اختراع عجیبی که همه چیز را نامرئی می‌کند! / تجهیزات نظامی دیگر دیده نمی‌شوند

یک شرکت کانادایی ادعا می کند که پیشرفت قابل توجهی در فناوری استتار داشته است.

اختراع عجیبی که همه چیز را نامرئی می‌کند! / تجهیزات نظامی دیگر دیده نمی‌شوند

امیرمسعود عابدین_ فناوری جدید کانادایی‌ها در زمینه استتار و مخفی شدن Quantum Stealth نام دارد و توسط شرکت کانادایی HyperStealth Biotechnology Corp در حال توسعه است. این فناوری می تواند انقلابی در استراتژی های دفاعی نظامی ایجاد و نه تنها افراد، بلکه هواپیماها و تجهیزات نظامی بزرگ را روی زمین پنهان می‌کند.

برای مثال زمانی که اوکراین در حال آماده شدن برای دریافت جت های جنگنده F-16 از کشورهای ناتو بود، یکی از بزرگترین چالش های آنها این بود که چگونه از این جت ها در برابر پهپادهای جاسوسی روسیه در حالی که در پایگاه های اوکراین قرار داشتند، محافظت کنند.

برای رفع این مشکل، اوکراین اقدامات مختلفی از جمله پناهگاه‌های زیرزمینی و پراکنده کردن جت‌ها را در نظر گرفت. در این زمینه، مفهوم نامرئی ساختن هواپیماهای نظامی برای دشمن بسیار مهم شد.

به گفته شرکت سازنده، Quantum Stealth یک ماده است که اشیاء را با خم کردن نور به اطراف آنها تقریباً نامرئی می کند. این تکنولوژی علائم بصری، مادون قرمز و حرارتی را از بین می برد و بیشتر سایه جسم را کاهش می دهد. برخلاف استتار سنتی، که برای محیط‌های خاص مانند جنگل‌ها یا بیابان‌ها طراحی شده است، این شنل نامرئی در هر محیط، فصل یا زمانی از روز کار می‌کند.

اختراع عجیبی که همه چیز را نامرئی می‌کند! / تجهیزات نظامی دیگر دیده نمی‌شوند

فراتر از کاربردهای نظامی، این ماده می تواند کارایی پنل خورشیدی را نیز افزایش دهد.

هنوز از هزینه های نهایی این پروژه اطلاعاتی وجود ندارد چرا که ساخت این پیکربندی خاص قبلاً انجام نشده است. در حال حاضر فقط نمونه های اولیه وجود دارد که تولید آنها زمان بر است. مخفی کردن یک جت با استفاده از این فناوری در نهایت ممکن است بین 10 هزار تا 30 هزار دلار آمریکا هزینه داشته باشد.

در عصری که تشخیص از طریق حسگرهای مختلف یک جنبه کلیدی در جنگ مدرن است، نوآوری HyperStealth به یک نیاز حیاتی می‌پردازد. این فناوری با غیرقابل مشاهده کردن تجهیزات نظامی برای رادارهای دشمن و سایر روش های شناسایی، نشان دهنده جهش قابل توجهی در دفاع نظامی است.

منبع: eurasiantimes

58322

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان