تک نگاری؛ سرمربی تیم ملی بسکتبال کیست؟/ از آکروپلیس تا تخت جمشید!

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران سابقه طولانی در بسکتبال یونان دارد.

تک نگاری؛ سرمربی تیم ملی بسکتبال کیست؟/ از آکروپلیس تا تخت جمشید!

سعید آقایی؛ سرانجام پس از کش و قوس های فراوان و اتلاف وقت بسیار سوتیریس مانولوپولوس مربی 54 ساله اهل یونان هدایت تیم ملی ایران را برعهده گرفت. سوتیریس مانولوپولوس روز گذشته به ایران آمد و با اعلام اسامی تیم ملی بسکتبال توسط کمیته فنی ارودهای تیم ملی زیر نظر این مربی یونانی آغاز خواهد شد.

این مربی یونانی سوابق برجسته ای در بسکتبال حداقل یونان دارد و علاوه بر تیم ملی بسکتبال یونان در باشگاه های متعددی مربیگری کرده. عمده سوابق او به دستیاری بازمی گردد و بیشتر از آنکه نفر اول بوده باشد، نفر دوم بوده.

سوتیریس که سال‌ها به عنوان دستیار فعالیت مربیگری خود را پیگیری کرده، در نخستین تجربه خود، با تیم «پریستری» عنوان هفتمی لیگ دو یونان را کسب کرد. او در فصل 2005 نیز به همراه تیم در قامت دستیار سرمربی، با تیم «مکدونیکوس» عنوان نایب قهرمانی را در مسابقات سطح دو یورولیگ کسب کرد.

او همچنین در سال‌های 2006 تا 2011 نیز در تیم «ماروسی» به عنوان دستیار فعالیت کرده است. این مربی در سال‌های 2011 تا 2012 نیز در تیم «آریس» دستیار بود که موفق شد عنوان چهارمی لیگ یونان را با این تیم کسب کند.

اوج کار و بهترین عملکرد او در دوران مربیگری نیز کسب عنوان قهرمانی لیگ یونان با تیم پاناتینایکوس بود. او در سال‌های 2012 تا 2015 کمک مربی این تیم بود و با این تیم به عنوان قهرمانی لیگ یونان رسید. عملکرد خوب او باعث شد تا در سال 2015 برای یک بازه زمانی کوتاه به عنوان سرمربی پاناتینایکوس نیز انتخاب شود. کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی یونان نیز از دیگر موفقیت‌های او با تیم پاناتینایکوس بود.

سوتیریس در سال‌های 2015 تا 2017 نیز به عنوان دستیار در تیم آاک آتن شروع به فعالیت کرد. آاک با حضور سوتیریس، پس از فصل 2006 - 2007، در فصل 2015 رتبه پنجم لیگ یونان را کسب کرد تا پس از 8 سال غیبت، به سطح دوم یورولیگ بازگردد. آاک همچنین موفق شد به لیگ قهرمانان فیبا نیز راه یابد. او در سال 2017 نیز مدت زمان کوتاهی سرمربی آاک آتن شد.

مانولوپولوس در سال‌های 2018 تا 2020 نیز سرمربیگری تیم «ایفستوس لیمنو» در لیگ بسکتبال یونان را بر عهده داشت که با این تیم در دو فصل پیاپی جایگاه پنجم و ششم را کسب کرد.

او در فصل 2021 نیز به عنوان سرمربی تیم «پریستری» انتخاب شد که از آنجا به عنوان مربی تیم ملی یونان هم منصوب شد. یونان در سال 2021 موفق به حضور در مسابقات یوروبسکت شد که پس از آن، مانولوپولوس به فعالیت خود در رده باشگاهی برگشت و از سال 2022 هدایت تیم «دینامو بوکرستی» در لیگ یونان را برعهده گرفت.

253 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان