هوش مصنوعی بو می‌کشد/ بیت‌کوین چه بویی دارد؟

هوش مصنوعی همین حالا می‌شنود و می‌بیند اما هنوز به جایی نرسیده که بو را حس کند اما یک استارت‌آپ دنبال رساندن این توانایی به هوش مصنوعی است.

هوش مصنوعی بو می‌کشد/ بیت‌کوین چه بویی دارد؟

به گزارش خبرآنلاین، در دنیای امروز با هوش مصنوعی صحبت می‌کنیم و صدایمان را با استفاده از میکروفن‌های حسان می‌شنود و پردازش می‌کند. علاوه بر این با دوربین‌های دیجیتال و پردازش تصاویر به قوه بینایی هم مجهز شده است اما بویایی چطور؟

در زمینه بویایی پیشرفت همانند بینایی و شنوایی نیست. البته دستگاه‌هایی داریم که با آنالیز مواد شیمیایی کاری شبیه حسگرهای بویایی انجام می‌دهند مثل دستگاه‌هایی که با آنالیز بازدم انسان میزان الکل موجود در بدن را تشخیص می‌دهند.

در این میان استارت‌آپ «Osmo» دنبال ساخت هوش مصنوعی مولدی است که مشابه آنچه را که چت‌جی‌پی‌تی یا جمینای با صدا و تصویر انجام می‌دهند با رایحه و بوها به انجام برساند. 

اهمیت تشخیص بو برای هوش مصنوعی

شاید در نگاه نخست چندان مهم به نظر نرسد اما به این فکر کنید که هوش مصنوعی با تمام توان پردازش و دقتی که دارد روزی به فناوری تشخیص و بازسازی بو مجهز شود.

این چنین هوش مصنوعی مولد می‌تواند در لحظه بوی بیماری‌هایی چون سرطان را حس کند. می‌تواند در لحظه سطح قند خون را بفهمد و بالا و پایین بودنش را به اطلاع فرد برساند.

جدای از کارهایی که در زمینه بهداشت و سلامت می‌تواند به انجام برساند این چنین هوش مصنوعی مولدی می‌تواند محصولی را آن سر دنیا بو بکشد و اطلاعات آن را به سوی دیگر دنیا فرستاده و باز تولید کند. استفاده از این توانایی در کمپین‌های تبلیغاتی و کارهای بزرگ و کوچک تجاری راه‌های تازه‌ای برای فعالیت باز می‌کند. 

حتی می‌توان در نگاهی انتزاعی‌تر به این موضوع پرداخت که در دنیایی که هوش مصنوعی بو را حس کند، احتمالا مفاهیم مجازی چون بیت‌کوین هم بو خواهند داشت.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان