واگذاری ۷هزار هکتار زمین به سرمایه گذاران بخش کشاورزی قزوین

مدیر اموراراضی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: به منظورفراهم کردن زیر ساخت مناسب برای توسعه کشاورزی در اراضی ملی؛ ۷ هزار هکتار زمین به متقاضیان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان قزوین واگذار شد.

واگذاری 7هزار هکتار زمین به سرمایه گذاران بخش کشاورزی قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ «مهدی رحماندوست» مدیر اموراراضی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اظهار کرد: تاکنون 251 فقره طرح طوبی در بیش از هفت هزار هکتار زمین برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی واگذار شده که از این تعداد 11 مورد در سطح 47هکتار به گلخانه اختصاص یافته است.

این مسئول افزود: یکی از رویکردهای دولت‌ها، فراهم کردن زیر ساخت و بسترهای مناسب برای توسعه فعالیت‌های تولیدی و کشاورزی در اراضی ملی است.

وی گفت: در بدو انقلاب در سال 59 شورای انقلاب، قانون احیای اراضی را ابلاغ کرد و چکیده آن حاوی چهار بند بود در بند الف آن به زمین‌های ملی اشاره می‌کرد و باید به زمین‌های کشاورزی افزوده شود؛ اراضی ملی که پتانسیل کشاورزی دارند با تشخیص کمیسیون استعدادیابی سازمان ملی امور اراضی الحاق می‌شود.

در طرح های نیروگاه خورشیدی، نظارت جدی می شود

مدیر اموراراضی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با بیان اینکه طرح‌های اولویت دار مانند نیروگاه‌های خورشیدی در راستای سیاست‌های کلی نظام انجام می‌شود افزود: امسال سه پرونده در درخصوص نیروگاه خورشیدی بود و به نتیجه رسید؛ هر شش ماه یکبار نظارت جدی بر روی این طرح‌ها صورت می گیرد.

رحماندوست یادآور شد: در  ابتدا این طرح‌ها به صورت سه ساله به شکل اجاره واگذار و انجام کار آن رصد میشود و از سال 89 به بعد مساله واگذاری قطعی وجود ندارد و به صورت بلندمدت اجاره داده می‌شود.

اختصاص بیشترین اراضی واگذار شده در طارم جهت کاشت زیتون

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین افزود : بیشترین اراضی واگذار شده در طارم و به منظور طرح‌های کاشت زیتون اختصاص دارد.

رحماندوست تصریح کرد: سازمان ساتبا یا همان انرژی‌های تجدیدپذیر در خصوص صلاحیت افراد برای واگذاری طرح‌های صنعتی حوزه انرژی نظرات کارشناسی ارائه می دهد و در خصوص زمین‌های کشاورزی هم موضوع اصلاح الگوی کشت در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه استان قزوین دارای  یک میلیون و 500 هزار هکتار زمین است و از این میزان تا کنون 546 هزار هکتار زمین زراعی و 533 هزار هکتار مستثنیات و تقریبا دوم سوم را تفکیک کردیم اضافه کرد:  در برخی مناطق مانند الموت عکس هوایی موجود نیست و سازمان‌های مرتبط در حال تهیه نقشه هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: براساس  قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، اگر شخصی علاقمند به ایجاد باغ باشد نمی‌توانیم از آن ممانعت کنیم، اما باید متقاضی آینده آن را در نظر بگیرد؛ بسیاری از افراد برای ارزش افزوده این اقدامات را انجام می‌دهند و طبق قانون ساختن ویلا در اراضی زراعی و باغی ممنوع است و با آن برخورد می‌شود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان