خوشه های طلایی گندم کردستان در مرز رکوردداری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: امسال با خرید بیش از یک میلیون و ۱۱۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشور از کشاورزان استان تا پایان ۲۷ مرداد ماه جاری برای دومین سال متوالی رتبه دوم تولید گندم کشور را کسب کردیم.

خوشه های طلایی گندم کردستان در مرز رکوردداری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، پیمان اسکندری با اشاره به ظرفیت های استان کردستان در حوزه کشاورزی، اظهار کرد: با تولید 12 درصد گندم کشور در کل بعد از استان خوزستان در جایگاه دوم و در تولید گندم در دیمزارها به رتبه یک کشوری قرار گرفته است.

وی افزود: این میزان خرید گندم مازاد برنیاز کشاورزان توسط91 مرکز خرید دولتی، اتحادیه و شرکت های تعاونی روستائی و سیلوهای بخش خصوصی انجام شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه ارزش تولید ناخالصی داخلی وابستگی فراوانی به کشاورزی دارد، تصریح کرد: بیش از 27 درصد ارزش ناخالصی به کشاورزی وابسته است و 30 درصد اشتغال استان نیز مربوط به کشاورزی است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بیان داشت: این میزان رشد تولید و خرید گندم تضمیمنی در استان تنها به واسطه بارش‌های مناسب نبوده چراکه در گذشته نیز سال‌های پربارشی داشته‌ایم ولی این میزان گندم تولید نشده است این نتیجه تلاش بهره بردارن، محققان حوزه کشاورزی در بخش های مختلف و کارشناسان جهاد کشاورزی است.

اسکندری عنوان کرد: 315 هزار تن گندم خریداری شده مازاد بر مصرف استان به مقاصد و سیلوهای ذخیره سازی از پیش تعیین شده خارج استان (تهران، البرز، اصفهان، قم، مازندران، گیلان، یزد، بوشهر، سیستان و بلوچستان، مشهد مقدس و کرمان حمل شده است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان