موافقت قاطع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با وزیر پیشنهادی پزشکیان برای وزارت کشور

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، موافقت خود را وزیر پیشنهادی کشور دولت چهاردهم را اعلام کرد.

موافقت قاطع کمیسیون  امنیت ملی و سیاست خارجی با وزیر پیشنهادی پزشکیان برای وزارت کشور

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در نوبت صبح جلسه علنی امروز سه شنبه 30 مردادماه مجلس و در جریان بررسی صلاحیت اسکندر مومنی، وزیر پیشنهادی کشور ، گزارش این کمیسیون را قرائت و از موافقت قاطع این کمیسیون با حضور اسکندر مومنی در ساختمان سیاسی میدان فاطمی خبر داد.

ابراهیم رضایی گفت: کمیسیون امنیت ملی در جلساتی سوابق و برنامه های وزیر پیشنهادی کشور را استماع و بررسی کرد.

وی گفت: وزیر پیشنهادی در بیان اهداف و تعهدات خویش در 4 سال آینده اعلام کرد که تابع  قانون اساسی است.

اهم سخنان سخنگوی کمیسیون امنیت ملی را در ادامه می خوانید؛

* وی قانون  تقسمیات کشور، قانون احزاب و گروهها سیاسی ، مبارزه با قاچاق ، قانون برنامه های توسعه کشور، قانون حمایت از جوانی جمعیت و ... را مورد تایید قرار داد.

* وی تلاش درجهت تحقق و توسعه آزادی های اجتماعی در چارچوب قانون اساسی را مورد تاکید قرار داد.

* بر تشکل های سیاسی و مردم نهاد و نظارت بر فعالیت آنها تاکید کرد.

*برنامه‌های وزیر پیشنهادی برگرفته از اسناد بالادستی مشتمل بر قانون اساسی، سیاست‌های کلان تبیین شده رهبر معظم انقلاب، قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، برنامه هفتم توسعه و بیانیه گام دوم انقلاب می‌باشد.

*کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پس از  بررسی سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی و استماع پاسخ های ایشان به سوالات اعضای کمیسیون، جناب آقای اسکندر مومنی را واجد صلاحیت برای تصدی وزارت کشور می‌داند.

* این کمیسیون ضمن حمایت و همراهی ایشان معتقد است نقطه کانونی کارکردی وزارت کشور تحقق جامعه امن درون مرزهای ملی است و ضرورت دارد که این کارویژه مطابق رهنمودها و راهکارهای عینی و عملیاتی رهبر معظم انقلاب و با تعهد به مردم و نمایندگان ایشان عملیاتی شود.

*اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با استماع مجموعه برنامه‌ها و سیاست‌ها و  سابقه عملکردی و مسئولیتی و سطوح علمی، جناب آقای اسکندر مومنی را با اکثریت قاطع آرا واجد شرایط تصدی وزارت کشور دانسته‌اند.

27218

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان