پاداشها و کیفرهای صله و یا قطع رحم چیست؟

صله رحمو ارتباط با فامیل و خوبی کردن مود سفارش اسلام است. خداوند در قرآن میفرماید: بترسید از مخالفت امر خداوندی که یکدیگر به نام حاجت میطلبید و بترسید از بریدن خوشان و سعی کنید در پیوند با ایشان

  صله رحمو ارتباط با فامیل و خوبی کردن مود سفارش اسلام است. خداوند در قرآن میفرماید: بترسید از مخالفت امر خداوندی که یکدیگر به نام حاجت میطلبید و بترسید از بریدن خوشان و سعی کنید در پیوند با ایشان.
1 - پیوند با خویشاوندان برکات بسیاری در پی خواهد داشت. رسول گرامی اسلام(ص) فرمود: وصیت و سفارش میکنم: حاضران و غائبان از امتم و کسانی را که هنوز به دنیا نیامدهاند تا روز قیامت که صله رحم کنند، هر چند فاصله میان ایشان و رحم یک سال باشد. به درستی که صله رحم از اموری است که خدای متعال آن را جزء دین قرار داده است.
2 - از جمله برکات صله رحم طول عمر است. امام صادق(ع) فرمود که پیامبر(ص) فرمود: شخصی صله رحم میکد و از عمرش سه سال بیشتر نمانده، پس خدای متعال به سبب این عمل، عمرش را سی سال قرار میدهد، و شخصی قطع رحم میکند و از عمرش سی سال مانده، پس خدای متعال آن را سه سال قرار میدهد آن گاه این آیه شریفه را تلاوت فرمود:خدا هر چه بخواهد، محو یا ثبت میفرماید.
3 - صله رحم موجب آسانی حساب میشود: صله رحم حساب روز قیامت را آسان و عمر را طولانی کند و از مرگ بد نگهدارد و صدقه دادن در در شب خشم پروردگار را خاموش کند.
آثار سوء قطع رحم
1 - خداوند کسانی را که با خویشاوندان ارتباط را قطع میکنند، مورد لعن قرار داده است: اگر رویگردان شوید، آیاجز این انتظار میرود که در زمین فساد کنید و قطع رحم نمایید؟ آنها کسانی هستند که خداوند از رحمت خویش دور شان ساخته است.

2 - قطع رحم در ردیف شرک به خدا است. مردی از پیامبر گرامی(ص) سؤال کرد: مبغوضترین عمل در پیشگاه خداوند کدام است؟ حضرت فرمود:شرکت به خدا. گفت: پس از شرک به خدا؟ فرمود: قطع رحم.
3 - قاطع رحم به بهشت نمیرود. رسول خدا(ص) فرمود:سه گروهند که داخل بهشت نمیشوند:
1. شراب خواران،
2. جادوگران و ساحران،
3. قطع کنندگان رحم.
پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود: برترین شما نیکو کارترین شما از نظر اخلاق است؛ آنان که خود را آماده خدمت کرده و با دیگران با الفت و محبت زندگی میکنند.
امیرمؤمنان امام علی(ع) فرمود:شادی مؤمن درچهرهاش نمایان و اندوه او در قلبش پنهان است.
خوش اخلاقی موجب کسب محبت و نزدیکی به خدا میشود. در این زمینه حدیث جالبی از امام باقر(ع) نقل شده است: خوش رویی و چهرهگشاده، وسیله کسب محت و سبب نزدیک شدن به خدا است و ترش رویی سبب نفرت و دوری از خدا میشود.
اخلاق رکن اساسی و نقش اصل در تعامل و تفاهم بشر نسبت به یکدیگر دارد.
اخلاق نقش اصلی در تسهیل روابط و تحبیب قلوب دارد. پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود:به درستی که من مبعوث و بر انگیخته شدم تا مکارم اخلاق و زیباییهایش را تکمیل کنم.
اگر اخلاق کریمه پیامبر گرامی اسلام(ص) نبود، دین اسلام نمیتوانست امروزه به عنوان دین برتر و جاویدان مطرح باشد.
ثابت شده است اگر انسان علامه دهر و عابد و زاهد و یگانه باشد، ولی از اخلاق کریمه برخوردار نباشد، مردم از او گریزان خواهند شد.

پس برای نفوذ در دل مردم و خصوصاً اقوام، بهترین وسیله که ثمرهاش خیلی زود معلوم میشود، اخلاق خوش است. مولوی میگوید:
از محبت خارها گُل میشود
وز محبت سرکهها مُل میشود


منبع : پاسخگو
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان