکا رسیدند، تعدادشان تقریبا با تعداد نظامیان روس برابری می‌کرد.


اما حالا، روس‌ها از برتری نیروی انسانی در حدود پنج به یک برخوردار هستند.

حدود 20 درصد از تلفات گردان او با نیروی تازه جایگزین می‌شود و معمولا، مردانی که اعزام می‌شوند، سنشان بیشتر از داوطلبان در آغاز جنگ است.

در دیگر تیپ‌ها نیز میانگین سنی پیاده‌نظام به بیش از 40 رسیده است.
دیگر تیپ‌ها در شرق نیز با کمبود مهمات مواجه هستند و از دستورالعمل‌های محدودکننده‌ای برای هدف قرار دادن نیروها و جنگ‌افزارهای روسی به منظور کنترل ذخایر مهمات خود پیروی می‌کنند.
سایفونسکو، فرمانده 46 ساله یگان شناسایی که در نزدیکی پوفروفسک فعالیت می‌کند، گفت که یگان او نیز مانند دیگر تیپ‌ها بیشتر به پهپادهای انتحاری متکی است تا کمبود مهمات خود را مدیریت کند.


اما به گفته او، تاثیر استفاده از پهپادها به دلیل افزایش استفاده نیروهای روسیه از پارازیت‌اندازهای الکترونیکی که ارتباط میان پهپادها و هدایتگر آن‌ها را قطع می‌کند، کمتر شده است و حالا حدود نیمی از پهمادها به هدفشان می‌رسند.


سایفونسکو گفت: روس‌ها از هر چیزی بیشتر از ما دارند، افراد بیشتر، اسلحه بیشتر، گلوله بیشتر و مهمات بیشتر. در نهایت، این چیزی است که باعث می‌شود از یک منطقه خارج شویم.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر