ضرر ۹میلیون دلاری شرکت گاز به پتروشیمی لردگان

مدیر عامل شرکت پتروشیمی لردگان گفت:متاسفانه قطع ۱۰روزه گاز منجر به ضرر ۹میلیون دلاری این شرکت شد

ضرر 9میلیون دلاری شرکت گاز  به پتروشیمی لردگان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، محسن محمودی درگفتگو با خبرنگاران استان چهارمحال وبختیاری  افزود:  شرکت پتروشیمی لردگان در طول این سالهای سختی های راپشت سرگذاشت تا به موقعیت فعلی خود  رسیده است

ایرانی ترین واحدتولیدی کشور

مدیرعامل شرکت پتروشیمی لردگان گفت:در طول این سالها  افتاح وبهره برداری از واحدهای تولیدی پتروشیمی توسط شرکت های خارجی انجام شده است اما این شرکت درزمان تحریم بهره برداری از ان توسط نیروهای غیرتمند این مرز وبوم صورت گرفت که این دستاورد بزرگی برای این شرکت می باشد


اشتغال 2500 نفر درپتروشیمی لردگان

محمودی گفت:  1000نفر بصورت مستقیم در 4 شیفت کاری   و1500 نفربصورت غیرمستقیم مشغول فعالیت هستند

مرغوبیت محصول تولیدی شرکت پتروشیمی لردگان

مدیرعامل پتروشیمی لردگان گفت:  از حدود 700هزار تن محصول تولیدی حدود 225هزارتن به جهادکشاورزی تحویل داده شده است وکود شیمایی اوره 9استان کشور را این کارخانه تامین می نماید.

بالاترین رشد تولید در بین پتروشیمی های کشور

وی گفت: درسال گذشته با تولید 700هزارتن تولید بالاترین رشد تولید را دربین پتروشیمی کشور کسب کرد
وی ادامه داد: دنبال آن هستیم که ظرفیت تولید این کارخانه   از 700هزار تن  به 1میلیون تن  برسد که تجهیزات ان  درحال سال ساخت ونصب دراین واحدتولیدی می باشد

قطع برق وگاز مهمترین چالش کارخانه

وی درخصوص مشکلات این کارخانه گفت:   یک ماه برق ودوماه گاز این واحد تولیدی قطع می شود وقتی که 90روز تولید را از دست می دهیم چگونه می توان با شرکتهایی که 12ماه مشغول فعالیت هستند رقابت کرد.

به گفته مدیر عامل شرکت پتروشیمی لردگان: با برنامه ریزی صورت گرفته فرایند تولید برق دراین واحد تولیدی  درحال انجام می باشد اما برای تامین گاز متاسفانه کاری  نمی توانیم انجام دهیم.

محمودی گفت: این شرکت بعد از 15سال درسال 1401به سود دهی رسید ودر شش ماهه اول سال 1402 قیمت گاز خوراک به 7000 تومان برای هر مترمکعب تعیین گردید که باعث عدم توجیه اقتصادی تولید گردید که ارزش هر تن اوره صادراتی از حدود 700 دلار در سال 1401 تا 250 دلار برای هر تن اوره برای سال 1402 کاهش داشته که باعث ضرر و زیان بسیار به این شرکت گردید.

وی کفت: قیمت اوره درجهان با مجله ارگوس شناسایی می شود وشرکتهای پتروشیمی محصول خود را باید  هماهنگ بابقیه کشورها صادر کننند وقتی قیمت گاز افزایش می یابد این شرکتها توان رقابت با بقیه کشورها راندارند.

وی افزود : درجلسات مکرر با مسئولین  ضررهای این تصمیم  به مسئولین گفته شد ومتاسفانه وقتی اقدامی توسط مسئولین صورت نگرفت  شکایت شرکت گاز دردیوان عالی کشور انجام شد ودیوان رای به نفع شرکت های پتروشیمی داد.

دلیل استنکاف شرکت گاز از اجرای رای دیوان چیست

به گفته وی: با توجه به اینکه رای دیوان یه شرکت گاز ابلاغ شده است متاسفانه هنوز این رای اجرا نشده است ومصرانه می خواهیم این رای که باعث کاهش چشمگیر بدهی های شرکت های پتروشیمی می شود اجرا گردد.

 4همت دولت به پتروشیمی لردگان بدهی دارد

محسن محمودی اظهارداشت  : پتروشیمی لردگان طی این سالها  700هزار تن کود اوره تولید وحدود 225هزار تن به جهادکشاورزی تحویل داده است که بابت کود تحویلی طی این سالها به جهاد کشاورزی 4همت طلب دارد که متاسفانه تاکنون 3همت  حسابرسی و1همت آن حسابرسی نشده است از دولت درخواست  داریم  که مطالبات با بدهی تهاتر شود.
 
وی تاکید کرد:  با توجه به  این  که کارخانه  پتروشیمی لردگان  با بدهی مختلف  مواجه هست ازبقیه جدا وبادیکر تولید کنندگان مقایسه نشود تا این شرکت نیز به رشد وبالندگی  برسد.

ضرر 9میلیون دلاری شرکت گاز  به پتروشیمی لردگان

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان