ارزیابان یونسکو ۱۷ شهریور ثبت جهانی دره خرم آباد را بررسی می کنند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ارزیابان یونسکو ۱۷ شهریور با حضور در خرم آباد ثبت جهانی دره خرم آباد را بررسی می کنند .

ارزیابان یونسکو 17 شهریور ثبت جهانی دره خرم آباد را بررسی می کنند

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، عطا حسنپور با اعلام این خبر گفت :  ثبت جهانی  دره خرم آباد 17 شهریورماه امسال با حضور ارزیابان یونسکو در این شهر بررسی و نتیجه نهایی اعلام می شود.

وی افزود : 7  غار و پناهگاه صخره‌ای، مجموعه تاریخی فلک الافلاک شامل سه پل شکسته، گپ و حاجی همچنین باغ گلستان به مساحت 414 هکتار و بیش از یکهزار و 600 هکتار با حرایم اطراف، پرونده ثبت جهانی دره خرم آباد را در بر می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان تصریح کرد : کمتر از 3 هفته دیگر ارزیابان یونسکو برای ارزیابی آثار معرفی شده به استان سفر می کنند که در این راستا ساماندهی و آسفالت مسیر روستای قلعه سنگی خرم‌آباد منتهی به غار کلدر و جمع آوری نخاله‌ها و فضولات حیوانی در راه دسترسی به این اثر تاریخی ضروری است.

حسن پور با تاکید بر اینکه در 28 اثر ایران در یونسکو حتی یک اثر پیش از تاریخ پارینه سنگی وجود ندارد تصریح کرد: سازمان جهانی یونسکو اعلام کرده است این تمایل وجود دارد که آثاری از دوران پارینه سنگی ثبت کند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان در پایان با اشاره به اینکه قطعا به لحاظ کارشناسی پرونده آثار لرستان ثبت جهانی خواهد شد اضافه کرد :  باید همه دست به دست هم بدهیم و شهر را برای حضور ارزیابان بین المللی یونسکو و جلب نظر مثبت آن ها مهیا کنیم.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان