درختی برای درمان دندان‌درد!/ عکس

کاتماندو، پایتخت کشور نپال، خانه زیارتگاهی عجیب به نام الهه قدیس وایشا دو (Vaish Dev)، حامی دندان‌، است. درواقع این زیارتگاه فقط تنه درختی است که افراد مبتلا به دندان‌درد برای درمان درد خود سکه‌های روپیه به آن میخ می‌کنند.

درختی برای درمان دندان‌درد!/ عکس

نادیا زکالوند: خیابانی در شهر کاتماندو، محل نگهداری تنه درختی است که عجیب‌ترین جاذبه گردشگری این منطقه به شمار می‌رود. بنابر افسانه‌ها این درخت، بخشی از کنده درخت افسانه‌ای بانگموداست که با نام الهه وایشا دو در این خیابان قرار دارد. البته این کنده درخت دیگر شبیه کنده نیست، چراکه پوشیده از سکه‌های روپیه نپالی است.

درختی برای درمان دندان‌درد!/ عکس

قدمت این درخت چندان مشخص نیست و برخی منابع مدعی‌اند که تاریخ آن به 400 تا 750 سال پس از میلاد مسیح بازمی‌گردد. باور درمانگری این درخت آن‌چنان در جان مردم این منطقه رسوخ کرده که با وجود دهه‌ها دندانپزشکی مدرن در نپال، هنوز بیشتر مردم هنگام دندان‌درد، کنار این درخت می‌آیند و با کوبیدن سکه به روی آن، امیدوارند الهه ویشا دو دندان‌هایشان را درمان کند.

درختی برای درمان دندان‌درد!/ عکس

نکته جالب این درخت این است که این الهه توانسته دو گروه از مردم را به سمت خود جلب کند، مردمی که دنبال شفا هستند و دندانپزشکانی که قصد راه‌اندازی درمانگاه و مطب دندانپزشکی دارند. این منطقه علاوه‌بر این درخت، پر از درمانگاه‌های دندانپزشکی است تا جایی‌که به محله دندانپزشکی معروف شده است.

درختی برای درمان دندان‌درد!/ عکس

منبع:

odditycentral

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان