مامور و سرباز پلیس مجرم شناخته شدند

بازپرس دادسرای جنایی پس از بررسی پرونده تعقیب و گریز مرگبار برای سرباز وظیفه‌ای که در نیروی انتظامی خدمت می‌کرد، مامور پلیس حکم جلب دادرسی و کیفرخواست صادر کرد.

مامور و سرباز پلیس مجرم شناخته شدند

به گزارش خبرآنلاین، ماجرای این پرونده که نزد بازپرس حمیدرضا کیاستی در دادسرای جنایی تهران مورد رسیدگی قرار گرفت، مربوط به بهمن سال 1401 است. آن زمان، مردی یک نفر را از خودروی پراید خود جلوی در ورودی بیمارستان انداخت و از آنجا گریخت. نگهبان بیمارستان و حاضران در محل به سمت پیکر خون‌آلود این مرد رفتند و دیدند تیر به سر مرد مجروح خورده است. پس از آن مرد مجروح به بخش اورژانس بیمارستان انتقال یافت و اقدامات درمانی برای او انجام شد اما او در نهایت جان خود را از دست داد.

بنابر گزارش سایت جنایی، پس از آن بود که پرونده وارده فاز جنایی شد و سرنخ‌هایی از صاحب پراید به‌ دست آمد و مشخص شد مالک خودرو سارقی سابقه‌دار است. این فرد بازداشت شد و مورد تحقیق قرار گرفت.

مرد بازداشت‌شده گفت: کسی که او را جلوی در بیمارستان رها کردم دوست و همدست من است که او هم سابقه سرقت خانه، کابل، فلز و چیزهای دیگر دارد. وقتی این اتفاق برایش افتاد، من و او با ماشین من رفته بودیم تابلوی مغازه‌هایی را که در آن فلز برنج دارد، بدزدیم که یک‌دفعه ماموران سر رسیدند و ما برای اینکه دستگیر نشویم به سمت ماشین من که چند متر جلوتر پارک کرده بودم، دویدیم اما ماموران دنبال ما آمدند و به سمت دوستم شلیک کردند که گلوله به سرش خورد. من برای اینکه دستگیر نشود او را هر طوری بود سوار ماشین کردم و وقتی دیدم حالش خیلی بد است او را جلوی یک بیمارستان بردم، اما چون نگران بودم خودم دستگیر شوم او را جلوی در بیمارستان گذاشتم و رفتم.

با به دست آمدن این نتایج، مامور پلیس و سربازی که در آن ساعت در منطقه‌ای که مجرم سابقه‌دار گفته بود حضور داشتند، شناسایی شدند تا مورد تحقیق قرار گیرند. در تحقیقات مشخص شد سرباز وقتی دیده سارقان قصد سوار شدن به ماشین را دارند اقدام به تیراندازی مرگبار کرده است.

سرباز و مامور پلیس مورد بازجویی قرار گرفتند. سرباز به شلیک مرگبار اعتراف کرد و گفت: من اسلحه کلاشینکف داشتم و ماموری که همراهش بودم اسلحه کلت داشت. شب بود و ما به گشت رفته بودیم که دو سارق با دیدن ما فرار کردند. تعقیب و گریز شروع شد و مامور به آنها هشدار ایست داد و تیر هوایی هم شلیک کرد اما آنها همچنان فرار می‌کردند که مامور خواست به آنها شلیک کند اما اسلحه کار نکرد. سارقان داشتند فرار می‌کردند و من به دزد تیر زدم و شلیک من پایان فرار او بود اما قصد کشتن نداشتم.

در پی به دست آمدن این اطلاعات، روند رسیدگی به پرونده طی شد و در روزهای گذشته آخرین دفاع متهمان پرونده که سرباز و مامور فراجا هستند، اخذ شد. این دو نفر گفته‌های قبلی خود را تکرار کردند و در نهایت بازپرس حمیدرضا کیاستی برای مامور نیروی انتظامی به اتهام مشارکت در قتل غیرعمدی، برای سرباز به اتهام مباشرت در قتل غیرعمدی و برای فراجا به اتهام تسبیب در قتل غیرعمدی به خاطر ندادن آموزش صحیح، قرار مجرمیت صادر کرد و کیفرخواست این پرونده با قرار جلب دادرسی برای دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

47236

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان