غرشی مهیب یا پرواز در سکوت؟ / شمارش معکوس پرواز اکس‌-۵۹

پروژه ساخت هواپیمایی که بدون ایجاد غرشی مهیب دیوار صوتی را بشکند به مرحله آزمایش نهایی و پرواز رسیده است. سرانجام دیوار صوتی در سکوت شکسته خواهد شد؟

غرشی مهیب یا پرواز در سکوت؟ / شمارش معکوس پرواز اکس‌-59

به گزارش خبرآنلاین، پروژه ناسا برای ساخت پرنده مافوق‌صوت بی‌صدا به مرحله جذابی رسیده است و هواپیمای اکس-59 در مراحل پایانی آزمایش قبل از نخستین پرواز قرار دارد.

این هواپیما قرار است دیوار صوتی را بدون سر و صدا بشکند و در حالی از مرز سرعت صوت عبور کند که کسی متوجه نشود.

در صورت موفقیت ناسا برای نخستین بار بدون غرش گوشخراش دیوار صوتی شکسته خواهد شد که راه را برای ساخت هواپیماهای تجاری مافوق صوت باز می‌کند.

غرشی مهیب یا پرواز در سکوت؟ / شمارش معکوس پرواز اکس‌-59

پیش از پرواز باید شیوه واکنش بدنه، بال‌ها و قطعات کنترلی هواپیما در مقابل فشار شدید فراتر رفتن از سرعت صوت روی زمین با شبیه‌سازی کامپیوتری بررسی شود. تیم طراحی هواپیما از سال 2022 تا کنون مشغول بررسی و جمع‌آوری داده درباره این رویداد هستند.

اوایل سال جاری میلادی بدنه و تمامی قطعات کنترلی هواپیما در آزمایشی جامع توسط کامپیوتر بررسی شد و مقاومت آن مقابل تکانه‌ها و لرزش‌های شدید قابل پیش‌بینی در سرعت‌های بالا مورد ارزیابی قرار گرفت.

نصب و آزمایش صندلی‌پران یکی از آخرین اقدامات ایمنی در نظر گرفته شده برای این هواپیمای عجیب است که در اواخر سال 2023 به انجام رسید.

غرشی مهیب یا پرواز در سکوت؟ / شمارش معکوس پرواز اکس‌-59

ناسا در صورت موفقیت این پروژه مسیر را برای بازگشت بی‌ سر و صدای کنکورد به صنعت هوانوردی باز می‌کند.

منبع:‌ سای‌تک‌دیلی

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان